Hva skal en spille det på...

D

Doctor Downs

Gjest
Doom 3 kommer jeg sikkert til å skaffe til XBOX siden jeg ikke bryr meg veldig mye om det spillet, men vil bare se hvordan det har forbedret seg.

Når det gjelder HL2 håper jeg at grafikken og kontrollene blir gode på XBOX-utgaven, for da går jeg utvilsomt for den.

Hater å spille på PC...

jeg ville mye mer ha spillt HL2 på Pc enn Xbox!
På Pc er grafikken bedre pluss at det er dritt og spille FPS-spill på på xbox,
synes iallefall jeg

D

Doctor Downs

Gjest
XBOX-kontrollen har et faktistisk FPS-potensial, noe vi har sett i for eksempel Halo, dessuten fortrekker jeg sofaen og 28" bedre enn kontorstolen og 19".

PC er dessuten så kjipt med instillinger etc.

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Xbox-kontrollen kan ikke levere den presisjonen som en ordentlig PC-mus kan. Derimot er det slik at på Xbox kan utviklerne være sikre på at alle får den samme spillopplevelsen, både på godt og vondt. Personlig synes jeg Halo 2(enern også forsåvidt) passer aller best til Xbox, ettersom sikte-systemet i spillet ikke er laget for presisjon, men heller ca.-skyting(siktet forandrer aldri størrelse, og ting som rekyl finnes ikke).

Kilik

Lokal moderator
Hvis man allerede har en skikkelig PC som klarer å kjøre spillene bra, så ser jeg ingen grunn til å skaffe de spillene på Xbox i stedet.

Bortsett fra grafikken vil de komme på Xbox mange måneder etter de originale PC-versjonene. Og spesielt med tanke på Half-Life 2 så vil man gå glipp av mange gode mods som nå er under utvikling.

For all del, kjøp det på PC.

Som Yeti sier, så får du mye bedre presisjon med musesiktet enn du får med en Xbox kontroll. Dessuten egner slike FPS spill seg bedre på PC enn på Xbox, selvom du har fordelen ved lyd og sitteplass. Og når du nevner Online, så tror jeg nok det blir muligheter for nettverksspilling på PC og...

Men dette spørs jo helt egentlig. Liker du Xbox kontrollen bedre enn tastatus og mus, går du jo selvfølgelig for Xbox.

Jeg kommer nok til å kjøre det på pc ja... Og heller kanskje kjøpe foreksempel Doom3 på Xbox i tillegg da det kunne være skikkelig konge å spille co-op via xbox live...noe som er kun planlagt til xbox..