Hva kan vi forvente oss av høstoppdateringen til 360?

#21
Skjønner ikke at alle klager på støynivået som media center jeg? Har dere ikke lyd på annlegget deres når dere hører musikk eller ser film? Regner nesten med at den nye versjonen av 360n har lavere støy også, ettersom den bruker 2/3 av effekten til den forrige med den kjernekrympinga.

Er sannelig på tide at de får støtte for Divx ja, ikke at det hjelper så alt for mye i disse HD-tider da man helst må ha minimum DVD-kvalitet for å utnytte sin 42" LCD på 2meters hold til en viss grad.. Divx er liksom Xbox1, men joda det er jo bedre at det kommer enn at det ikke er der i det hele tatt..
 
#22
SITAT(oerhört @ 03.12.07, 22.51) 92015
Synes det er et fint tiltak. Folk jeg kjenner kjenner ofte andre jeg kjenner, og det er raskere å finne folk på den måten enn det er å gnåle om hva som er gamertag-en deres i andre fora.

For øvrig, folkens, har jeg akkurat fått meg en helt egen 360, og jeg er nå kjent som coquetuille.

Men 360-ens muligheter som mediesenter er virkelig lik null og niks. Med det støynivået den utstøter ved den minste hindring er det ikke tale om en gang. Den eneste virkelig håpløse beslutningen med maskinen.
[/b]

Du må se film\høre på musikk med utrolig lavt volum\sitte veldig close til 360`n din om du syns den bråker mye under avspilling av nevnte.
 

Lodin

Der Waaaah
#23
Så for å få denne oppdateringa må man altså starte et spill. Man får ingen beskjed om dette noe sted. Oh MS-chan, for en logisk og intuitiv måte å gjøre ting på! :rulleøyne:

*laste ned*
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#24
Enten det, eller bare slå på 360-en og koble til Live, slik jeg gjorde. Fikk beskjed om oppdateringa med en gang.

Og ja, DivX fungerer. Ble litt for mye for den stakkars kassa mi da jeg begynte å spole i den streamede filmen, men det trenger man vel heller ikke å gjøre så ofte.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#25
Til dere som ikke hører 360-en. Den lager konstant lyd på mellom 40 og 60 desibel - uansett hvordan dere vrir og vender på det, så er dette mellom 2 og 3 ganger så høyt som det som er akseptabelt. Det er greit å påstå at man ikke hører dette så lenge man sitter mer enn to meter unna og har lyd på TV-en - men det holder ikke, man hører den fortsatt! Man må ha lyden høyt når man spiller, og av forskjellige grunner så er det ikke alltid man kan det, eller vil det. Det har seg også sånn at det finnes andre ting å se på enn Transformers the Movie, og til og med Apocalypse Now! har rolige partier hvor man har lite lyst til å ha en jetmotor som bakgrunnsstøy.

Skjønner ikke at det er noe å krangle om engang. 360 bråker som en faen, ferdig med det.

Ps3-en hører jeg så vidt når det er helt stille i stua, også i rolige partier i filmer og serier.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#26
Jeg skjønner heller ikke at det er noe å krangle om. Seinest i går kveld satt jeg i stua og spilte Assassin's Creed, med lav lyd på stereoen fordi dama lå og sov i rommet ved siden av, og jeg hørte ikke støyen fra 360-en i det hele tatt. Kan godt være min er sånn SuperSilent-greie, men uansett.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#27
Jeg eier ingen av konsollene, men lillebrødrene mine (som jeg bor hos for øyeblikket) har 360 og den bråker ikke bare litt. satt å så på vanlig tv mens 360en var på og måtte ha på høy lyd uten at vi egentlig skjønte hva det var for noe. Helt til vi skrudde av 360en. Da skjønte vi det. Den har et forferdelig støynivå, men gjør det den dårligere enn ps3? nei.
 

Lodin

Der Waaaah
#28
:eng101: Fordel å ha dårlig hørsel da man ikke er fult så plaga av PCer og 360er som står på hele tida.

Sånn ellers funka det greit å spille av divx, men streaming med Orb var gnøh. Bildet blir lissom splitta på skrå langs sida... Uansett spiller det liten rolle siden jeg kommer til å spille av fra en USB disk framover og det bør funke glatt. CDer og DVDer gjorde ihvertfall det.
 
#29
360-en bråker, og det er et irritasjonsmoment for meg. Det er riktignok noe jeg har blitt vant til med tiden, men jeg merker at det er mye deiligere å spille f.eks. PS3. Men 360 kan jo forsvares med at den har flere kvalitetsspill enn PS3 kan drømme om (og en hawtere kontroll), noe som i seg selv gjør konsollen til et must for en hver gamer som ikke vil gå glipp av de største spillene. Preferanser, I guess. Det går ikke an å si at en konsoll er bedre enn en annen, alle er flinke på forskjellige områder, lizm. Wii er innovasjon, Xbox 360 har spillutvalg og variasjon og PS3 er...fremtiden? Eller kanskje multimedia-konsollen.

Uansett. Grei oppdatering dette her. Ser frem til å laste ned Psychonauts og Fable, to spill jeg aldri fikk prøvd. Og hvis Zuma og Lumines går ned i pris blir det nok kjøp der også, men jeg venter kanskje til etter jul. Burde det ikke snart komme ny Xbox originals oppdatering?

