Hva er det beste j-rpg?

#1
Ikke det at alle syns ff er best(men det gjør seffern ma jeg)
Er det også mange andre gode j-rpg`er.
Post deres spill og fortell litt om det.
 
#2
Jeg vil i hvert fall nevne Grandia til PSX og Tales of Symphonia til GC og PS2. Orker ikke skrive så mye nå, men begge spillene likte jeg veldig godt. Begge to er forsåvidt noen skikkelige klisjebomber, men de har allikevel en fengslende sjarm.
 
#3
GBA: Golden Sun 1&2. GBA'ens beste grafikk. Typisk rollespill-historie (har jeg hørt). Utenom kampsystemet minner det litt om Zelda-spillene mikset med en bitte liten dæsj PKMN.

GC: Baten Kaitos. Må vel sies å være det beste rollespillet til GC. Fantastisk grafikk og kjempemorsom kampsystem som bruker Magnus-kort til å dele ut skade og beskytte seg mot skade og heale etter poker-prinsippet. Magnus-kortene har forskjellige elementer, nivå og verdi og fiendene tilhører forskjellige elementer. Man kan med spesielle kombinasjoner av kortene få frem ett spesial-angrep. Det er en del side-oppdrag i spillet også.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4
Chrono Trigger. Klisjébefengt historie, men den tar ikke seg selv så forbanna høytidelig som en viss annen kjent JRPG-serie gjør. Dessuten er det artige karakterer, flott grafikk, et raskt og enkelt (men likevel dypt og nyansert) kampsystem - og ikke minst: et nær perfekt soundtrack. Hoi!
 
#5
Opprinnelig skrevet av Yetipants@28.12.2004, 13.02
Chrono Trigger. Klisjébefengt historie, men den tar ikke seg selv så forbanna høytidelig som en viss annen kjent JRPG-serie gjør. Dessuten er det artige karakterer, flott grafikk, et raskt og enkelt (men likevel dypt og nyansert) kampsystem - og ikke minst: et nær perfekt soundtrack. Hoi!
154627​
Doh, hvordan kunne jeg glemme Chrono Trigger? >_< Det overgår lett Grandia og Tales of Symphonia.
 
#6
håhåhå... :djevel:
endelig et fett tema...!! :tommelopp:

yatta!!

Men hvis vi ikke skal nevne noe Final Fantasy (FFVII eier alt.. :p ) så tror jeg faktisk at jeg vil lage en top 3 liste :

#1: Breath Of Fire 2 (SNES)
#2: Lufia 2 -Rise of the Sinistrals- (SNES)
#3: Legend Of Dragoon (PSX)


Jeg kommer sikkert til å skifte mening etter å ha spilt Xenosaga, CT, CC.. Osv.. :ler:
 
#8
Shenmue, hvis det kan kalles et RPG. Et spill som inkluderer nesten alt man kan ønske: En engasjerende historie, et godt kampsystem (noe likt Virtua Fighter, men ikke like avansert som 4-eren), god og stemningsfull musikk, samt ulike puzzles og andre underholdene elementer som å kjøre motorsykkel og spille spill i arcaden.

Hvis ikke får jeg nevne Pokémon Red / Blue / Yellow / Ruby / Sapphire / Fire Red / Leaf Green. Herlige små eller store, fluffy, søte eller tøffe dyr å fange, og trene opp.
 
#9
Er det lov å nevne Star Wars: Knights og the Old Republic til Xbox? Elsker alt fra historien til fighte-systemet, til alle gåtene du må løse.. vakkert.
 
#12
Suikoden I, det eneste i serien jeg har spillt forøvrig, er et av de aller beste rollespillene jeg har spillt. Kampsystemet er ganske utdatert nå til dags, nå som alt skal være så raskt og flashy.

Dette er et rollespill alle selvhøytidelige RPG-fans må teste.

Secret of Mana er et action-rpg som er lett å bli glad i. Spilles best på SNES I to-player (eller 3). Brukernavnet mitt og avataren min stammer fra det spillet. Salamando er et av elementene man bruker I kamp. Prøv og gjett hvilket element salamando representerer?
 
#13
Pokèmon, helst Blue/Red eller Gold/Silver.

EDIT: Også egentlig Ruby/Sapphire og Leaf Green/Fire Red (selvom jeg bare har sett min fetter spille det).
 
#16
Min stemme faller på Seiken Densetsu III, jeg tror ikke dette spillet kom utenfor Japan, da.
 
#18
Opprinnelig skrevet av Shigsy+28.12.2004, 04.56-->
<!--QuoteBegin-Revan
@28.12.2004, 15.48
Er det lov å nevne Star Wars: Knights og the Old Republic til Xbox? Elsker alt fra historien til fighte-systemet, til alle gåtene du må løse.. vakkert.
154684​
Knights of the Old Republic er ikke et japansk RPG, så det funker nok ikke :)
154689​
[/b]
Ok, så det var det den lille "j"'-en stod for. Takk for rettelse. :)
 
#20
Opprinnelig skrevet av Bad Mongo@30.12.2004, 01.23
Driver og spiller Star Ocean: Till the End of Time nå, syntes det er veldig koselig
155385​
Det er meget vakkert ^^, men den amerikanske dubbinga kunne de faen meg spart meg for.. (tale = AV!)