Hva er tidenes PC-spill?

Status
Stengt for ytterligere svar.

Sancti

Terrorkatt
#2
...og fortell gjerne hvorfor, så vi får litt mer ut av listeemnet.
 
#3
Jeg hadde tenkt å si tre ord...
men dere kan bare tenke dere til hva jeg skulle si ;)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
Tidenes PC-spill er såklart Stunts. Det står i leksikon.
 
#7
Jeg vil kanskje si Half Life, selv om jeg er mer en konsollgamer. Det er(var) rett og slett det beste fps spillet på pc. Og så ble det vannvittig populært, og førte blant annet til mange modifiseringer som CS. Ellers tenkte jeg kanskje på Starcraft, men jeg ender opp med HL totalt sett.
 
#8
Siden Monkey Island 1 og 2 er for meg amigaspill og vil alltid være det så må jeg si at Grim Fandango er kanskje den som fortjener den prisen av meg.
 
#9
Jeg vil si Grim fandango og HL. svært få spill har gitt meg så stor glede av å være innestengt på et mørkt rom flere timer, foran skjermen
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#13
Dere har tre poster på dere før dette emnet blir stengt. Har enda ikke blitt sagt noe fornuftig her inne.
 
#14
Nææææææærder alle sammen ...er dere Barn eller??!!!


de beste spillene er Rainbow Six Generasjonen (spesielt Rainbow six 3 Ravenshield) hvorfor : fordi det har et av de beste grafikkene og gameplay for sin tid og det spilles av tusenvis av mennesker og er drittmange valg av våpen some er genialt og lydeffekten til våpen er ekte innspilt og er #1 :tommelopp: , det andre er desertcombat det er bare UBESKRIVELIG BRA...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#15
To igjen. Det der var for svakt, gitt.
 
#16
Trodde jeg ville være av de få som sa Grim Fandango.
Dette er min favoritt blant PCspill, grunnet dets rett og slett geniale art style, overlegne humor, fantastiske historie og velskrevne dialoger. Spillet oser av atmosfære, puzzelene er akkurat passe logiske og krevende til at jeg ikke kjedet meg et sekund. Musikken er overlegen alt jeg har hørt i andre adventurespill, for ikke å snakke om voice actingen. Alle karakterene man møter i spillet har en interesant personelighet og en stemme som passer perfekt til denne.

Jeg skulle ønske jeg ikke hadde klart Grim Fandango enda. Jeg vil ha tilbake den følelsen jeg satt med første gang jeg gikk gjennom det. Dette spillet er det som hadde mest innflytelse på min spillsmak da jeg var ung, det fikk meg til å fårstå at spill ikke bare er om action, blod og vold. Det lærte meg at cutscener og historie kan være viktige elementer i spill, og det hevet mine engelskkunnskaper veldig mye.

Så la oss oppsummere;
Spennende, morsomt, rørende, behagelig, originalt, velskrevet, og ikke minst engasjerende. Rett og slett en herlig opplevelse.
 
#17
Samme gamle spørsmålet, og jeg kommer med samme gamle svaret:
The Legend of Zelda: Ocarina of Time
Og klokken er mange, så jeg orker ikke å utdype om dette spillet for n'te gang.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#18
Du orker tydeligvis ikke å lese emnetittelen heller. PC-spill, din nisse.
 
#19
Uff.. Jeg er sannelig ikke sikker, men det jeg har fått mest ut av i forhold til historie samkjørt med gameplay og AI i forhold til utvikling i spillhistorie er The Elderscrolls3: Morrowind. Det er så bra, og med 600 timer+ i gameplay holder det lenge. Men, selvsagt, stopper det på ett punkt.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp