Hva er dine fem favorittspill denne konsollgenerasjonen?

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Så langt, hva er dine fem favorittspill som har kommet ut på Wii, 360, og PS3? Jeg er kun ute etter spill på disc, dvs ikke XBLA/VC/PSN.

Super Mario Galaxy - Ingen over, ingen ved siden
Uncharted: Drake's Fortune - Fantastisk spill med lekker grafikk og animasjon, og solide spillmekanikker.
The Orange Box (Half-Life 2: Episode 2) - Half-Life 2 er mitt favoritt-FPS, sånn er det med den saken. Jeg griner når jeg tenker på at vi ikke får Episode 3 før om et år.
Excite Truck - Utrolig morsomt, og kontrollene er totalt geniale.
Ratchet & Clank: Tools of Destruction - Blir ikke lei av R&C, gleder meg til de nedlastbare episodene.

K999

Keystone State Of Mind
Super Mario Galaxy - Mario skuffer aldri, og er garantert Wii-ens beste spill.
The Orange Box (Half Life, Portal.) - Som Thinaran sa så er Half Life spilla digg, her skuffer ingen av dem. Portal er også gjerne fjorårets beste spill.
Halo 3 - Fanboy nuff said. Neida, Halo 3 skuffa ikke for min de. En grei avslutning og digg online.
Call of Duty 4 - Dette overaska meg, har spilt det utrolig mye.
Zelda: Twilight Princess - Ventet praktisk talt 11 timer for dette spillet i regn om natta. Det skuffa ikke for meg.

Andre spill som er verdt å nevne: Bioshock, Rock Band, Guitar hero 3, Gears of War.

Edit: Smash, RE 4 wii, Mario Kart wii, Crackdown. Glemte noen ja. :p

oma

Village Drunk
dette er en hard en.

Tror nok jeg må siTeam Fortress 2 er på en god førsteplass. Selvom dette var den beryktede PS3 versjonen, så var det elskov med første øyekast. Det fikk meg til å punge ut en ekstra 3 k på en stasjonær pc, og det i seg selv må vel være grunn nok til å få en fin førsteplass ^^

resten er vel i mer random order.

Condemned, sikkert en litt merkelig tittel, men ingen andre spill har fått meg på kanten av setet så mye som condemned gjorde, og fikk meg i en helt lukket stemning når jeg spilte dette. Helt utrolig hvor grepet av stemningen jeg ble i dette spillet. Greit nok: ikke så altfor stor replay value i det, men absolutt en fast plass i samlingen min.

Hotel Dusk: Room 215 (jeg håper det går greit at vi tar med håndholdte konsoller også?) Dette er vel noe av det samme som condemned, ett spill som har lag på lag med stemning. Det hjelper også på at jeg elsker den litt tøysete noir greien de prøver seg på, og har gode og sterke characters gjennom hele spillet. Om mulig enda mindre replay value enn condemned, men desidert ett av de gøyeste spillene jeg har spillt siden generasjonsskiftet.

Uncharted: Drake's Fortune Hva Thinaran sa, pluss at jeg likte veldig godt personene også, eneste jeg kan utsette på det er at det er litt hollywoodish, og den ene plottvisten som er midt inni der er kanskje litt stor endring gameplaymessig.

Dead Rising, si hva du vil om savesystemet, men jeg syns dette er ustyrtelig morsomt. Aldri spilt ett spill der man har så mange valgmuligheter til hvordan man vil spille det som dette, og som samtidig er så gøy, og bringer historien videre uansett hva du gjør. (om du tar hoved missionene seff)

