Hva spiller du for tiden?

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Med mindre de har fiksa ting i 3DS-utgaven, vinner man alle kamper på alle vanskelighetsgrader(bortsett fra mot Cammy) i SFIV ved å spamme Zangiefs lariat. (single player i slåssespill er uansett noe meh.)
 

Jante

privileged CIS shitlord
Jeg har bare såvidt fått begynt med Total War: Shogun 2 og har bare spilt et par timer så langt. Det er ganske fornøyelige greier. I motsetning til Empire/Napoleon (som jo tok for seg store deler av verden) har de nå fokusert på Japan, som er et nokså geografisk begrenset område. Dette bidrar til at det er en mye mer reinspikka fokus i spillet. Art direction har også fått et løft på grunn av dette. Jeg føler på mange måter at det å "erobre verden" (aka vinne) ble et ork i Empire, mens det å erobre Japan virker som et mye mer overkommelig mål.

En ting bør sies, og det er at det virker som om at de har skrudd opp vanskelighetsgraden noen hakk. Spesielt hvis man starter med en klan som er ganske rævpult i utgangspunktet. Man kan risikere å bli angrepet fra alle kanter så og si fra starten med mindre man er en jævla slu diplomat. Kampene er også ganske vanskelige på hard, spesielt med utrente fotsoldater som løper hjem til mamma i store flokker bare de såvidt ser en fiende.
 

Nabbe

Har fin hatt.
Fikk omsider spilt episode tre av Back to the future-dillet til Telltale. Det er ... altså, det er litt knotete å spille når retningen du beveger deg i avhenger av hvor kameraet er, eller ... jeg er faktisk ikke sikker. Inniblant virker det som retningen skifter helt uten videre, så jeg må stoppe helt opp og prøve meg fram. Men, dette er Telltale, så jeg er vel sånn sett vant til litt ræva kontrollsystem. For min del kunne de godt spart seg for den direkte kontrollen og heller gått for klassisk pek og klikk-styring, men neida. Kan dog ikke huske at jeg slet like mye i Sam & Max-spillene, hverken de to sesongene jeg spilte på burken eller den siste som jeg spilte på møkken, så jeg vet ikke helt om jeg husker feil eller om de på et vis har klart å ødelegge det siden den gang.

Puzzles er stort sett veldig overkommelige, på grensen mot for lette, i alle fall i de to første episodene. I episode 3 klønet jeg litt mer, men jeg er ikke helt sikker på om det var fordi jeg var satans trøtt, eller fordi de har gjort noe med vanskelighetsgraden. Virket litt mer variert denne gangen og.

Men historien er i det minste ganske ålreit. Føles veldig BttF, og jeg har faktisk blitt litt grinete når jeg fullfører episoden, blir servert en cliffhanger og må vente en måned til neste episode blir utgitt. Stememskuespillet er og jevnt over ganske bra saker, da spesielt Christopher Lloyd og hvem enn det er som gir stemme til Marty. Sistnevnte gjør en vanvittig bra Michael J. Fox, og man glemmer fort at det ikke faktisk er mannen selv.

Verdt å plukke med seg om man liker pek og klikk-spill. Jeg burde egentlig kanskje si at det er verdt å plukke med seg om man liker Telltale sine pek og klikk-spill, for om du ikke syntes Sam & Max-spillene var all that, kan du nok glatt hoppe over disse og, med mindre du er fanatisk BttF-fan. Men, det koster ikke all verden, og er absolutt grei underholdning.

ogsåspillerjegneedforspeedhotpursuitdahvorjegforsøkeråslåtidenetilkakarlsenmenfeilergangpågangpågangmenjeggirmegfaenmegikkejegskaleiedegkakbareventblirikkeidagforidagskaljegsewrestlingmenimorgenimorgenmingodemannskaljegknusedeg.
 
De to første sesongene av Sam & Max hadde erketypisk pek og klikk kontroll. Alt etter Wallace & Gromit har hatt variasjoner av drittsystemet vi ser nå. I grunn merkelig at TT velger å fokusere så mye på konsollifiserte kontroller når seriene alltid selger bedre på PC. <_<
 

Nabbe

Har fin hatt.
Ah. Det forklarer det. Men jeg kan ikke huske å ha plundret så mye med sesong tre heller ...

Det er i alle fall helt forbanna ubrukelig.
 
