Hva spiller du for tiden?

#1
Hva skjedde med denne tråden? Prøvde både å søke og å bla langt bakover, men fant ingenting. Så, her er det igjen!

Jeg kjeder meg her for tiden, og siden det eneste jeg har å spille på her er MAC-en og DS-en, søkte jeg litt rundt på nettet om spill til osx. Det jeg fant var det jeg har brukt mesteparten av tiden min på det siste døgnet:

Jets'n'Guns: Gold

Det er et sidescrollende spill lignende R-type og denslags, hvor man er et lite romskip mot resten av verden. Forskjellen er at dette ikke er av den over-hardcore-typen hvor man kun tåler et treff og må spille gjennom første level 20 ganger for å være i nærheten av å klare den. Her er det istedet mange flere levler å ta av, og også mange flere våpen og oppgraderinger. Ikke mister man dem når man dør heller, og man får dem ikke underveis i levlene, man kjøper dem i mellom. Jeg spillte på easy, og selv om det var vanskelig nok til at jeg døde et par ganger i starten, var skipet mitt så hardt pimpet opp senere i spillet at det meste blir most rimelig lett i spektakulære lys og farger. Så, dette er en mye mer... koselig opplevelse. Spreng hordevis av fiender uten ALTFOR mye frustrasjon, gled deg til neste våpen du kjøper og hvordan det virker neste level, og hør på at skikkelig kult soundtrack i samme sleng (ok, mye av det er drit, men de gode sangene eier virkelig også). Her er par bilder fra et par så smått oppgraderte skip sine ferder:
@

Last ned demo her:
Windows
OS X
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#2
Musikken i det spillet er faktisk laget av intet mindre enn Machinae Supremacy! Du kan hente soundtracket fra websidene deres.

SITAT
Hva skjedde med denne tråden? Prøvde både å søke og å bla langt bakover, men fant ingenting.[/b]
Den ble tatt bak et skjul og skutt av Endre da regelen som forbyr samletråder dukker opp. Tanken er at du skal mekke en egen tråd for spillet du vil skrive om … problemet med det er at få gidder å lage et skikkelig åpningsinnlegg, og lar heller være.
 
#3
Ah, kult. Det ligger jo forøvrig her som ogg-filer med spillet også. Sånn ellers er det jo samletråder som bare det igjen nå, så kan vi ikke opprette denne igjen? Hvis endre blir alt for hissig kan dette emnet bli dedikert til Jets'n'Guns, selv om det sikkert bare er meg som har spillt det her, og jeg regner med ikke så mange gidder prøve det heller. Men, folkens... prøv demoen i det minste. Det eier.
 

sheriffen

humre humre
#4
Spiller litt Bioshock, men sliter litt med de vanlige fps-på-konsoll problemene jeg har. Også har jeg gravd opp FM 2007 også i det siste, det eksisterer faen ikke et mer avhengighetsskapende spill enn det. Og snart kommer FM 08 :sprø:
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#5
Hentet ned Jets'n'Guns og spilte gjennom de to første brettene. Ganske morsomt og fine eksplosjoner. Tror jeg klarte å overse butikken mellom brettene på et vis.

De som ikke tester spillet burde uansett hente ned låta Theme from Jets'n'Guns.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#6
Jeg har funnet fram Xbox 360-en igjen for første gang på en god stund (siden jeg ble ferdig med Dead Rising omtrent, og det har vært litt dårlig med fristende spill i mellomtiden), og spiller igjennom King Kong: Official Game of the Movie, mens jeg venter på å få BioShock. King Kong føles litt utdatert nå, bl.a. fordi det var et av lanseringsspillene til Xbox 360-en og derfor ikke helt på høyden grafisk sett, og er en litt blandet opplevelse med mange underholdende og spennende sekvenser, og noe ordinært grums innimellom som drar ned helhetsinntrykket og minner om at målgruppen for spillet nok har vært casual gamere. Men høydepunktene gjør det verdt å spille igjennom, så jeg kommer nok til å fullføre.
 
#8
Spiller for tiden Metroid Prime 3: Corruption og Pro Evolution Soccer 5.

Førstnevnte fortsetter den heftige delen av Metroid Prime med action, svære bosser og Morph Ball-puzzles, men virker så langt å ha mer fokus på historien enn de tidligere spillene, og byr på langt flere filmsekvenser, noe som i og for seg er helt topp. Voice acting er dermed også inkludert for en gangs skyld. Spillet lever så absolutt opp til forventningene, og kontrollen (som må regnes som den største forandringen) er helt topp.

Hva angår Pro Evolution Soccer 5, så har jeg enda ikke gått lei det spillet, og gleder meg enormt til Pro Evolution Soccer 2008. Håper jo det blir langt bedre enn Pro Evolution Soccer 6, som for min del var en skuffelse på XBox 360. Enda godt jeg koser meg med Pro Evolution Soccer 5 enda, men nå begynner jeg å bli lei av dårlig oppdaterte lag og 4:3-format.
 