Var litt usikker på om jeg greide å nevne 5 egentlig, har jo en del andre i skapet her SMG feks, men føler ikke de er like nevneværdig som disse (Personlig preferanse er at sunshine er mer moro å spille). Er også litt i tvil om jeg har lyst at Uncharted skal være der også, da jeg egentlig ikke føler at det er noe særlig spesielt med det, utenom at det er bra gjennomført og har en ok historie.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hømm. Hømm.
  • Super Mario Galaxy - Jeg grein av glede da jeg starta første brett, husker jeg. Super Mario Galaxy gav meg den følelsen jeg fikk da jeg spilte spill som unge, den følelsen av at alt er mulig i videospill. Bra jobba.
  • Dead Rising - Spillet som fikk meg til å investere i en 360 og ett av få spill som gir "next-gen-følelsen" (for å bruke et mongo begrep) mens du spiller. Artig at det kommer til Wii nå.
  • Gears of War - Kommer ikke unna det spillet jeg har brukt flest onlinetimer på totalt de siste åra, kanskje bortsett fra World of Warcraft. Hadde det mer moro per spilltime med Gears, dog.
  • Metal Gear Solid 4 hvis man hopper over filmklippene - Det er et jævla bra spill, men historien kan brenne.
  • Crackdown - Et annet av få spill som gir NeXXXt-G3n-F0l3lZ3. Ikke bare teknisk sett, men med tanke på design også.

Trøstepremier:
  • Resident Evil 4 Wii Edition - En klassiker fra GameCube som ble enormt mye bedre med Wii-fjernkontrollen.
  • Super Smash Bros. Brawl - Et knakende fett party- og slåssespill. Langdryg enspillermodus trekker litt ned.
  • PixelJunk: Eden - Diskvalifisert siden det ikke kom på disc, men dette er fortsatt et briljant plattformspill med knivskarp design som gir en fantastisk opplevelse. Glimrende co-op trekker også opp.
  • BioShock - Likte dette så godt at jeg med glede spilte gjennom det på 360 også for å få Achievements. :p
  • Call of Duty 4 - Det suverent beste militær-skytespillet man kan dille med på nett nå om dagen. Fabelaktig atmosfære, glimrende RPG-light-mekanikk og grunnmekanikkene er justert inntil det perfekte.
  • Uncharted: Drake's Fortune - Kompetent action-eventyr, men det er litt for langdrygt og lite variert for min smak. Det er nok av set-pieces, men de er for slappe i lengden og kommer ikke ofte nok. Begynnelsen av spillet er dog utrolig sterk.
  • Ninja Gaiden 2 - Fantastisk action-eventyr med perfekt vanskelighetsgrad, dybde og kulhetsfaktor. Irriterende småfeil og et til tider ræva kamera trekker ned sammen med noen kjipe miljøer.
  • The Legend of Zelda: Twilight Princess - Et kanonbra Zelda-spill som vinner stort på atmosfære og den modneste historien hittil i noe Zelda-spill, men jevnt over er designen for velkjent og lite innovativ til at jeg blir helt i ekstase. Wind Waker er fortsatt på topp.

Jepp. Har sikkert glemt noen da, er mange gode spill ute til 360. Ikke så mange til Wii og PS3, dog.

Kan også nevne at jeg ikke tok med den sublime oransje kassa siden den er åpenbar og uansett et PC-produkt. :gnoh:

Uncharted: Drake's Fortune - Rett og slett et utrolig bra spill.
Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots - En fantastisk finale på en allerede fantastisk serie med spill.
Lost Odyssey - Beste jrpg hittil denne generasjonen. Enda ikke fullført det, men det skyldes absolutt ikke at spillet er dårlig. Disse små novellene (forkledd som drømmer) er uten tvil noe av det bedre som er skrevet for spill.
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Brukt masse timer på dette spillet, og kommer kanskje til å bruke mange fler når jeg endelig får skaffeg meg GOTY edition til PS3.
Grand Theft Auto IV - Ikke så mye å si, de fleste skjønner nok hvorfor når de spiller det. Fabelaktig spill - men med en del irritasjonsmomenter.

Er vanskelig å velge ut bare fem. Skulle gjerne hatt med Super Stardust, Saint's Row, GT5P, Hot Shots Golf: Out of Bounds, Resistance, Gears of War, UEFA Euro 2008, Burnout Paradise, etc. Det er langt lettere å plukke ut de to beste, for det ville vært Uncharted og MGS4, mesteparten av de andre er vel på en delt tredjeplass.

Min foreløpige liste.

