Hva spiller du for tiden?

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Var stor fan av både det og Burnout: Revenge! Kanskje det er på tide å se på et bilspill igjen... Når kommer neste Ridge Racer mon tro.
 

Nabbe

Har fin hatt.
Spiller Assasin's Creed 4, og det er ganske fett så snart man kommer seg over den nå velkjente tre timer lange opplæringsdelen. Er ikke nærheten av så langtekkelig som tidligere da, det skal de ha, men det er fortsatt litt sånn "gudbedreguttajeghargjortdetteførlamegspillespillet!"-følelse over det hele. Dette kombinert med en del typisk bedritne AssCreed-oppdrag av typen "følg denne personen" eller nytt i dette "følg denne båten" gjorde at jeg nesten meh-quitta hele spillet et par ganger. Glad jeg ikke gjorde det, for nå som det hele har åpnet seg er det ganske gøy å bare kuke rundt i sand vannkassa (okay det ble teit) de har gitt deg. Det å bare seile rundt uten mål eller mening, havne i kamper med altfor hardcore skip midt i en storm, rømme unna i siste liten og gå i land på en øy du ikke har vært på før ... jeg koser meg i alle fall. Litt fordi båtinga rett og slett føles bra (var litt bekymret for at det hele ville føles treigt og seigt, men det gjør det absolutt ikke), og litt fordi det er et eller annet å gjøre eller se rundt hvert ... eh ... rundt hver bølge. Sideoppdrag, dritt å samle, mer dritt å samle, skip å plyndre... flygende noter å fange.

Det virker forresten som om Black Flag tar seg selv langt mindre seriøst enn tidligere spill i serien. Det gjør absolutt ingen verdens ting.

Liker det veldig godt så langt, og det kommer fra en som aldri gadd å spille ferdig Revelations eller i det hele tatt røre nummer tre. Anså meg selv som ut-asscreeda, så dette overrasket meg veldig positivt.

edit:

 
Går fortsatt i Starbound og det er fortsatt Terraria, bare mer awesome. Fant noen bunkere og et fengsel som jeg raida så når har fortet mitt blitt ganske fancy. Neste steg blir å finne meg noe kult å skyte med og bedre armering før jeg prøver meg på bossen.

 
Fire, til og med.
 
FEAR 3, eller for å skrive det på den opprinnelige, tøffe måten aka den styggeste måten; F.3.A.R. ( :psyduck: )

Kort fortalt - FEAR 3 funker som slikt: Cover og skyte > noe ''skremmende'' kommer inn i bildet > cover og skyte > cutscene > cover og skyte > noe ''skremmende'' kommer inn i bildet > Level gjennomført! Bravo. Dette var bokstavelig talt hele formelen på spillet. Stemningen i forhold til de tidligere spilla var... eh... vel, det var svært mangelfull. Leveldesignen, atmosfæren og voiceactinga synes å mangle for å være nær generisk. Skytingen er og føles veldig god, som det bør være i enhver FPS-spill, men den kunstige intelligensen, selv på vanskelighetgraden Fearless, er omtrent like lett og hjernedødt som noe fra COD-campaignen.



Fint trynet

FEAR 3 er et virkelig dårlig spill. Jeg mener - det ikke er alt annet enn enkelt skyting av de slemme gutta. Ingen strategi, ingen originalitet... detta var ikke morosamt, og i hvert fall ikke skummelt, eller interessant. Jeg håpet det ville være noe sånt som Doom 3 (kanskje for mye å håpe på da men...), eller i det minste som FEAR 1, men nei, ikke engang i nærheten. Og grafikken er pissdårlig. Dette spillet bør begrenses til 10-år gamle laptoper og kids under 10 år.


(hater deg og! :ras:)

Jeg angrer ikke på kjøpet mitt, fordi helvete, coppa det for bare $5 (kjøpte WB Game-pakke fra Humble Bundle) og jeg har mye fritid overs til å kjedespille meg gjennom drittspill, men jeg tror ikke engang jeg skal anbefale dette til noen.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Starbound-fists. Jeg har for tiden en jetpack som går på bobler og en granatkaster og er ganske fornøyd med det. Også fant kompisen en mech, men den er nok ikke helt klar ennå siden den ikke hadde bein og kunne ikke drepe vanlige monstre. Så langt er det bare et førerhus som flyter rundt med mekaniske trampelyder.

Hot tip for de som ignorerte det like lenge som meg: Inactive robot er bossen du må ta for å kunne dra til gamma-sektoren. Deretter søker du i craftinga for "upgrade" for å se hva du bør gå etter videre. Jeg trodde sektoren etter ufo-bossen var den siste så langt, men det er fem sektorer totalt.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Liker Terraria, men er så klomsete uten ekstern mus. Er dog såpass gira på Starbound at jeg vurderer å anskaffe det på et vis, selvom det kun er touchpad'n på pc'n
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nissetips til Shinra: Microsoft IntelliMouse.
 
