Blei gledelig overaska da jeg så at Warhammer Quest 2 er ute til Android. Greia er jo da at brettspillet fra 90-tallet var oppfølgern til Hero Quest som Games Workshop ga ut selv for de ville mekke noe som var litt mer avansert. Det var jo første mobilspillet basert på, men siden da har GW slippi WHQ The Silver Tower som vistnok er knallbra. WHQ2 er da delvis en utgave av dette og forrige spillet. Særlig har de adaptert historien som foregår under End Times hvor rottemenna prøver å dra månen ned på planeten for den er lagd av ost og warpstone.
Men ja, mange av oss har jo nostalgisk forhold til Hero Quest og dette er fortsatt det. Med andre ord eier det.
Man kjører gjennom dungeons med fire helter og fighter turn based. Det har side quests som er tilfeldig generert og disse må man grinde ganske hardt for å levle opp. Det som dog er nytt er at hovedoppdraga har historie nå og karta er forhåndsmekka så disse kan fortelles bedre.
Så det kjipe, detta koster 55 spenn og det er jo dyrt for et mobilspill. Alikevel så er såklart detta råttent med mikrotransaksjoner fordi Games Workshop.

For det første får man bare med fire av de ti karakterene og resten koster 33 spenn. Man får også bare med ett av de tre karta og de andre koster hver 55. Med andre ord 363 spenn for noe til mobil.
Det vprste er at jeg er svak. To av folka man får med er en Imperial Captain og en Vampire Blood Knight og begge er tanker. Derfor kjøpte jeg Sigmar War Priesten fordi hu hadde ålreite buffs i orginalen.

Mulig jeg og kjøper karta med skaven og kaoskrigere, men jeg kommer ikke til å like det.
Men knallbra spill da.