Edit: Wæo, var en saftig oppdatering ja. Visste ikke at Fahrenheit også var ute til nedlasting. Ikke et megabra spill, men... *laste ned* :$
 
D

Deleted member 91

Gjest
#30
Lasta ned oppdateringa selv nå, og må si dette var ganske så snop. Det første du merker er at alt går mye fortere (du blar mellom bladene bittelitt fortere, mens Xbox Guide-rallet går dobbelt så fort som før), og alt er lettere å komme til med de nye menyene. Har ikke fått testa .avi og slikt ennå, men hvis det er som Yeti sier så virker det identisk med hvordan det er å streame vanlig .wmv og slikt.

Psychonauts på vei ned og greier, også. :D
 

Lodin

Der Waaaah
#31
Snute og tute, det virker som MS endelig har fått ut fingern og lar oss laste ned filmer fra 11 desember. Slik som amerikanere har kunnet i evigheter allerede. 250 poeng for vanlig kvalitet og 380 for HD sikrer deg muligheten til å leie Harry Potter, 300 og en masse annet dill. Eh...

EDIT: Nei vent, dette var såklart bare i Stordritania. Da passer det med en liten Microsoft is fucking us again! :argh:
 
#32
SITAT(Lodin @ 04.12.07, 17.44) 92077
Snute og tute, det virker som MS endelig har fått ut fingern og lar oss laste ned filmer fra 11 desember. Slik som amerikanere har kunnet i evigheter allerede. 250 poeng for vanlig kvalitet og 380 for HD sikrer deg muligheten til å leie Harry Potter, 300 og en masse annet dill. Eh...

EDIT: Nei vent, dette var såklart bare i Stordritania. Da passer det med en liten Microsoft is fucking us again! :argh:
[/b]
Det er nok ikke MS sin feil, det er nok heller lokale distro`er som Nordisk Film som ikke får fingeren ut. Redd for forandringer og for framtiden. MS gir bare media-selskap en ny plattform, samme som DVD`en.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#34
Jeg synes ikke krysskassa mi bråker noe, jeg. Har sånn passe tinitus medfødt, så jeg er flink til å filtrere bort lyder jeg ikke vil høre. ^_^

Oppdateringa får vel vente til jeg endelig får internet igjen rundt jul. Juhu!
 
#35
Så vidt jeg har skjønt er det faktisk stor forskjell fra kasse til kasse. En ny seier for Microsofts maskinvaredivisjon!

Ville betalt ekstra hvis jeg kunne være sikker på å få en rolig boks, men den gang ei. Min nye boks bråker faktisk mer enn felleskassa på huset, som ble kjøpt inn kort tid etter lansering. Det sier egentlig en hel del om hvor mye Microsoft bryr seg om problemet.

Hvis PS3-en bare hadde hatt like sterke multiplattformspill som 360-en kunne jeg sluppet å bruke 360-en til mer enn eksklusiver, noe som ville vært en mer behagelig situasjon for meg.

Ja, og forresten: Dere sopphoder som påstår at "den bråker ikke, det er bare så skru opp lyden på TV-en" har tydeligvis ikke skjønt en dritt om hvordan lyd fungerer. Støyen er der selv om det er noe annet som støyer enda mer, og den oppfattes av ørene selv om den ikke lenger oppfattes av bevisstheten. Dessuten finnes det, som blir nevnt her, spill med rolige partier -- til og med Gears of War har dem. Og jeg vil gjerne få lov å oppleve også disse partiene slik de var ment.
 

Lodin

Der Waaaah
#36
Noen observasjoner: Hvor er den RSS informasjonsdingsen. Må jeg laste ned noe jeg ikke finner eller har de flippa fuggern til Europa nok en gang? Jeg vil se Major Nelson og bli pissed fordi han er en dick og skru av i sinne.
Awesome, siden jeg ikke gidder betale for gold så er alle nye demoer og sånt låst en uke framover. Vet de har gjort det med noen få ting før, men nå virker det som det gjelder alt. Riktignok skal jeg plukke opp noen måneder med gull snart, men akkurat nå er jeg blakk som et helvete.
Hvorfor lister profilen min fortsatt live arcade spill jeg bare har testa? Jeg vil ikke ha dem der og det ser dust ut og de sa de skulle fikse det.

Uansett, *se Metalocalypse*
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#37
Det sto i setningen etter det med prøveversjoner av Arcade-spill som ikke vises på lista, kun gjelder spill du laster ned og spiller etter at denne patchen er lagt dem inn. Så, sorry. I det minste har du cirka masse færre enn meg, siden jeg ikke klarer å la være å teste alt som legges ut på Arcade. Bortsett fra Shrek.
 
#38
Det meste av .avi funker da ihvertfall, det er jo positivt og gjør 360n til et slags media center endelig, selv om det ikke kan erstatte en PC med bl.a. VLC på HD-materiale som ikke er i .avi eller M$ sine sære formater. Og hva skjedde med den greia at man kunne skru av det syre-greiene når man spiller musikk? Er noen nye bra funksjoner som er fine og ha på den nye updaten, men håper de kan fikse noen andre ting som er forsvunnet også (som muligheten til å skru av den syre-trippen som sagt) for det er alt for slitsomt å ha på skjermen når man skal slappe av med litt musikk. Fint at man har en knapp så man kan bytte kilde kjapt på både musikk og video da, samt at det sorteres i mapper på video (skulle vært slik på musikken også, da ID3 tag er ubrukelig å sortere etter).
 
#39
ID3-tags er vel akkurat like brukbare å sortere etter som hodet på personen som la dem inn?
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#40
Ouch!


Skaff iTunes eller lignende, som skriver ID3-tags for deg. Merk en haug med greier, sørg for at riktig ting står i riktig kategori, vinn nuddelsuppe.