Hva spiller du for tiden?

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Impulskjøpte Shadowrun Returns idag (var nære på å kjøpe Dragonfall før jeg skjønte det var DLC), siden det igrunn så ganske kult ut. Har ingen kjennskap til serien overhuvudtaget. Førsteinntrykket var å møte en bug som ikke lot meg komme videre siden jeg gjorde noe i feil rekkefølge. Løp frem og tilbake i sikkert 30 minutter og skjønte ikkeno'. Andreinntrykket er derimot bedre! Kul stemning og pent skrevne dialoger. Håper kampene blir litt mer spennende også, så langt klikker jeg bare på fiender til de dør.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
En liten oppdatering fra Shadow Moses. Det gikk bra helt til jeg kom til M1-tanksen. Har et titalls forsøk bak meg, og problemet er at tanksen blir stående å spinne foran døra til Nuclear Storage Building. Den kommer ikke bort til den stolpen hvor jeg befinner meg. Begynner å bli rimelig irriterende. Noen tips, Sjutten? Hvilken versjon spiller du på i den videoen?
Korleis går det? Nå skal det sies at jeg hadde et optimalt forsøk da jeg lagde videoen og har selv opplevd at han bare blir stående å spille ved døra, men det skjer ikke kjempeofte. Det kan kanskje hjelpe å gå fram fra stolpen sånn at han ser deg.

Jeg spiller PAL-versjonen, men det skal ikke ha noe å si.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Har kjøpt meg, og spiller derfor, Earth Defense Force 2025. Hva er EDF2025, spør du ? Vel, det er hybriden som kommer om man kombinerer Dynasty Warriors og Them! (1954, IMDB that shit, evt se den a den eier). Man er en soldat, en helt vanlig fotsoldat, i Earth Defense Force, en gruppe nedsatt til å beskytte jorda mot farer. Plottet er syltynt (store insekter kommer opp fra jorda da de ikke var utryddet alikevel), men det er langt-over-toppen-og-baller-mot-veggen-action hele jævla tiden.

Man velger en av vire klasser; Ranger (vanlig fotsoldat), Winged Diver (flyvende, skimy-outfittet-all-female-squad med energi-våpen), Defender (dual-wielding tank) og Air Support (som slenger ned tanker og kjøretøy). Har kun kjørt på Ranger hittil, da dette tilfredsstiller behovet mitt enn så lenge, og pga det er såpass mye greier å sette seg inn i .

Så, spillmekanisk? Vel, det er et typisk Simple Game, altså enkle mekanikker som lett plukkes opp, men vansklig mestres 100%. Man bruker figur A til å utradere alle fiender B. Man får vanvittig mye våpen som er bedre jo høyere vansklighetsgrad, og som brukes på tvers av vansklighetsgradene etterpå. Dette er noe som føles vanvittig tilfredsstillende, er noe med å ha en ganske overdimensjonert rakettkaster på allerførste oppdrag, på det enkleste. 'fullstendig kaos fra ende til annen, ettersom bygninger er ødeleggbare, og det er gloriøst å føle at man har den makta

Spillet kjører også splitscreen coop, noe som virker kan eie kraftig en lørdagkveld med hipsterøl og potetgull av selvdyrka pottitter. Det er også en online coopmodi som støtter opp mot fire spillere, der man fokuserer på lagarbeid istedet for å blåse hverandre i filler. Virker også som det eier, og det virker som om våpengraden (altså, om det er de sinnsyke våpnene eller ikke) bestemmes av hosten til spillet, så man ikke kan komme inn i et nybegynnerspill, rope "heeeere's JOHNNY!!!" og slakte alt ved å puste på de

Ellers litt usikker på hva jeg kan si. Det føltes godt å spille et spill som føles som et SPILL, ikke noe overambisiøst AAA-opplegg som holder deg i hånda hele veien fordi gud forby at du forviller deg bort i egne valg. EDF2025 har en sandkasse med triggers, så det er jo lineært sånn sett, men du har også mulighet til å gå rundt i byen og knuse alle bygninger

Nevnte jeg evig ammo? Yup, det er et sånt spill
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Kjøp på 360, så redder vi verden sammen
 
Har hengt litt etter på spel, men takket være Playstation Plus får eg tatt igjen det tapte. Etter fantastiske Far Cry 3 testet eg Metro: Last Light, men ble irritert over dårlig skuespill sjølv om settingen virket lovende. Har for stor backlog til å spele halvgode spel, så valget lå mellom Bioshock Infinite og Tomb Raider. Valget falt på det siste for variasjons skyld. Utrolig bra grafikk, kontrollen sitter som eit skudd og fortellerteknikk er bra. Blir å fokusere på denne, gitt!
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Gi metro en sjanse. En av de beste opplevelsene ifjor, spillet knuste Bioshock Infinite i mine øyne
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen


Neiass, endte vel egentlig opp med å bli skuffa av Bioshock Infinite selv. Seconder forøvrig Metro: Last Light, som jeg også har spilt for lite. Men det er kult! Men også litt avhengig av at du er up to speed på historien fra eneren. Som er litt teit.
 
Går jo litt etter førsteinntrykket her, Bioshock Infinite hypnotiserte meg omtrent, så bra føltes det. Blir å spele det seinere. Metro er uansett framleis tilgjengelig for meg, så eg tester det også seinere. Synes skuespillet på russisk var meh også. Sånt plager meg. Men, kan alltids gi eit par timer til. Tomb Raider trur eg går fort.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Fant en Nokia 8850 i skapet, så da...






 
I anledning min 14 strake TG så tenkte jeg å gjøre et lite minicomeback i WOW. Og ser nå at det spillet jeg forlot er alt annet enn det spillet jeg husker. Det er jo som et helt nytt spill.

Men i mangler på noen andre spill, og selvsagt det å få tid nok så ser det ut jeg kommer til å nærde litt framover; endelig. :)
 
Takker og bukker (både wow og her antar jeg :) ) Hadde helt glemt spillegal.no men hver gang jeg tenker gaming så kommer alltid dette forumet i bakhodet. Forhåpentligvis vil jeg både ha litt mer tid til mer casual gaming og kombinere med skole, for savnet er der.
 
Ok, jeg spiller ikke Titanfall enda (men testa beta), og nå er preloadingen i gang.
50GB stort faktisk \m/Kjipt å måtte vente til 13 mars for å hive seg i spillet.
Blir spennende å se om launchen går like greit som betaen gjorde eller om alt går til helvete i starten slik som var tilfellet med Battlefield 4. Så forhåpentlig funker alt fint og helga blir så å si utelukkende brukt på nerding =D

Forresten, har vi en Titanfall tråd.. ? Klarte ikke finne noe.



EDIT: VPN trikset fungerer fremdeles :)

Er bare til å følge det som står her for tilgang til spillet nuh
http://www.reddit.com/r/titanfall/comments/1zjulg/how_to_preload_and_play_early_you_will_save_days/

 
Kommer det som noen stor overaskelse at serverne har driti totalt på seg og folk sliter med å komme inn? Enda bedre er det at både Bone og PC-versjonen kjører på MS sine Azure skyservere som bla. også driver Office 365. Det betyr at folk i diverse bedrifter og tilogmed de amerikanske myndighetene sliter med å få lasta ned dritt lagra i skyen. Dette er akkurat samme problem som oppstod på lanseringsdagen til Bone. =D

*fise tilbake til South Park og drepe ulver*