Hva vil du kjøpe for 6600kr i okt-des?

Hva vil du prioritere for 6600kr i okt-des?

  • spill

    Stemmer: 0 0,0%
  • større bredbånd

    Stemmer: 0 0,0%
  • ingen av delene

    Stemmer: 0 0,0%
  • flere kontrollere og/eller tilbehør

    Stemmer: 0 0,0%
  • maskin (Virtual Console + Opera)

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0
#2
Jeg kommer ikke til å kjøpe noen av delene med det første, jeg klarer fint å vente til prisene blir lavere og spillutvalget større.
 
#3
Skal ha Wii med en gang den kommer så rundt 2000 kroner blir det vel.
Når det gjelder spill så skal jeg ha minst fire spill. Er usikker på hvilke som kommer i løpet av året. Og så må jeg nok kjøpe meg en ny router for å spille online. Kommer nok til å laste ned noen få spill og. Blir vel under 6600 det. Håper jeg iallfall. Men så skal jeg ha en del spill til PS2 og DS som kommer i løpet av andre halvår. Jeg er ekstremt glad for at Lånekassen eksisterer :elsk:
 
#4
Wii kommer jeg nok aldri til å kjøpe. PlayStation 3 kjøper jeg ikke på launchen, prisen må først bli betraktelig lavere.
Det eneste spillrelaterte jeg kommer til å bruke penger på i den perioden er flere spill til Xbox 360-en, men aldri så mye som 6600kr. Jeg er ikke lagd av penger. Kanskje det blir ett eller to spill på meg.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5
Jeg kan garantere at jeg skal ha en Wii på launchdagen. Ingen tvil overhodet. Minst ett spill må også handles inn, og en ekstra 'mote.
 
#6
Om alt går etter planen, blir det både Xbox 360 og HDTV innkjøp på meg i den perioden. Regner med at Gears of War og Dead Rising kommer ut sånn ca. rundt de tider. Det blir selvsagt mer enn 6600 kroner, men nok om det.
 
#7
Wii på lanseringsdato, med Zelda og Metroid Prime. Venter antakeligvis med en ekstra kontroll, til det kommer ett ordentlig multi-spill (Smash Brawl). Å spandere 6600 på en konsoll er galskap. Galskap, I tell you!

EDIT: Om Super Mario Galaxy blir launch, skal jeg også ha det
 
D

Doctor Downs

Gjest
#8
Er ikke hjemme i de månedene, men når jeg kommer hjem kjøper jeg Wii og Zelda så sant jeg har råd til det. 360 er allerede på plass, så eventuelle spill er en mulighet. PS3 ser det mørkt ut for med den prisen. Etter flere generasjoner med alle tilgjengelige konsoller ser det ut som jeg må innrømme nederlag. :(
 
#9
Det blir først og fremst spill til xbox 360 og en Nintendo Wii med Metroid Prime og Super Mario Galaxy. Jeg har nettopp kjøpt meg en PSP og DS så spill til disse er også å prioitere. Skal kjøpe meg en PS3 etterhvert, men tidligere erfaringer sier at Sony kommer til å senke prisen + rette på barnefeil. Gjorde denne feilen med xbox 360 som nå er blitt billigere og bedre... :(
 
#10
Å kjøpe en splitter ny konsoll er noe av det morsomste jeg vet. Det er faktisk en hel del morsommere en sex (eller onani da...). Å komme ut av butikken med en splitter ny spillemaskin mellom hendene er en herlig følelse. Spesielt om jeg ikke har prøvt den før. Dette bør helst gjøres på dag en da, når den nettopp har kommet inn i butikkene og ingen andre eier den enda. Et spill eller to er også nødvendig.
Valget vil for meg da falle på Wii. Den er den klart stiligste konsollen på mange, mange år. Ikke siden N64 har jeg vært så spent på å prøve en ny konsoll. N64 med Mario 64 tok meg med storm. Jeg tror og håper at Wii vil gjøre det samme.
Om ikke Mario Galaxy blir launch-spill blir jeg bittelitte granne skuffet. Det finnes selvsagt en haug med gode alternativer som Zelda og Metroid, men et Mario-spill er fremdeles noe virkelig spesielt. Mario 64 definerte nærmest konsollen da det kom, og jeg vil gjerne ha et nytt Mario-spill som kan gjøre det samme. Metroid er en ganske tett oppfølger til Prime og Echoes, og Zelda er egentlig "kun" en GC-port.
Men vræl, jeg gleder meg noe utrolig allikevel.

