Hva kan vi forvente oss av høstoppdateringen til 360?

Lodin

Der Waaaah
Jess, det er høst\vinter og det betyr nok en gang at MS gir oss diverse oppdateringer til den rødringende hvite boksen. Etter ryktene skal den dukke opp i morra, altså den fjerde, men det må ikke nødvendigvis tas for god fisk. Så, hva er det egentlig vi har i vente?

- Xbox Originals: Akkurat som Nintendo og Sony før dem vil også MS la oss få laste ned gamle spill til spottpris. 1200 poeng skal de vistnok koste og først ut er Crash Bandicoot: Wrath of Cortex, Crimson Skies, Halo, Fable, Fuzion Frenzy og *trommerull* Psychonauts. Må si meg rimlig imponert over den lineupen. Så fort jeg får lønn kan det godt hende jeg plukker opp Nauts for tredje gang. :p

- Xbox LIVE Arcade Hits: Noen LA titler er større hits enn andre. De som virkelig har slått ann vil havne i denne sjangeren og får nedsatt pris. Dill som Zuma og Lumines blir altså rimligere så dette er stas for oss som ikke har kjøpt dem ennå.

- Inside Xbox: Dette er et slags nyhetsbrev\RSS hvor MS stadig vil gi oss nyheter, trailere og annet stæsj. Litt som Internet bare at de har total kontroll over det.

- Enhanced online profile: Nå kan man legge til mer info i profilen sin. Man får et lite felt hvor man kan fylle inn en kort Sonic og Tails slashfiction.

- Expanded Friends List access: Nei, det er ikke ytterligere 100 venneplasser eller klanfunksjoner slik alle har mast om. Derimot får man muligheten til å se venners vennelister. Pass på å slette XXXgayboyXXX og Furrlover64 før alle ser dem på lista di!

- Enhanced Parental Controls: Nå kan morra di sette en timer som gjør at maskina slår seg av etter så så mange timer. Gjør leksene dine og rydd rommet ditt så slipper hu sikkert å bruke den.

- New video features: Dette var den jeg håpa mest på. Divx 5.0 er det nye formatet som støttes og det betyr i praksis at det meste med avi på slutten kan spilles av. Det er med andre ord slutt på tullet med å konvertere ting til wmv eller streame det via Orb. Ryktene vil ha det til at MS kun har gått med på dette fordi Sony gjorde det.

Men er dette nok? Vet det var mange som hadde håpa på mulighet for å danne klaner, men det er vistnok vanskeligere å få til enn man skulle tro. Jeg driter ihvertfall i det siden jeg ikke spiller MP uansett. Ihvertfall får jeg mulighet til å poppe i alle MST3K CDene mine og det holder lenge.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sånn tips så er det ikke DivX spesifikt MS har lagt til støtte for, men hele MPEG-4-mediaformatet. Med andre ord fungerer filer som er laget med MPEG-4-kodeker (DivX, Xvid, sånn der mp4-filer som Apple driver og styrer med (antageligvis)) nå på 360-en. Bare synd at man må ty til bedritne tredjeparts-programmer eller den like bedritne Windows Media Player 11 for å få vist greiene på kassa uten å brenne ut først.

Og: Alle som ikke har gitt Lumines Live en sjanse før, nå er faenmeg tida inne. Et av de koseligste puzzle-spillene jeg har vært borti. Mens vi er inne på Mizuguchi-spill, styr unna Every Extend Extra Extreme. Repeterende, pissenkel mekanikk, krever nesten ingenting av spilleren annet enn tålmodighet. Huff.

K999

Keystone State Of Mind
Ohh, mye bra her, og mye som det har vært rykter om. Jeg blir nok å skaffe meg, Lumines Live, Halo, (alltid kjekt med et til eksemplar) Fable (som jeg aldri fikk spilt ferdig, og ikke finner nå) og Psychonauts. Blir kos detta, og nå kan jeg endelig ta skikkelig i bruk boksen som en mediaplayer, selv om jeg syns det er lettere å bare kople laptopen til TV-en.

Lodin

Der Waaaah
:eng101: Hvis det er standardversjonen av Fable hadde jeg venta. Kjenner jeg gnirregnurrene rett legger de ut den ekspanderte versjonen Lost Chapters rett etterpå. Virkelig ikke verdt å spille gjennom uten den.

D

Deleted member 91

Gjest
SITAT(Yetipants @ 03.12.07, 13.38) 91936
Og: Alle som ikke har gitt Lumines Live en sjanse før, nå er faenmeg tida inne. Et av de koseligste puzzle-spillene jeg har vært borti. Mens vi er inne på Mizuguchi-spill, styr unna Every Extend Extra Extreme. Repeterende, pissenkel mekanikk, krever nesten ingenting av spilleren annet enn tålmodighet. Huff.
[/b]
EEEE (hoi) har også den vanvittige poeng-inflasjongreia gående. Ikke uvanlig å se folk med poengsummer av type 33542645213 på highscorelista di. >_< Bonuspoeng for at spillet timer rytmen til forhåndsvalgt musikk du setter på da, inkludert hva nå enn faen du skulle plukke frem fra harddisken din.

