Hva husker du best fra TV-spill...

Heia, alle saman! ;)

Ja, med dette emnet tenkte jeg å ta initiativ til å diskutere hva man har en tendens til å huske fra TV-spill og spesielt hva som har satt seg fast på hjernebarken. Jaja, jeg får vel bare begynne da.

"I don't understand anything anymore" - Jill Valentine i RE:R. Det blir sagt i begynnelsen av spillet. I hovedhallen i villaen. And I can't get it out of my mind og jeg lurer på hvorfor. Ellers, husker jeg veldig godt når man tar og flukter med Epona fra den slemme Ingo. Selvom det ikke akkurat er så veldig plagsomt. ^_^

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Fjernet poll for å unngå listeemne- og "jeg stemte X"-tendenser. Ellers et bra emne. Kommer med mer senere, bare jeg får knekt en jævla idiotmission i GTA:SA. :)

Det jeg husker best er uten tvil sitater!
Og noe som sitter klistret til hjernen er et spesielt Serious Sam sitat.
det er fra det første spillet, når du først møter de hodeløse kamikaze fyrene med bomber i begge hender.
Du skimter noen av komme løpende mot deg, mens de skriker av full hals (gir liten mening siden de ikke har hode!), og etter at du har drept den første sier Sam " AHHHHHHHHHHHHHHHH yourself!

ikke veldig morsomt å lese, men hvis du har spilt spillet så skjønner man hvorfor det er morsomt :p

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nå. Synes "Yeah, yeah. It's all fun and games until somebody loses an eye." var bedre. :p

Vel... hva husker jeg? Jeg husker vel først og fremst følelsen av å spille spillet. Ble akkurat ferdig med siste oppdrag i San Andreas, og... vel, jeg husker akkurat nå hvor brutalidiotforbanna jeg ble på majoriteten av oppdragene i det spillet. Husker også hvor artig det er å bare leke seg.
I går spilte jeg ferdig Another Code, og da jeg la meg ble jeg liggende og tenke på historien og hvordan det hele hang sammen, og så et par sammenhenger jeg overså da jeg spilte. Så i dag begynte jeg å spille det på nytt.
Da jeg spilte ferdig Darwinia tenkte jeg tilbake på alt som hadde skjedd i løpet av spillet, og hva jeg var blitt nødt til å gjøre. Jeg ble veldig trist av det spillet, men på en god måte, om dere skjønner.
Så... det er aldri gitt hva jeg husker av et spill, men som regel er det stemningen jeg blir i av å spille det.

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
Raseriutbruddene når jeg ble eid i pokèmon... Spilte Pokèmon blå på min grønne GB colo(u)r som liten ufordragelig pønk. Skjønner ikke at GB'en fortsatt funker... Kasta den maaange ganger i veggen!

Er ikke blitt så utrolig mye mer tolmodig med åra, ødela GC-kontrollen da jeg skulle ta Ganon i tLoZ: WW :flau:

D

Doctor Downs

Gjest
Helhet gjennom stemning er det jeg har igjen etter å ha spillt et spill. Har spillet dårlig helhet og stemning husker jeg det ikke. Jeg vil kunne høre igjen musikk fra et spill og kjenne hvor redd jeg var, hvordan jeg opplevde flyten, hvordan jeg opplevde grafikken... Den slags.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av Grønn Zebra@18.07.2005, 04.20
Skjønner ikke at GB'en fortsatt funker... Kasta den maaange ganger i veggen!
242937​
Som en på et annet forum sa engang: "Jeg har aldri ødelagt en Gameboy ved å miste/kaste den, men jeg har derimot ødelagt en god del ting med en Gameboy."

Husker jeg spilte Doom2 hos fetteren min å tenkte att grafikk i spill aldri kan bli bedre en dette, så fikk jeg tak i quacke demo'en :jaw drop: :D

CockMcBalls

El Sabor Professional
Husker veldig godt følelsene spill ga meg mens jeg spilte dem.
Det kan være alt fra overveldelse fra den gangen jeg entret Hyrule Field for første gang i Ocarina of Time, eller ren frykt da jeg hadde pyramideskallen etter meg i kloakken i Silent Hill 2.

"One for me and one for me" - sitat fra Gex til PSX

Grunnen til at jeg husker akkurat dette usle sitatet fra spillet som sikkert har mange andre kule sitater er fordi jeg var tilbakestående i min engelske forståelse på tiden jeg spilte det. Dette var da det eneste jeg forsto nok til å kunne le av det, dermed ble det også en nedtur når min bestekamerat sa at det sitatet var minst morsomt, noe som gjorde at jeg nå husker sitatet som om jeg skulle spilt det i går.

Ellers forbinder jeg ofte spill med smaken av det jeg spiste første gang jeg spilte et spill. La meg ta et eksempel:
Når jeg lånte FFVIII, så kjøpte jeg også noe billig potetgull på europris som kunne spises ved siden av. Potetgullet smakte piss, men jeg har aldri klart å gå fra en halvferdig pose, så jeg spiste det opp. Dermed så ble følelsen spillet gav meg (førsteinntrykket) blandet med smaken av det dårlige potetgullet, som da førte til at jeg misslikte spillet delvis pga. maten jeg spiste ved siden av.
Den dag i dag unner jeg meg kun godbiter av ypperste klasse når jeg setter meg ned med et nytt spill.

Dette sitatet fikk meg til å trekke på smilebandet første gang jeg hørte det. En skikkelig klassiker.

"Here's a lockpick. It might be handy if you, the master of unlocking, take it with you."

- Barry i spillet Resident Evil (PSX)

Faktisk er hele spillet fullt av slike latterlige kommentarer (hope it's not Chris' blood).

Kilik

Lokal moderator
Her må bare GTA: SA nevnes. Noen godbiter:

Cop 1: Stop! Police!
Cop 2: I think he knows that by now!

CJ: Can you shoot?
The Truth: Kid, I'm a hippie. The only thing I've shot is acid. I did see a guy snort it once though. Though his nose was a kangaroo and the moon was a dog!

Noe av det jeg husker best er den helt vanvittig fantasiske voiceactinga i Resident Evil. I begynnelsen så finner Barry (tror jeg) en blodpøl i spiserommet, så setter han seg ned og ser på pølen i noen sekunder før han bryter ut "BLOOD" på den mest cheesy måten mulig.

Husker godt de mange timene jeg og en kompis tilbragte med å spille Ice Hockey og Top Gun på NES når vi var små. Det var tider.

En annen ting er det utmerkede potetgullet mexican fiesta, som var mitt utvalgte potetgull når jeg spilte Chrono Trigger for første gang for år og dag siden. Så den dag i dag forbinder jeg enda det potetgullet med CT.

Kan jo heller ikke glemme de første gangene jeg runda FF 7-8-9 på psx, gode tider.