Okami - Jeje, så hører kanskje dette spillet til forrige generasjon, men da det først kom ut fikk jeg aldri testet det skikkelig. Jeg kjøpte det derfor nå i sommer da Wii-porten landet i butikkhyllene til 400kr, og kan vel knapt huske noe annet spillkjøp jeg har vært mer fornøyd med. Etter drøye 30 timer med spilletid ser det fortsatt ut til å være milevis igjen til mål, noe som fryder meg stort i og med at spillet ikke har gjort annet enn å underholde frem til nå. Det beste med Okami er at jeg får gjenoppleve den gode gamle "Zelda-følelsen", men i motsetning til nyere Zelda-spill sitter jeg ikke konstant med følelsen av at jeg har gjort dette før. La meg si det slik: Liker du Zelda, ser jeg ingen grunn til at du vil mislike Okami. Okami er langt mindre formularisk og forutsigbart enn Zelda noen sinne har prestert å være. I tillegg byr Okami på mye variasjon i gameplay og gjøremål, noe som holder spillet knallmoro selv etter 30 timer. Hvis ikke spillet på et vis føkker til intrykket frem mot slutten, så kommer jeg nok til å grine når det er over. For å toppe kransekaka nevner vi også nydelig skrevet dialog og en meget spesiell grafisk stil som jeg personlig synes er særdeles vakker. Sånn. Nok skryt til Okami.

Super Mario Galaxy - Mario har nok så langt gitt meg den beste originale spillopplevelsen denne generasjonen. Med Mario Galaxy synes jeg det meste klaffer. Både grafikk og musikk er utvilsomt det beste jeg har opplevd på Wii, og når det kommer til leveldesign ligger det milevis foran Sunshine.

Call of Duty 4 - Jeg har neppe spilt et FPS så mye siden Goldeneye-tidene. CoD4 har en kort, men meget intens og underholdene enerspillerdel som tilsynelatende alltid havner i skyggen av flerspillerdelen. Men joda, jeg liker også flerspillerdelen og hadde sikkert likt den enda bedre hvis jeg ikke var så lett bytte. : /

Bioshock - Antagelig det mest atmosfæriske spillet jeg har vært borti på leeenge.

Super Smash Bros. Brawl - Hva kan man si ... Om jeg anslår at dette spillet vil tilbringe 90% av sin levetid inne i min Wii de neste fem årene så er nok ikke det noen overdrivelse.

Til slutt vil jeg jukse litt og nevne Metal Gear Solid 4, men av helt andre grunner enn Yeti. Hadde det vært mulig å hoppe over de interaktive delene i dette spillet, så tror jeg jaggu meg jeg hadde gjort det. Da jeg kun har spilt MGS1 tidligere vet jeg ca nada om historien hele serien har bygget opp, men jeg skjønte allikvel nok til å bli fascinert. Hovedgreia er uansett den at kuttscenene ser så uffattelig tøffe ut. Luuvees it. :elsk:

Zelda. Twilight Princess - Fredag 8. Desember 2006 kl. 08: Wii'en min kommer på døra courtesy Absolutt Spill. Men jeg står i oppstilling i drittvær på Lillehammer, og kommer ikke til å få mulighet til å spille noe som helst på en uke. Vel, en uke senere spiller jeg ihvertfall Twilight Princess, og hadde det ikke vært for Ocarinas nostalgiske verdier, hadde dette vært mitt personlige favoritt Zelda-spill. Seriens beste når det gjelder dungeon-design og det mørkeste Zelda. Jeg overser det faktum at det feiler totalt når det gjelder sidequests, Twilight Princess var en fantastisk spillopplevelse.

Super Mario Galaxy - Magi fra ende til annen. Spillet pøser på med en herlig grafikk, flott spillbarhet, vink til fortiden og ett strålende soundtrack. Gjør ingenting feil.

Bioshock - Spilte gjennom dette bare for ett par måneder siden, jeg var en av de som benyttet meg av 18. Mai tilbudet på Elite, og Bioshock var det første spillet jeg spilte gjennom. Det tok meg med storm. Det er ingenting å utsette på det: Stemningen er upåklagelig, Surroundbruken er enestående, Rapture er episkt, storyen er fenomenal, og det er ingen andre spill noensinne som har fått meg til å føle en indre ro, noe Bioshock gjør gang etter gang med Little Sisters. Jeg er litt småforelska i X-Box 360, og det kan jeg skylde på Bioshock.

