For det første, så hører slike emner som dette til på
Gamer.no-forumet, ikke her på Spillegal. Hvem som bryr seg om hvilke konsoller og hvilke jeg vil ha, må du gjerne fortelle meg Mokko. Det at du starter emnet ved å erklære deg som PS3-fanboy enten du vil det eller ikke, gjør ikke emnet bedre. Prøv å si hvorfor du synes PS3 er best, og be andre gjøre det samme tilbake for sine favorittkonsoller.
Kan ingenting måle seg opp mot PS3, sier du? Ikke engang Xbox 360, som har vært ute i over et år, som har flere storspill som Gears of War, Project Gotham Racing 3, GRAW 2, Rainbow Six: Vegas, Crackdown, TESIV: Oblivion, Lost Planet, Test Drive: Unlimited, Virtua Tennis 3, Dead Rising, Gitar Hero II, Lego Star Wars 2, MotoGP 06 (vet at alle ikke er like bra da, men de jeg kom på)? Og soon-to-come Forza 2, Halo 3, GTAIV, Mass Effect, Two Worlds og Bioshock. Alle disse spillene som kommer i løpet av året (forhåpentligvis) kommer til å være gode spill. Jeg er klar over at PS3 har spill som Metal Gear Solid og Gran Turismo som kommer. Men si meg, hvilke spill som er ute til PS3 nå, gjorde at du tok ut 6000 kroner av din lommebok, gikk til butikken og kjøpte en PS3 for? Glem nå Blu-Ray, det argumentet er brukt opp. Blu-Ray hadde jeg ikke hørt om før jeg så at det kom med PS3-maskinen, men gjett hva, jeg kjøper en spillmaskin for å spille spill. Vil jeg se filmer i best mulig format på en HDTV jeg ikke har, da kjøper jeg bare en HDDVD Player til Xbox 360 for 1500 kroner. Og Xbox Live, selvfølgelig, den glimrende nett-tjenesten til Xbox 360. a har jeg brukt 5000 kroner. Hmm.. kan hende jeg kjøper noen spill og? TESIV: Oblivion, Gears of War, PGR3.. og enda har jeg ikke brukt så mye penger du punga ut med for en maskin som enda, les at jeg skriver enda, ikke har noen spill som er verdt 6000 kroner. Okay, Motorstorm er dritkult, med sixaxis og greier, men verdt 6000 kroner? neppe.
Jo, forresten, har en Xbox 360 jeg, og veldig fornøyd med tanke på spill som er til den nå, og spill som kommer i år.
Og ikke misforstå, PS3 kommer til å bli dritbra den, X360 har tross alt vært ute på markedet en stund. Ser bare ikke noe grunn til å kaste bort 6000 kroner idag, når du kan betale mindre om en stund og samtidig plukke med deg gode spill.