Det at de forandrer systemet litt fra spillserie til spillserie for tida sier vel egentlig at de ikke har funnet noe som funker på konsoll heller. Så får vi se åssen i helsike man skal styre i Juraparken siden det vistnok har litt action og.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg for min del har gejma litt Okamiden til DS siden jeg plukka det opp sammen med Super Street Fighter IV Turbo Championship 3D Edition på lørdag (anmeldelse av SSFIV3D: Det er Super Street Fighter IV i 3D). Jeg får tilstå at selv om jeg likte Okami, så var det ett eller annet der som gjorde at jeg ikke ble sånn supergira som jeg pleier å bli av Zelda-spill. Nevner så klart Zelda fordi hehe Okami var Zelda bare med en ulv. Vel, Okamiden er Okami bare med en liten ulv. Som i, du får samme greiene, du gjør det samme, og du er på samme sted. Iallfall i begynnelsen, aner ikke om det kommer noe nytt etter hvert.

Vel, okay, en liten tweak er det. I løpet av Okami møtte du Susano, sverdsvingeren som tro til for å hjelpe Amaterasu med å denge bosser. I Okamiden har du Issun som hjelper igjen, men bare helt på starten - etter en liten stund blir du bøddi med guttungen til Susano, og han hjelper deg med det første ordentlige oppdraget. Dermed får du den obligatoriske "tegn en strek for å beordre hjelperen din rundt"-greia sist sett i Spirit Tracks.

Har ikke kommet så mye lenger enn det første ordentlige oppdraget ennå, men det er veldig koselig på samme måte som Okami var det. Chibiterasu (altså ulven du styrer, sønnen til Amaterasu i Okami) er nusselig, og kampene er enkle trykkefester. Så, vel, det er ikke dårlig, men jeg blir liksom ikke helt grepet. Kan også nevne at Capcom stort sett bare har klinka over spillopplevelsen fra PS2, med noen forenklinger. Og at du får tegne med pennen på berøringsskjermen, så klart. Så... ja. Var du fan av Okami og vil ha mer, så er dette verdt et kjøp. Kan sikkert skrive noe mer vettugt når jeg har kommet videre.
 
Ferdig med KOTOR (1) igjen, lyse siden.. Dette var spillen sin det, femogtyve timer med en utrolig historie, god gameplay og star wars. Mot slutten var det litt plankekjøring da jeg hadde nok spenn til å kjøpe begge krystallene på yavin og kuttet ned alle (inkl. alt av bosser) med master speed, aoe paralyze og sneak attack. Klarte noe ala 140 skade per tur. Byttet mellom det og DW med +5 regen der jeg bare nuket ned alle fiendene med force storm. Jaja.

Kom aldri lenger en en time ut i kotor 2 - er det verdt det? Hører bare dårlige ting om det.
 
Dumt spørsmål, men erre noe herk å få KOTOR til å funke i windows 7, og finnes det greier for å kjøre det i widescreen og sånn? Det koster jo bare en knapp 70-lapp på Steam, så det frister jo å endelig spille det.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Siden det er på Steam, regner jeg med det ikke skulle være noe problem å rulle det i Windows 7 (er jo ikke så gammelt, så hvorfor skulle det det?).

Her er noe om den andre greia. (WS-hack er kranglete med Steam, ja)
 
Ferdig med KOTOR (1) igjen, lyse siden.. Dette var spillen sin det, femogtyve timer med en utrolig historie, god gameplay og star wars. Mot slutten var det litt plankekjøring da jeg hadde nok spenn til å kjøpe begge krystallene på yavin og kuttet ned alle (inkl. alt av bosser) med master speed, aoe paralyze og sneak attack. Klarte noe ala 140 skade per tur. Byttet mellom det og DW med +5 regen der jeg bare nuket ned alle fiendene med force storm. Jaja.

Kom aldri lenger en en time ut i kotor 2 - er det verdt det? Hører bare dårlige ting om det.
Har ikke spilt eneren(unntaket var et par minutter da det kom, for å bekrefte at PC-en min ikke takla det), så jeg vet ikke hvordan det er sammenlignet med det. Jeg likte det dog.



Hu der sklir glatt inn som en av mine alltime favorittkarakterer i spill. Nei, blir å spille Knights 1 etterhvert kjenner jeg.
 