Mulig jeg kjøper et spill eller to til 360 i samme perioden. Men kjenner jeg meg selv rett kommer nok livet mitt til å dreie seg rundt Wii i den perioden.
 
#11
SITAT(Alex @ 29.05.2006, 16.26) 6481
Å kjøpe en splitter ny konsoll er noe av det morsomste jeg vet. Det er faktisk en hel del morsommere en sex (eller onani da...). Å komme ut av butikken med en splitter ny spillemaskin mellom hendene er en herlig følelse. Spesielt om jeg ikke har prøvt den før. Dette bør helst gjøres på dag en da, når den nettopp har kommet inn i butikkene og ingen andre eier den enda. Et spill eller to er også nødvendig.
Valget vil for meg da falle på Wii. Den er den klart stiligste konsollen på mange, mange år. Ikke siden N64 har jeg vært så spent på å prøve en ny konsoll. N64 med Mario 64 tok meg med storm. Jeg tror og håper at Wii vil gjøre det samme.
Om ikke Mario Galaxy blir launch-spill blir jeg bittelitte granne skuffet. Det finnes selvsagt en haug med gode alternativer som Zelda og Metroid, men et Mario-spill er fremdeles noe virkelig spesielt. Mario 64 definerte nærmest konsollen da det kom, og jeg vil gjerne ha et nytt Mario-spill som kan gjøre det samme. Metroid er en ganske tett oppfølger til Prime og Echoes, og Zelda er egentlig "kun" en GC-port.
Men vræl, jeg gleder meg noe utrolig allikevel.

Mulig jeg kjøper et spill eller to til 360 i samme perioden. Men kjenner jeg meg selv rett kommer nok livet mitt til å dreie seg rundt Wii i den perioden.
[/b]

Her har vi en som fortjener årets spillegal!!! :p
 
#12
Jeg håper på å ha en PS3 på release.
Men så tenker jeg litt på å kjøpe Xbox360 og pc til rundt 13000kr.
Og rett og slett vente litt med PS3 til etter nyttår.

Uansett så blir det ny konsoll før jul en eller annen gang. Så da blir det maskin og 3 ekstra kontroller og minst 2 spill.

Det blir heftig dyrt, mulig jeg må trekke på hjørnet til avdanket slitne husmødre :ler:
 

Kilik

Lokal moderator
#13
Miyamoto har bekrefet at Mario Galaxy ikke rekker lanseringen. "...within the first six months after Wii's launch" var hans ord på E3.


Jeg skal definitivt IKKE ha PS3 på lanseringen. Ingen av spillene som kommer ut i år kan rettferdiggjøre en pris på 5000+ kr. Når MGS4 er ute og Sony har kuttet ned prisen til et fornuftig nivå (les: 3000 kr), er jeg med. I mellomtiden skal jeg spare opp til HDTV.

Xbox 360, som vil koste omtrent halvparten av en PS3, er det da mer sannsynlig jeg anskaffer, spesielt nå som PC-en min begynner å bli utdatert. Jeg er spent på om spill som Gears of War og Dead Rising lever opp til forventningene. Xbox Live begynner også virkelig å imponere meg.

Wii er definitivt den konsollen jeg er mest interessert i nå. En pris på under 2000 kr. samt et svært innovativt kontrollsystem er fristende. Zelda, Metroid, WarioWare og Red Steel kan alle være spill som får meg til å punge ut på lanseringsdagen.

Jo, også må vi ikke glemme de gamle konsollene. Yakuza til PS2 og Gamecubes siste svanesang, Super Paper Mario, skal jeg definitivt ha meg.
 
#14
Jeg skal ha Super Paper Mario (GC), Pro Evolution Soccer 6 (XBox 360), Nintendo Wii, Wii Sports (Wii) og The Legend of Zelda: Twilight Princess (Wii) i hvert fall. Vel, jeg ser sikkert an litt kritikk og sånt, men satser på at disse titlene blir verdt å punge ut noen kroner for. Kjenner jeg meg selv rett blir dette bare en brøkdel av spillene jeg plukker opp ...

