Hva spill betyr for meg

#1
Jeg sitter på jobb og gjør ikke noe utenom å sitte her å trolle diverse fora, så derfor har jeg bestemt meg for å skrive en lengre post. Kan ikke kalle det artikkel eller anmeldelse, men kanskje noe i gata langs leserbrev eller det Lorentzen driver med for Gamereactor?

Hva spill betyr for meg. Det er tanken min. Det er hva jeg tenker på. Jeg elsker å spille. Har vokst opp med spill fra jeg begynte på skolen, og det har hjulpet å utvikle engelsken min.

Nå har det seg slik at det har kommet en god del spill til Xbox 360 siden lansering, spill som har appelert til meg. Oblivion, Gears of War, Call of Duty 2 og 4, Project Gotham Racing 3 og 4, Skate, Dead Rising, Mass Effect, Halo 3, GTA IV, Guitar Hero 2 og 3, Burnout Paradise.Det er en del spill for meg, som ikke før nå har hatt sommerjobb. Og den tanken er urovekkende. Før har jeg såvidt hatt råd til å finansiere mine spillkjøp, men jeg har fått kjøpt alle spill jeg har hatt lyst på. Spillene i fet skrift er de som ligger under salongbordet mitt. Nå skal du høre mitt største problem: jeg spiller omtrent kun Call of Duty 4.

Folk snakket om at spillutvalget til Xbox var dårlig sammenlignet med PS2. Slik vil det muligens bli med PS3 og Xbox 360 også. For å oppklare noe nå: Jeg liker spillene til Xbox 360, derfor spiller jeg på den konsollen. Kontrollen er perfekt og jeg digger skytespill. Og som dere ser, så har jeg, med min beskjedne spillsamling på 6 spill (låner GH3 og BP, men over en lengre periode) ikke engang kapasitet til å spille alle dem. Hva skal jeg med et spillutvalg som omfatter flere hundre spill?

Jeg spiller så og si hver dag. Fra jeg kommer hjem fra jobb eller står opp sent på dagen tar det et minutt fra jeg har satt meg i sofaen til jeg er inni et game på Call of Duty 4 - det føles hvertfall sånn. Jeg elsker spillet, mye som dere vet pga. jernpunktsiktene som jeg liker å kalle det, i tillegg til instant spawning. Jeg kan bli drept og innen sju sekunder være bak han som drepte meg, herlig.

Problemet mitt er bare det at jeg har så mange gode titler som ligger og venter. Oblivion vil jeg ta frem igjen som jeg gjorde tidligere i år. Skate er nyinnkjøpt og spilt i 30 minutter. Mass Effect har jeg såvidt klokket en time på. Guitar Hero 3 spiller jeg en del, men likevel ikke nok til å naile alle sangene på Expert. Burnout Paradise er underholdende til tusen, og ikke for å glemme stjernen i showet: GTA IV, som jeg har spilt tjue timer og er sånn omtrent halvferdig med. Og så, til slutt, spillet som har gitt meg mest tilbake for pengene av alle spill, nemlig Gears of War. Ingen spill har belønnet teamwork og lurt spill så godt som Gears, følelsen av å flanke motstanderne er uten like. Teamspilling i Call of Duty 4 sa du? Eksisterer ikke.

Snart kommer Gears of War 2. Shit.

Det er et luksusproblem. Men det er et stort problem. Nå som jeg har en haug med penger å bruke på spill i høst, vet jeg at jeg kommer til å bruke seks hundre kroner på et spill og deretter ikke bruke penger på spill på en lang, lang stund. Det er det som skremmer meg. De få spillene jeg har, har jeg ikke tid til å spille. jeg prøver, men jeg klarer ikke bytte mellom Mass Effect, GTA IV og Call of Duty 4. Det funker bare ikke for min del.

Jeg tror at det jeg prøver å si, er at jeg er imponert over dere som spiller tre konsoller. Jeg hadde ikke klart det. Og når Gears of War 2 kommer, blir det flere spill som bare kommer til å ligge i hylla, uten å bli brukt.

Noen som har samme luksusproblem?
 
#2
Jeg for min del har noen få spill jeg ikke har orket å begynne på ennå fordi jeg også har spilt COD4 veldig mye, men når jeg begynner på et spill så liker jeg å bli ferdig med det sånn for eksempel GTA4 som jeg brukte en plass mellom 50-100 timer på det.. Har aldri vært stor fan og sitte å bytte å spille 3-5 spill samtidig da man mest sannsynligvis ikke blir noe særlig god på noen av de da.
Men som du skriver høres det ut for meg at du kjøper mange nye spill før du er ferdig med de gamle og da er jo noen spill dømt til å ligge å støve ned mens du holder på med de andre spillene.

Har både 360 og Ps3 og det jeg gjør er på en måte å balansere spill kjøpene mine så jeg har noe ha holde på med hele tiden uten å få noen alt for store perioder med spill tørke.. Altså bli ferdig med de spillene jeg har før jeg går ut å handler inn nye.

Og hvis man er så heldig å ha et så jævla stort luksusproblem som du har nå så jeg en enkel løsning... spill det som er mest artig til du går lei og så gå vidre til neste spill
 
#3
Nei, jeg har verken tålmodigheten eller samvittigheten til å spille et flerspillerspill så lenge når det eneste som står i potten er achievements.

Jeg foreslår at Revan ødelegger Call of Duty 4-eksemplaret sitt. Sånn for sitt eget beste; hvis dette virkelig er et så fælt problem.
 
#4
Kan konkludere med at jeg ikke må kjøpe nye spill før jeg er ferdige med de gamle, eller at jeg bør holde meg til et spill til jeg går lei. Er nok lurest det ja, men GoW2 vil rote det til igjen.
 
#6
Har forsåvidt samme problem. Nå spiller jeg mer eller mindre bare BF: BC og fremdeles har jeg enda ikke rundet en rekke spill på forskjellige plattformer.

Revan: Du bor hjemme hos foreldrene dine, er uten dame og videregående skole er neste stopp. Hvis du tror du har liten tid til å spille nå, vent til du har samboer/ektefelle, er i en krevende jobb og har ett hjem å holde i orden. Nyt tiden din mens du kan.

Jeg vet at når det blir smårollinger i hus, da kommer jeg ikke ha overskudd og tid til spill. Ihvertfall ikke i samme grad som før. Noe dritt å bli voksen :(