Dumt spørsmål, men erre noe herk å få KOTOR til å funke i windows 7, og finnes det greier for å kjøre det i widescreen og sånn? Det koster jo bare en knapp 70-lapp på Steam, så det frister jo å endelig spille det.
Cut-scenes tabber deg ut og kræsjer ca 20-30% av tiden, men så lenge du saver ofte så er det null stress. WS funker med vanlig versjon men ikke steam - dvs ikke uten å modifisere filer jeg ikke vil modifisere i steam fordi jeg er pysete.

Roar: Testet du på steam? Hvis ikke så anbefaler jeg deg å kjøre igjennom en gang, historien flyter fint og det blir aldri kjedelig å lyssable fiender!
 
Jeg liker bilspill så jeg gikk til anskaffelse av Shift 2. Det er meninga at spillet skal være en simulator, og utviklerne hakket på Forza 3 og GT5, og sa at Shift 2 skulle bli den beste simulatoren. Vel det klarte det ikke, for bilene oppfører seg som hovercrafts uansett hvordan du stiller inn spillet eller tuner bilene. Det er heller ingen særlig forskjell mellom de forskjellige bilene, en Golf GTI oppfører seg på samme måte som en Lamborghini Reventon på veien, og det er ganske kjedelig. Nå skal det sies at jeg spiller med pad og ikke ratt, men det er visstnok like ille med ratt iflg. de som har prøvd begge deler.

Hjelmkameraet er artig da
 

Nabbe

Har fin hatt.
Spilte litt Syphon Filter i går. Det er fortsatt litt gøy, men jeg kan virkelig ikke huske at det var så helvetes jævlig å styre Gabe. Uansett hva jeg gjør, så virrer han rundt som om han er forfulgt av sinte veps, hvilket gjør delen hvor du må plættfårme litt ganske jævlige. Grafikken er og ... virkelig grusomt stygg. Men men. Taseren eier fortsatt. Gikk gjennom hele førstebrett uten å avfyre ett eneste skudd takket være den veldig snille lock on-mekanikken. Ingenting er som å sende taser-saken ut gjennom et vindu, låse den fast i en kar på et tak 100 meter unna og se han BRENNE. Men men.

Spilte fram til Expo Center, hvor man blir kastet inn i spillets første stealth-del, som selvsagt og er helt jævlig pga. de vinglete kontrollene, men det skal gå. Skal spille gjennom hele dritten uansett, så jeg kan sette i gang med toern med god samvittighet.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Glemte å fortelle dere at jeg runda Reach for litt sida. Jeg skippa jo glatt kappescenene, så plutselig var det et brett hvor jeg tenkte at "faen, nå tok det seg opp og ble litt kult her, nå ruller ballen" også satt jeg plutselig i en svær gunner og spilte en ganske ræva utgave av space invaders eller noe også var det over.

NEI VENT som om det ikke var nok uhuhuhuuuuu alle dør det er så triiiiiiist-scener, så måtte det selvsagt være et superepisk øyeblikk på slutten hvor du kjemper til døden inntreffer! Maska blir knust også, men han ofret seg så heroisk! I realiteten måkte jeg rundt med hagle og et par andre drøye våpen og drepte over en lav sko og gjemte meg i bygninger mot skipa. Men så døde seff han jeg spilte med og da var duket for en SISTE sekvens hvor han bare slåss enda mer og faen og er så heroisk men til slutt blir det for mange av dem :( jeg gråt ass.

Srsly, jeg fikk bare med meg bruddstykker av alt, men det er lenge siden jeg har blitt så grinete over historien i et spill. Mangla bare Jean Reno som bare "Noble six, you are now finally ze french. So very very french."
 
D

Deleted member 91

Gjest
Jepp. Det er helt utrolig at folk mener Bungie er flinke til å fortelle historier, eller i det hele tatt har noen decent historier å fortelle. Fem jævla Halo-spill inn og det er grusomt tydelig at eneren bare var en fluke. Sigh.

Redigert: Tror forøvrig mitt favorittøyeblikk er når en eller annen kjerring i troppen din plutselig dævver av et snikskyterskudd i en kuttescene når hun bokstavelig talt har vært udødelig i hele spillet opp til det punktet. Det er bare så jævla bra ass fy faen jeg gråt.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Alle du møter i hele jævla spillet ofrer seg hele tida, ass. Å FY FAEN HOPP UT A NOBLE SIX jeg skal fly de her unna deg jeg dør snart uansett shit noble six han dævva for oss å nei nå er det et digert jævla dyr foran oss KØDDA noble six daua ikke istad men nå ofrer jeg meg ekstra mye ass flyr inni denna greia ålø snakkes stay french.