Hva spiller du for tiden?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Reckoning eier. Skjøp det, alle sammen.
 
Alle bør spille Octodad, det beste spillet om en blekkfisk som lever forkledd som familiefar. Bare pass på å spill med gamepad for kontrollene er faktisk overkommelige da. Eller spill med mus og keyboard og le deg skakk over hvor ræva kontrollen er.
Og pass alltid på å gå med hatter eller solbriller for that extra dapper look.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hvis noen lurer, så er DLC-pakkene til Reckoning pakker med DLC som gir deg mer Reckoning. Dead Kel gir deg i tillegg et hus du kan pusse opp og få noe rusk fra, men det er egentlig ikke superspennende. Husker ikke helt hva greia med den andre pakka er, så kanskje jeg får sjekke det ut en dag.
 
Alle bør spille Octodad, det beste spillet om en blekkfisk som lever forkledd som familiefar. Bare pass på å spill med gamepad for kontrollene er faktisk overkommelige da. Eller spill med mus og keyboard og le deg skakk over hvor ræva kontrollen er.
Og pass alltid på å gå med hatter eller solbriller for that extra dapper look.
Garantert GOTY :riffa:
 
Slo til på salget av Monster Hunter 3 Ultimate på 3DS. Har spillet fra før på Wii U, men regner med å få brukt mer tid på å slakte monster nå som jeg får plass til spillet i den trange lomma mi. Fyrte det faktisk opp rett før jeg logga inn på spillegal og fy faen for en nervepirrende quest jeg hadde akkurat. Utrolig mestringsfølelse å få den jævla grønne meldinga: "Objective Complete" når det bare er 1 minutt igjen av en quest på rundt 50min!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg kjøpte faktisk Risk of Rain før Nåva, men har vært ennå treigere med å teste det ut. Har testa det ut nå, da. Skjøp den.
 
Octodad er fantastisk morro i starten, men blir et passe kjipt stealth-spill fra litt over midtpunktet. Det er under to timer langt og det er vanskelig å sitte igjen med noe annet inntrykk enn at det er en hel del bortkastet potensiale her. Å styre Octodad er hysterisk og kontrollen er så og si perfekt, men det blir desto mer skuffende når man så legger merke til alle punktene hvor de ikke har truffet spikeren på hodet. Da jeg fikk høre om konseptet så forestilte jeg meg en slags parodi på Hitman-serien, hvor stealth var basert rundt hvor ekte man klarte å te seg, med artige reaksjoner fra NPCer ettersom hvordan ting utspilte seg. Feiling er dog en helt binær affære, med en failstate som fører til en clean restart til check point uten noen oppbygging reaksjoner eller humor knyttet til seg i det heletatt. Strukturen er en blanding av artige og frustrerende oppdrag pakket inn i en småsjarmerende historie som klarer å holde på oppmerksomheten hele veien, men som mangler godt nok manus og produksjon til å være spesielt minneverdig. På mesterrasen så har det støtte for steam workshop så jeg håper vi blir å se noen artige baner der, men inntil da så ville jeg ikke anbefalt blekksprutfar til fullpris. 5/10

Ellers så spiller jeg masse DayZ standalone og det ligger ann til å bli en skikkelig klassiker. Bugga som faen og mangler tydelig masse innhold og funksjonalitet, men det har hatt store forbedringer bare den første måneden av året så det lover godt i min bok. Hvis noen andre som spiller har møtt en som blaster Man I feel like a woman over chatten for å distrahere når han blir trua så har dere møtt meg.
 
Spillegals Finest på baconjakt.
"Vi trenger bacon!", lød det fra forumsjef Buggz. Det var en solfylt julimorgen i det herrens år 2014, og Spillegals årlige grillfest var rett rundt hjørnet. Alt var i sin skjønneste orden, hjemmebrygget øl, pølser, indrefileter, koteletter, kyllinger og flere bokser med Nutella sto klart på SG HQ sitt stabbur, Spotifylista var perfekt og det var spådd bra vær, men det manglet en vesentlig ting. Bacon.​
Vel vitende om at en grillfest uten bacon å surre rundt kjøttstykker, er en jævlig dårlig grillfest, tok Neocon og Shinra på seg det ærefulle oppdraget å reise til Svinesund for harryhandel. På veien skulle de plukke opp Lodin, Agradula og Terje, som skulle bistå de i å plukke det fineste sideflesk.​
---​
Kjeller Flyplass.​
En noe sliten Grumman Goose rullet ut på rullebane 32 fra SG sin private hangar. Etter preflight-sjekken, var setebeltene festet, radioforbindelsen med tårnet var byttet ut med Tajikistansk doom-core, og Kaptein Neocon og Førstestyrmann Shinra gjorde seg klar til avgang.​
"Med pengene jeg fikk fra NAV skal jeg stikke innom Bertils Vinyl!"
Nu kör vi.​
I det fjerne skimtes Oslo Plaza, Postgirobygget og Oslo Rådhus. Flyverne hadde blitt enige om å møte kokketrioen ved Tjuvholmen. De hadde nylig startet en fusion-gourmetrestaurant uten kulinariske regler. Tubeost, nudler, vaktelegg, kalvenyrer og mye mer, er noe av det kan man nyte på Restaurant Dünk.​
Punktlig som et velsmurt tysk maskineri, mesterkokkene sto klare og ventet! Det var ingen tid å miste, så de tok av igjen med en gang. Terje nøt en duggfrisk Frydenlund i sete 2B.​
Cock McBalls hadde reist til Oslo med yachten sin, som man ser i bakgrunnen. Agra og Lodin nyter utsikten.​
Drita full over Oslofjorden.​
Elvebyen Drammen ses i det fjerne!​
Rett frem ser man Strömstad! Strömstad har en liten flystripe, men våre helter ble enige om å lande på vannet, for da fikk de en svømmetur i samme slengen.​
Trygt nede på vannet, Shinra kan ikke skjule begeistringen sin!​
Med en sixpack som provisorisk anker, svømte heltene i land, og tok drosje til Nordby for å hamstre bacon. Grillfesten ble skrevet inn i historiebøkene, og snakkes fortsatt om den dag i dag.​