Zack & Wiki - Wow, denne perla overraska meg! Level-desigent er helt rått, og mestringsfølelsen spillet innehar er uten like, ihvertfall har ikke jeg opplevd bedre. Jeg har ingenting å utsette, for sjangeren gjør spillet alt det skal og mer til, og det var en sann glede å spille det. Jeg kan ikke gjøre annet enn å igjen anbefale det.

Okami & Resident Evil 4: Wii Edition - Ja, jeg velger å nevne to spill. Fordi de begge er last-gen, men de kommer inn på lista fordi de er så mye bedre på Wii'en. Resi 4 var for meg forrige generasjons beste spill, Wii siktet forbedret det, og jeg kan ikke se bort ifra det. Okami er også i utgangspunktet ett flott spill, og Wii versjonen forbedrer kanskje ikke så mye, sett bort ifra ett mer engasjerende kampsystem, vibrante farger og Widescreen. Men Okami er fortsatt ett feiende flott spill, har en lang og god story jeg har kost meg med to ganger nå.

D

Doctor Downs

Gjest
Super Mario Galaxy - Sannsynligvis det absolutt beste. Sjeldent vært så underholdt av et spill fra begynnelse til slutt.

Super Smash Bros. Brawl
- Et nytt spill jeg kan spille i det uendelige. Og jeg var ikke engang lei av Melee.

Orange Box
- Hadde ikke spilt noen av HL2-spilla før, så her har jeg mange timer meg gode 360-minner.

Grand Theft Auto IV
- Like moro som da GTA III kom. Replay er stikkordet.

Resident Evil 4: Wii Edition
- Hadde ikke spilt det på GC, PS2 eller PC, så dette telles som nestegenerasjon for meg. Langt foran de fleste andre spill som kaller seg next gen uansett.

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Biocock, Rock Band, Walo 3, Orange Box oooog ... Hitman Blood Money, selv om den var transitional.

Halo 3, Call of Duty 4, Condemned, Orange Box(Half-life) og Skate

1. Metal Gear Solid 4

Dette er den beste spillopplevelsen jeg har hatt i denne generasjonen. Fantastisk gameplay og grafikk. Jeg er nok en real blod-fan av serien så dette er vel noen uenig i, men jeg likte historien meget bra. Musikken er i særklasse og gir meg gåsehud hver gang den driller seg inn i øregangene mine.:elsk:

2. Mass Effect

Simpelten det beste RPG'et jeg har spilt. Meget bra gjennomført.

3. Uncharted: Drake's Fortune

Som mange andre har sagt, meget underholdene med solid mekanikk og animasjon:)

4. Ratchet & Clank: Tools of Destruction

Dette spillet er fantastisk morsomt. Veldig underholdende gameplay og brett. Captain Slag gav meg dilla på piratslang.

5. Hotel Dusk Room 215

Hehehe, dette er et veldig artig spill til DS. Som oma sa; meget sterke karakterer.

"Maybe I'll deduce my fist to your face. Bet that would shut you up"
"A couple of mops. Maybe I'll mop the floor with you! Hahaha!"
-Kyle Hyde - Hotel Dusk:ler:

Må bli...

Bioshock (360), et av de få spilla jeg har blitt sugd inn av storyen

Super Mario Galaxy (Wii), utrolig festlig på alle måter.

Call of Duty 4 (360), ett av spilla jeg har hatt det morsomst med på Live

The Elder scrolls 4: Oblivion (360), tok meg med storm og innfridde på alle områder

Settlers off Catan (XBLA), ett av spilla jeg faktisk har investert mest tid i, på tross av de ekstremt irriterende nettverksproblemene spille har...

Er så mange andre titler som er verdt å nevne, for å ikke bli for forvirret selv, og redigere lista i det uendelige...noe som sannsynlig vis må til...lar vi det stå slik.
Ser for meg at lista kan se annerledes ut om noen måneder, etter at blant annet PS3 har sluppet et par store titler til...