Er i backlogmodus og kjører gjennom Far Cry 3 som eg fekk med ps+ for ein stund siden. Elsker det! Det stjeler nattesøvn!

Ellers fant Eg ut at eg ikkje har rundet Zelda Spirit Tracks på gode gamle DS enda, så det holder meg av 3DS ein liten stund til.

Har enda ikkje pløyd gjennom Metroid'ene på Wii heller, eller for den saks skyld Mario Galaxy 2, så den maskina er ikkje klar for pensjon enda heller. Går og lyster på nytt og nytt og nytt heile tida, mens all denne moroa ligger og venter på meg rett foran ansiktet mitt. Makan.

Må nevnes at eg også koser meg med Anodyne på Android-telefonen min. Veldig bra retro isometrisk action-eventyr i Zelda-ånd. Oververden og dungeons. Artig historie, kompetent kontroll. Sjøp den!
 
Battlefield 4 - Skulle ønske jeg hadde en gamer-PC. I GTA 5 så ble jeg imponert over hva utviklerne hadde fått til med den gamle maskinen, men det virker som Dice ikke en gang har giddet å prøve. BF 4 lider av lavoppløselige teksturer og til tider lav FPS (enkelte ganger har bakken og bygningene like bra kvalitet som BF1942 på min gamle Fujitsu Siemens-laptop ...). Uansett, selv om grafikken er ganske midt på treet, er det underholdnende med multiplayer. Jeg er ganske ræva i FPSer, så jeg ender som regel opp med en K/D-ratio som ikke er i min favør, men stortrives uansett med Conquest-modusen, spesielt de gangene laget samarbeider.

Assassin's Creed 4: Jack Sparrow - Ble fristet av tanken på å suse rundt i det karibiske hav, og i byene, og så langt skuffer det ikke. Joda, kontrollene er til tider frustrerende ("nei, jeg skulle ikke hoppe DEN veien"), og dialogen er på enkelte steder ganske dårlig skriptet, men det er uansett et underholdende spill med mye å gjøre. Jeg har enda ikke kommet meg ut av Havana, men jeg bruker uansett mesteparten av tiden på å hoppe rundt på hustak og utforske byen. Jeg forsto det slik at AC 3 var helt krise, men dette er hvertfall spillbart. På ingen måte GOTY, men verdt å prøve.
 

demake

Seksuelt godteri
Snopa meg Walking Dead sesong to nå siden jeg er flink pike. Veit ikke om jeg skal starte å spille i dag eller om jeg skal spare det til romjula slik som i fjor.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Det er jo bare én episode så langt så det tar ikke så fælt lang tid å kjøre igjennom. Spilte den i går og den skuffet ikke med :psyduck:ene.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
Har begynt på Dragon Age 2 dette...er...annerledes en Dragon Age: Origin. Mere som Mass Effect med sverd, pil og bue. Mye mer konsoll vennlig (in b4 bæbbi) og det virker som valgene en tar ikke er så "episke" som i Origin (har vel noe med a verden ikke står på spill) og ikke fører til bugs som gjør spillet umulig og fullføre (Orzammar :ras:)
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg er så på gjerdet med dragon age. Jeg kom til no klostertårn i det første spillen før jeg ga opp, men av en eller anna grunn føler jeg hele tiden trangen til å plukke det opp igjen. Tar det seg opp etterhvert eller kommer jeg til å fortsette å kjede meg hvis jeg kjedet meg de første timene?
 
Jeg har kjøpt KOTOR til padda, tilbud til 35 kroner. Førsteinntrykket er at det bra greier, kjører fint som faen. Fikk aldri spilt det noe særlig da det kom ut, men nå skal jeg gjøre et årntli forsøk.
 

Jante

privileged CIS shitlord
Jeg er så på gjerdet med dragon age. Jeg kom til no klostertårn i det første spillen før jeg ga opp, men av en eller anna grunn føler jeg hele tiden trangen til å plukke det opp igjen. Tar det seg opp etterhvert eller kommer jeg til å fortsette å kjede meg hvis jeg kjedet meg de første timene?
Vel, du er jo litt mer krevende enn den gjengse RPG-fan, så jeg vettafaen. Enern er mye bedre enn toern iaffal.
 
Jeg er så på gjerdet med dragon age. Jeg kom til no klostertårn i det første spillen før jeg ga opp, men av en eller anna grunn føler jeg hele tiden trangen til å plukke det opp igjen. Tar det seg opp etterhvert eller kommer jeg til å fortsette å kjede meg hvis jeg kjedet meg de første timene?
Høres ut som om vi har hatt det samme inntrykket. Ga det opp etter 3-4 timer, slo det på igjen etter 9 måneder. Endte opp med å bli en av mine beste spillopplevelser.