Hva skal man med online-funksjon til slåssespill?

Halky

Veteran bruker ;)
Hmm, burde jo ikke være så altfor store problemer med lagging og sånt, så lenge serveren man spiller på er i Norge eller i Europa. Men blir seff være når man ska spille med/mot folk fra Japan og USA. Også burde man seff ha en god og stabil linje til slikt ;)

D

Doctor Downs

Gjest
Ser ikke for meg at en spillopplevelse med et fightingspill kan bli stort større ved å ta det online. Veldig dyktige folk kan skru opp vanskelighetsgraden et par hakk, men det er det. Og som Yetipants påkete så vet jeg ikke hvor jeg skulle gjort av meg hvis jeg ble slått urettferdig mens jeg satt alene på rommet mitt mens motstanderen satt og hånlo av meg på andre sida av planeten.

hei...gi dere a vis tekken blir online fikser namco det sikkert bra nokk til at det er mulig å spille!hva er det som er så dritt med det?spille det eller ikke,men det er seff at det er bedre med en ekstra oppsett på tekken 5 ! de dere maddogjin og de forlka der har den muligheten på arkade og det er jo mye mye bedre å gå opp i rank der når de må spille vs. for å gå opp i level...jeg har ikke hørt en dritt om at de klager eller har nevnt at det er noe dritt!så sitter dere i norge der det ikke finnes en arcade engang og sier at det er dårlig! vis dere mener at det er bedre å spille mot cpu spill heller det men jeg ønsker virklig at the next tekken blir online!da kan alle sitte hjemme også spille istedenfor å diskutere hvem som er best her (på forumet) så hadde vi slippet og mekke spilletreff for å spille mot andre som vi skjenner til her i fra forumet eller andre...ps. :tommelopp: jeg sier ikke at det er bedre enn spilltreff

Opprinnelig skrevet av dead alchemist@23.08.2005, 12.58
hei...gi dere a vis tekken blir online fikser namco det sikkert bra nokk til at det er mulig å spille!hva er det som er så dritt med det?spille det eller ikke,men det er seff at det er bedre med en ekstra oppsett på tekken 5 ! de dere maddogjin og de forlka der har den muligheten på arkade og det er jo mye mye bedre å gå opp i rank der når de må spille vs. for å gå opp i level...jeg har ikke hørt en dritt om at de klager eller har nevnt at det er noe dritt!så sitter dere i norge der det ikke finnes en arcade engang og sier at det er dårlig! vis dere mener at det er bedre å spille mot cpu spill heller det men jeg ønsker virklig at the next tekken blir online!da kan alle sitte hjemme også spille istedenfor å diskutere hvem som er best her (på forumet) så hadde vi slippet og mekke spilletreff for å spille mot andre som vi skjenner til her i fra forumet eller andre...ps. :tommelopp: jeg sier ikke at det er bedre enn spilltreff
254369​
Helt enig med deg :D :ler: :tommelopp :) :p hehe

EagleJin

Bear Necessity
Så vidt jeg vet er det ingen som har muligheten til å spille Tekken 5 online. Jeg vet at Tekken.net (eller hva det nå het) er online, men det er bare diverse registreringer av stats til spillerne som kan koble seg opp.

Hvis dere absolutt skal spille Tekken online kan dere laste ned emulator++. Skal like å se hva dere synes om å spille online etter et par slike kamper.

D

Deleted member 91

Gjest
Hva 50/60 Hz angår kan jeg komme med det eneste eksempelet jeg kjenner til: Burnout 3. Siden spillet er såpass basert på høye hastigheter og raskt gameplay, så kan ikke de med TV-er som begrenser seg til 50 Hz spille mot spillere som spiller 60 Hz. Husker jeg logget meg på Xbox Live og fikk se en stor liste med spill jeg ikke kunne joine fordi TV-en min ikke var kul nok.

slik er det på andre konsoller også, f.eks gamecube

EagelJin: å sammenligne online-mulighetene på en psx-emulator og et , la oss si et online ps2-spill er rett og slett latterlig. ja latterlig.

dead alchemist: du har tydligvis missforstått en god del....

EagleJin

Bear Necessity
Hva er så latterlig med det? Vennligst forklar ^^
T3 online gikk til en viss grad greit nok online dersom motstanderen befant seg i Skandinavia. Akkurat det samme som Socom til PS2. Forskjellen du sikter til er vel at PS2 Online stinker verre sammenlignet med online-mulighetene til PC.

--
Å forvente at Tekken 5 online skal kjøres bra nok til å få noe skikkelig ut av kampene, er som å forvente at du ikke skal falle om og dø uten grunn midt i en Socom2-kamp for å senere finne ut at det var en kar somstod foran deg og plaffet løs i 10 sekunder før han han (og du) fikk en reaksjon (dvs. det skjer ikke).

det som er så latterlig er at det er bygd opp på en helt annen måte.
jeg er ikke noe leet haxor men tar jeg ikke helt feil emulerer din motstander player 2 -kontrollen i en emulator, og hele "greia" er bygd opp helt anderledes enn hvis det var utvikleren som slang med en online-bit.

Man kan aldri regne med at det skal gå helt fritt uten litt lagg. Og med litt lagg er da et slikt spill som Tekken ubrukelig. Da har det nesten ikke noe å si på skillsa lenger, men om det lagger eller ikke. Og det er jo alltids like gøy for alle sammen det...

EagleJin

Bear Necessity
Silent: Jo da. Bygget forskjellig +++, men frameraten er like omtrent like dårlig begge steder. Men ser hva du mener :holdkjeft: :p

skjønner også hva du mener, og i spill som tekken kan en bitte liten hangup forandre hele kampen...

vi får nå se. tenknologien går jo i hundre, så kanskje vi noengang kan få et lægg-fritt internett o.o

Det nye Super Smash-spillet til Revolution vil også ha komplikasjoner med onlinespilling hvis det vil basere seg på et noenlunde likt gameplay. På SSBM til GC dreier alt seg om å treffe til riktig frame, og lag vil være uutholdelig.