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Hømm. Hømm.
  • Super Mario Galaxy - Jeg grein av glede da jeg starta første brett, husker jeg. Super Mario Galaxy gav meg den følelsen jeg fikk da jeg spilte spill som unge, den følelsen av at alt er mulig i videospill. Bra jobba.

• Beste beskrivelsen av Super Mario Galaxy jeg har lest. Skjønner akkurat hvilken følelse du prater om :)

Men til min egen liste ... tja? Jeg hater virkelig å sette opp slike lister, siden jeg er så redd for å glemme noe. Men jeg får vel bare føre opp som best jeg kan. Ingen spesiell rekkefølge (utenom Galaxy ;) )

Super Mario Galaxy - Les beskrivelsen over. Galaxy er spillet som beviser at det er mulig å vinne over nostalgien!

Phoenix Wright, med Trials and Tribulations i spissen - Hvem har ikke drømt om å være en slu forsvarsadvokat? Foruten tidenes beste scenario har spillet helt utrolig morsomme og sjarmerende dialoger, pluss uforglemmelige karakterer. Godot, Edgeworth, Gumshoe, Butz ... jeg føler meg som ei lita fangirl, klar for litt kåsplaying :$

Resident Evil 4 - Glad jeg turte å kjøre gjennom dette. Definitivt det mest intense og engasjerende spillet jeg har spilt på en lang, lang stund. Og Ada Wong da, så klart :hyper:

New Super Mario Bros. - Fullt på høyde med de gamle 2D-klassikerene som Super Mario World, om du spør denne karen. Mario vs. Luigi = morsomste og mest hektiske multiplayerspill på DS.

The Legend of Zelda: Twilight Princess - Var usikker på om denne plassen heller burde gå til Okami, fordi det føltes mye friskere, som Shigsy skriver. Eller kanskje Phantom Hourglass, som også var mer artig og nyskapende. Men Twilight Princess vinner på at det er tyngre og mer gjennomført (samt atmosfærisk, takk Yetipants) og at det er på den store TVen ;)

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots Tidenes spill i mine øyne. For en hardbarka fan av serien kunne dette spillet nesten ikke vært bedre. Jeg har nesten ikke noe negativt å si i det hele tatt. Gameplay, historien, for ikke å snakke om musikken. Alt brettet sammen i en fantastisk opplevelse. Jeg må likevel si at første del av akt tre ikke akkuratt er underholdene lengre, men den var genial første gang. Siste bossfight var fantastisk og Metal Gear bossfighten var ubeskrivelig.
Call of Duty 4 Hva er dette? Et multiplayer spill med en singelplayer som er brukbar? Å med brukbar så mener jeg hard til beinet. Ja takk.
Grand Theft Auto 4 Selv om dette spillet ikke levde opp til forventingene overhode så fortjener det absolutt en plass på topp 5 lista mi. Historien er ganske kul, gameplayet er kult. Dette er et kult spill, men det er også alt. Nok av irriternde elementer å hente i dette spillet her.
Uncharted: Drakes Fortune Dette var rett igjennom en kosete spillopplevelse. Nydelig grafikk, med en kul, men forutsigbar historie.
Devil May Cry 4 Ikke det beste spillet der ute, og den delen med at du skal backtracke halve spillet er idotisk, men dette er et perfekt potetgull og cola spill. Et spill der du bare kan sette deg ned og kose deg med et actionspill.

Har helt lik liste som deg Jostein:p
bare at jeg har Condemned 2 på 5 plass.

Høres ikke ut som om du har hatt det så veldig kult denne spillgenerasjonen?
Kunne sagt det samme til deg min gode mann.:) Lista di er for meg totalt uinteressant utenom brawl. Jeg har hatt lyst til å prøve mass effect, lost odyssey og ninja gaiden 2, men de spilla er ikke nok til at jeg kjøper en 360 ennå. Jeg har hatt det knall med min liste takk skal du ha.

Per Morten: :loth:

oma

Village Drunk
Forskjellen er jo at Dr Downs tydligvis har hatt det mer moro med sine topp 5 enn du har med dine topp 5 Jostein