#9
Er stort sett ferdig med Luminous Arc og Rune Factory, men akkurat nå gidder jeg ikke å gjøre ferdig resten. Og siden det er noen dager igjen til SPM, så "kjøpte" jeg Heroes of Might and Magic III for å ha noe å gjøre på. Prøvde meg på "Campaign", men det gikk jo rett til helvete. Jeg skjønner ikke hvordan motstanderen klarer å gjøre så mye, ha så mange helter, men likevel ha tonnevis med krigere. Begynte istedet på en tilfeldig bane med letteste vanskelighetsgrad, og jeg kjemper stort sett for livet. Skal nok klare det til slutt.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#10
Ikke lenge siden jeg kjøpte meg 360, Gears of War og Bioshock. Spilte dem en stund, helt til jeg fant ut at eg ville utsette opplevelsen til jeg spilt på noe annet enn en 20'' reisetv. Nå har jeg fått skikkelig lcd tv, og da er bare å begynne igjen! Det var først når jeg splte dem på 720p jeg fikk next-gen følelsen. Grafikken er utrolig! Litt usikker dog på hvilket spill som har best grafikk...

Men pyttsann, det er gameplayet som får dem til å stå ut i mengden. Og det på en særdeles positiv måte.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#11
Du får si ifra når du har fått kobla kassa til Live, Ronin. :) Er 1 måned gratis Gold på hver burk.

Som jeg sa i ... den andre tråden, spiller jeg en del Call of Duty 4-beta for tiden. Orker ikke skrive en lang avhandling om alle aspektene ved spillet her, men jeg kan avsløre at det er helt sinnsykt tøft og at jeg gleder meg mer til det enn Halo3 nå. Også har vi såklart Bioshock som jeg nå offisielt ikke har spilt på en uke, noe som såklart er litt flaut, men jeg orker ikke engasjere meg i to forskjellige FPS-er samtidig, så det får vente til jeg er lei CoD4.

DS-en sto og støva i et par måneder, så jeg pønta'n opp og tok'n på byen forrige måned og plukka med meg Pokémon Pearl og Elite Beat Agents (sistnevnte fikk jeg nytt til 299,- på platekompaniet). Pokémon er Pokémon, så det er greit nok, Elite Beat Agents er jeg litt sein til (selv om jeg testa Ouendan litt i sin tid, høhøh), men det er klart det er heite saker det også. Alltid plass i hjertet mitt til mer Sk8rboi. :D
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#12
Jeg er faktisk på live, men jeg hadde ikke peiling på hvordan dette med gamertags, live osv. fungerte så jeg skrev bare inn min fulle navn som gamertag, noe jeg angrer litt på nå som jeg ser hvor jævlig tungvint (det koster faktisk penger) det er å skifte det. Men ja, "nicket" mitt er Anders Tronstad. La googlingen av mitt navn begynne. ^_^


Hvis noen vil spille mot meg, så ikke forvent noen utfordring. Jeg suger offisielt i Gears.
 
#13
Har gått lei av Fallout, against all odds - så jeg har begynt å spille Fable igjen - som er så enkelt at det er til å kaste opp av. Så jeg sitter her og venter, og tenker at jeg bør spille mer BioShawk, men det er også alt for enkelt, og det ble rævpult mye dårligere etter at man har runna det en gang og har lyst til å se hvor phat Harvest animasjonen er, as it's a god damned sprite. Så jeg spiller tetris.
 
#14
Er på min niende gjennomgang av Call of Duty 3, på hard selvsagt. Er utrolig skuffet over at CoD4 ikke vil være satt til andre verdenskrig.
 
#16
Det er jo andre verdenskrig som ER Call of Duty. Infinity Ward/Activision burde startet en ny franchize heller enn å fortsette på COD, selv om navnet er kjent og veldig respektert. Dårlig trend startet av Battlefield, synes jeg.
 
#17
På samme måte som skytespill spill basert på andre verdenskrig var en dårlig trend startet av Medal of Honor :p? Skal dog si meg enig i at det blir teit om ALLE WW2-spillene nå skal bli mer moderne. Det GÅR ann å være mer oppfinnsom enn som så.
 
#18
Jeg tror at spill fra andre verdenskrig blir mer realistiske enn de fra moderne tid. De gamle våpnene er enklere å simulere fordi de ikke har så mye moderne siktemidler og slikt. Dessuten var andre verdenskrig mer action, moderne krigføring er jo bare fjernsyrte fly og sånt. Battlefieldserien er jo et godt eksempel det, den er jo blitt mer ræva jo mer moderne den er. Det siste, som er i fremtiden, er skikkelig rævva. Som sagt, dårlig trend startet av Battlefield.
 

Halky

Veteran bruker ;)
#19
For og ikke spore helt av her, så kan jeg vel liste opp det jeg spiller fortiden:p

Vel rundet Medal of Honor: Airborne inatt, og har vel brukt rundt 8 timer på det spillet. Detta er da klassisk MOH, rein acton uten no særlig god histore rundt det hele. Man blir da sendt på diverse oppdrag rundt om i Europa og man deltar i kjente operasjoner som Operation Husky, Operation Marked Garden og noen andre. Men det er bare så altfor kort. Det SKulle ha vart litt lengere og gjerne med flere oppdrag.

Men men, får vel ta og runde Bioshock nå da, som jeg har tatt en liten pause ifra, siden jeg er såpass nærme sluttend er og.

Også spiller jeg da litt FM07 inne i mellom, går aldri lei de FM spillene ;)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#20
Her i gården går det mye i Super Puzzle Fighter II Turbo (Xbox 360). Alene går man litt fort lei, men ekstra spillmodi (Y og Z) hjelper på. Ellers er det Ranked Play som er den store dragningen. Har kommet meg såpass at jeg har begynt å vinne litt nå, så se opp.