Hva Sony har å by på fremover

Synes jeg merker en tendens her på forumet. Er Vita i ferd med å bli Spillegals offisielle favorittkonsoll? Jeg bare spør.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Synes jeg merker en tendens her på forumet. Er Vita i ferd med å bli Spillegals offisielle favorittkonsoll? Jeg bare spør.
Alle* lurer på å skaffe seg en Vita mens ingen* prater om å skaffe seg en 3DS fordi alle* har en 3DS og ingen* har en Vita.

*med hederlige unntak
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Har ikke 3DS fordi 3DO er bedre.
 
Har ikke 3DS fordi jeg har ikke brukt den på over et halvt år og er usikker på hvor jeg har lagt den.
 
Vita er en fantastisk konsoll. Skulle gjerne spilt mange PS3-eksklusiver på Vita, egentlig.

Styrestikkene er ikke fantastiske, og skulderknappene er et steg ned fra DualShock, men ellers er den helt utrolig. Skjermen er den viktigste biten, men den vanvittige standby-tiden er utrolig spillervennlig også—spesielt for folk som meg som spiller ekstremt sporadisk, men gjerne i flere timer om gangen.

Det siste kan vel leses som en indirekte kritikk av 3DS. Kan aldri stole på batteriet der. Når det er sagt så er Streetpass Quest/Puzzle sannsynligvis mitt mest spill de siste årene. Sikkert flere titalls timer som har gått med der.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Vel, det er ikke riktig, men Vita-kontrollene er gode. Det fine er jo at siktet ikke flytter seg etter at man først har siktet et sted, så det fungerer nesten som på PC, og det er bra nok med litt øvelse. Fortsatt et stykke igjen til den totale presisjonen man får med mus, men likevel.

Sånn ellers synes jeg Vita-stikkene er bedre enn de schwære PS3-stikkene. De er nok en liten anelse for løse, men det betyr jo egentlig bare at man får mye høyere presisjon (en konsekvens av dette er at jeg får en ufrivillig "rekyl" på siktet i Hotline Miami hvis jeg sikter mens jeg trekker av) så jeg klager ikke. Tar uansett alle knappene, stikkene og skjermene på Vita over 3DS-en sine når som helst, etter en økt på Vita føles 3DS skikkelig leketøy ut. Men, samme det, Vitaen har maskinvaren, og 3DS-en har Nintendo-spillene.
 
Dæven, Vita Mega Pack greia ble sendt i dag, til tross for at det stod forhåndsbestill, og at den skulle utgis den 5. juli. Så jeg skrev en adresse jeg ikke kom til å bruke før 5. juli, så nå blir det sendt til en adresse som i teorien ikke finnes enda. Merkelig situasjon.

Så også at Golden Abyss er gratis for PSplussere nå også, fristende å fremskynde Vita-innkjøpet nå.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Uncharted: Golden Cobble Together A Few Terrible Minigames To Make Use Of The Touch Screens Abyss var ikke alt det spør du meg, men men fin grafikk i det minste. Mener å huske at Gravity Train Rush også er gratis, det er vel verdt spenna.
 
De som syns det er bra er vel stort sett folk som ble griseimponert over at en håndholdt greier nesten samme grafikk som en PS3? Jeg prøvde ihvertfall litt på Yeti sin Vita og det var faen ikke mye å skryte av.
Men sjøp Disgaea 3.
 
De som syns det er bra er vel stort sett folk som ble griseimponert over at en håndholdt greier nesten samme grafikk som en PS3? Jeg prøvde ihvertfall litt på Yeti sin Vita og det var faen ikke mye å skryte av.
Men sjøp Disgaea 3.

Så trynet ditt på streamen, var heller ikke mye å skryte av....
 
Golden Abyss er ikke dårlig. Jeg liker at det er mindre fokus på skyting og mer på eventyr. Det er jo Uncharted fremdeles, og det er ikke like bra som Uncharted 2, men det er a.) langt mer enn minispill og b.) minispillene er ikke akkurat provoserende. Snikskyting med gyrosikte er også artig.

Så, ja. Om jeg hadde betalt mer for det hadde jeg kanskje giddet å ergre meg, men jeg synes i hvert fall det var temmelig koselig.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Mitt hovedproblem med spillet var de traversal-seksjonene, som det jo er en del av. De er rett og slett ulidelig kjedelige og har null utfordring. Det er vel bare Prince of Persia-trilogien (2008-versjonen var jo bare møkk QTE) og Mirror's Edge som har hatt interessante traversal-mekanikker.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja, det der. Altså, i Golden Abyss kan du tegne ei linje på berøringsskjermen og så klatrer Drake automatisk bortover. Hva med en skippefunksjon neste gang, liksom.

Dette er kanskje mer spesielt for meg, men de jævla fotografiene og ymse krimskrams man skulle finne kilte OCD-en min og da ble jeg irritert fordi hvert brett tok en time når jeg skulle saumfare alle kriker og kroker, og ta bilder og sånt. Og, vel, kuttescenene i Uncharted har jeg aldri vært fan av.

Men drit i det, kjøp dere Hotline Miami isteden. Det koster seksti spenn og er fortsatt megabra.