Novastrum

Feminist-elitist
Så med andre ord så må jeg sette opp streaming i WMP over trådbasert nettverk, eller brenne ut filene på DVD/CD før jeg får brukt MPEG4-funksjonaliteten?Så man kan ikke streame fra MP3-spiller, eller annen ekstern lagringsplass? Og på hvilken måte er dette bedre enn orb/tversity? :hæ:

Skuffa! Gleder meg til jeg kan kopiere masse skit på 8 gigabyte minnepinnen min og kjøre det direkte inn på PS3-en.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
SITAT(Lodin @ 03.12.07, 13.30) 91932
Så fort jeg får lønn kan det godt hende jeg plukker opp Nauts for tredje gang.[/b]
Hadde det ikke vært enklere å bare finne ut kontonummeret til Tim Schaefer og sette penger direkte inn?

Lodin

Der Waaaah
SITAT(Novastrum @ 03.12.07, 14.04) 91945
Så med andre ord så må jeg sette opp streaming i WMP over trådbasert nettverk, eller brenne ut filene på DVD/CD før jeg får brukt MPEG4-funksjonaliteten?Så man kan ikke streame fra MP3-spiller, eller annen ekstern lagringsplass? Og på hvilken måte er dette bedre enn orb/tversity? :hæ:

Skuffa! Gleder meg til jeg kan kopiere masse skit på 8 gigabyte minnepinnen min og kjøre det direkte inn på PS3-en.
[/b]
Nei, vil funke akkurat som det gjør med andre filformater i dag. Så lenge du har en eller annen form for harddisk med USB plugg så bør det funke å lese av.
EDIT: Nettverk funker nok også, men åssen vet ikke jeg noe om.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nettverksstreaming av filmfiler er egentlig ganske enkelt, så lenge du holder ut med Windows Media Player. Først importerer du filene dine til Windows Media-biblioteket ditt, velger "Library Sharing" under biblioteksalternativene, og velger at 360-en skal ha tilgang til biblioteket. Så bare kobler du til PC-en med 360-en. Ikke den mest hårreisende operasjonen, men å koble til en USB-disk er vel hakket lettere, ja. :p

D

Deleted member 91

Gjest
Mja. For min del er det nok lettere (ettersom Mac-en og X360-en min i skrivende stund er under én meter fra hverandre) å bare koble USB-ledningen fra maskinen og over til burken, men jeg vet om mange som foretrekker nettverkingsmetoden, og den er vel ... egentlig lettere. Jeg satser på at de fleste har X360-en og datapesen koblet i samme router, og da er det bare å gjøre som Yeti sier så du i havn. Trenger ikke holde på med å flytte drit frem og tilbake fra en minnepinne heller.

Lodin

Der Waaaah
SITAT(Yetipants @ 03.12.07, 15.30) 91953
Nettverksstreaming av filmfiler er egentlig ganske enkelt, så lenge du holder ut med Windows Media Player. [/b]
Da må man ha en nyere versjon av Windows Media Player og eh, det har ikke jeg av forskjellige årsaker. :$

D

Deleted member 91

Gjest
Så deaktiver det på Xbox.com da. Du kan tilogmed gjøre det nå, før oppdateringa engang er ute. "Buhu, alternativer!"

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Fett at det bare finnes en mening om den saken, da.

Synes det er et fint tiltak. Folk jeg kjenner kjenner ofte andre jeg kjenner, og det er raskere å finne folk på den måten enn det er å gnåle om hva som er gamertag-en deres i andre fora.

For øvrig, folkens, har jeg akkurat fått meg en helt egen 360, og jeg er nå kjent som coquetuille.

Men 360-ens muligheter som mediesenter er virkelig lik null og niks. Med det støynivået den utstøter ved den minste hindring er det ikke tale om en gang. Den eneste virkelig håpløse beslutningen med maskinen.

Jeg synes det er gledelig at man kan skifte Windows Live ID til gamertag,
det har faktiskt vært irriterende.

Ellers er det forsåvidt greit med Divx støtte. Men x264 støtte hadde vært mer passenede i disse dager. Men det skjer neppe...

Hele Changeloggen finner du HER (Happy reading) ^_^

Lodin

Der Waaaah
Når er det egentlig MS pleier å slippe dette dillet sitt? Regner ikke med at de har greid å automatisere det slik at det dukker opp klokka tolv på natta slik som visse andre firmaer. :p

Trench_Rat

Sommerbildene våre
SITAT
- Inside Xbox: Dette er et slags nyhetsbrev\RSS hvor MS stadig vil gi oss nyheter, trailere og annet stæsj. Litt som Internet bare at de har total kontroll over det.[/b]
Kinesisk internett simulator :v: så med støtte for divx/wmv og RSS kan jeg da abonere på diverse videopodcaster ?