---

Så ja, spiller litt Microsoft Flight Simulator innimellom jobb og praksis.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Kom til nytt kapittel i Candy Crush. Man skal hjelpe Fetthesten med å kunne fly igjen.

 
Hva heter den norske versjonen? SlikkeriSlåing? GodisGnur? DropsDeng?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
No fun allowed?
 
Outlast ute til ps4 nå. Jeg har ikke rørt survival horror siden Condemned. Og jeg er tydeligvis blitt veldig pysete. Har spilt en halvtimes tid og det frister å spille mer. Selv om jeg bæsjer på meg. Tenkte å livestreame fra ps4 på fredag, med commentary og greier. Tenkte å gjøre det som en hyllest til han der pewdiepie, siden vi alle elsker han og sånn.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Kjapt spørsmål; Døde ikke din PS4 og WiiU da tv'en din tok seg en liten tur utover hele? Om du har fått fatt på en ny PS4 uten store problemer mens jeg har trippa utålmodig rundt i Oslo i påvente av en, da feller jeg mest sannsynlig en tåre
 
Jeg fikk kjøpt to stykker her for litt siden. Endte opp med å erstatte m med ødelagte, og en til pappa. Jeg betalte 3600 pr konsoll, men tror den lodin skal ha etterhvert koster 200 mer.
 
Kjapt spørsmål; Døde ikke din PS4 og WiiU da tv'en din tok seg en liten tur utover hele? Om du har fått fatt på en ny PS4 uten store problemer mens jeg har trippa utålmodig rundt i Oslo i påvente av en, da feller jeg mest sannsynlig en tåre
Coolshop.com har på lager. Koster litt mer men de leverer kjapt. Bestilte en sist fredag, hentet den på tirsdag.
 
Det var en gang fire fine folk fra SG som var lei av å sitte på forumet å prompe så de bestemte seg for å dra på eventyr.

Her er de:


Etter en lang tur med danskeferga ankommer de havnebyen Sorpigal. Sa du Spillegal? Nei.


Den første questen deres er å dra ned i den lokale brønnen å drepe edderkopper som har kidnappa landsbyboere. Det er ihvertfall bedre enn å drepe rotter nedi en kjeller.


Nei vent, det er det ikke. Til slutt møter de dronningen, for edderkopper lever tydligvis i flokk sånn som maur og bier. Det går nøyaktig som forventet.


Hva skjer etter at de er blitt slept ut av brønnen og gjenoppliva? Hvem vet? Vi får se om det blir no mer av disse sugne eventyrerne i Might & Magic X.
 

Aslak

Humanoïde, incognito
Etter å ha spilt i hele natt og dag, tok jeg endelig bossen i Faster Than Light med ingeniør-skipet. På easy. Faen i helvete for et spill. Vet ikke om FTL er gammelt nytt, men jeg ble fullstendig hekta av å teste det i hvert fall. Premisset er så enkelt, litt som Neptune's Pride for et enkelt romskip, med kampsekvenser, og rpg-elementer. Alt er så latterlig enkelt, men samtidig så vanskelig. Jeg må ha tapt 15 ganger, hvor jeg nådde fram til bossen to ganger, før jeg klarte å ta ham. Forøvrig ble mitt skip også ødelagt rett etter bossen døde, så jeg må nok klare dette en gang til.



(Fant screenshottet på google, men dette er ingeniør-skipet, som bruker Ion-kanoner for å sette fiendens skjold ut av spill, og bruker droner for å drepe. Jeg fikk to Ion-kanoner og en sånn laser som ikke kunne gå gjennom skjold på mitt, og det funka best av hva jeg har fått til til nå. Begge Ion-kanonene på skjoldet, til det er nede for telling, og så laser over hele fiendeskipet.)

Kommer det no expansions? Noen som vet? Det burde komme. Jeg kjøper dem lett.