Og blir det fulltidsjobb på meg, så kjøper jeg en HDTV.

PlayStation 3 venter jeg med.
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
#15
Skal ha Wii på release sammen med en ekstra kontroll, Zelda og et par spill til.
360 har jeg hatt siden den kom og PS3 tror jeg at jeg venter med, men jeg har en tendens til å bli bitt av hype så man skal ikke se bort fra at jeg sitter med denne på release også.
Skal jobbe som en slave fremover så jeg kan kjøpe meg en HDTV i løpet av sommeren. :elsk:
 
#16
Må nok kjøpe meg en Wii med alt av utstyr tilgjengelig. Da GCen ble lansert klarte jeg jo å blåse bort 5000 kr den på lanseringsdatoen. Regner med å slå den rekorden til høsten ;)

PS3 derimot vil jeg nok vente en stund til, først må jeg få råd til en HD TV av et eller annet slag, helst en Samsung da de er orgasmisk nydelige. Deretter blir det vel en PS3, og jeg ser ikke bort i fra at det kan ta ei stund, sikkert til neste sommer engang.
 
#18
(tok bort ertingen? Joda... takk?)

Om "mannen på side 3" du referer til, er Matt Casamassina, er jeg veldig enig med deg - og han. Om Nintendo ikke velger å selge konsollen for 200 dollars eller mindre, tror jeg markedsappelen vil synke drastisk. Da vil jo prisen bli veldig lik (om ikke høyere, etter prisendringen til 360) den til 360 Core. Dette som er en konsoll for "alle" samtidig som den er ny og skremmende, har ikke råd til å miste potensielle kunder grunnet en pris som er 50 $ for høy. Spesielt ikke når en XBox 360 tilbyr overlegen grafikk, harddisk og et mye større spillbibliotek. Da vil Wii se ut til å tilby svært lite valuta for pengene. Og iom at teknologien i Wii er nesten identisk med Gamecube, som for tiden selges til 700 kroner med overskudd, virker det dumt og grådig av Nintendo å kreve mer enn 200$ for Wii.

Gerry Block har også noe spennende å si:
"I think the most interesting situation would have occurred if Nintendo managed to manufacture 10 million units by March and flooded the market with Wii selling for $150. They'd be taking extra loss on the console of course, but dear lord, at that price they'd probably be able to sell every one of the 10 million and jump into a neck and neck race with the 360."

Et slikt scenario ville vært et drømmescenario for meg. Ikke bare ville konsollen blitt hyperbillig, men jeg vedder på at Nintendo hadde solgt langt flere konsoller. Samtidig som dette hadde skapt et langvarig bilde av Nintendo som "billig og god", eller noe i den duren. GameCube sin launch brant seg mye på den høye prisen (riktignok ikke høy, men ikke så konkurransedyktig som den burde ha vært), jeg håper inderlig ikke det vil skje igjen.

Selv kjøper jeg den nesten uavhengig av prisen. Jeg vil faktisk påstå at alle som ikke prioriterere Wii fremfor andre konsoller i fjerde kvartal, er enten fanboys eller folk med veldig merkelige spillpreferanser.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#19
SITAT(Sulky @ 29.05.2006, 22.11) 6570
Her har vi en som fortjener årets spillegal!!! :p
[/b]
Hadde aldri betalt flere tusen kroner for sex. Å kjøpe en ny konsoll er definitivt bedre, og det hender vel i gjennomsnitt én gang i året eller noe max, med tanke på hvor ofte det kommer nye konsoller, så... Må si meg enig med Alex der. Og pakke ut ny maskinvare er en helt fantastisk følelse. Nintendo Sixtyfooooouuuuuur!

Edit: Lukter bedre enn vulva gjør det, óg.
 
#20
SITAT(Amon @ 29.05.2006, 12.28) 6445
Dette regnestykket gjør at jeg håper på at restskatten kommer i oktober. :$[/b]
Ikke for å gå helt off-topic, men restskatt er det man vanligvis kaller et baksmell.

Jeg bruker nok ikke 6600,- i vinter, men jeg skal i hvert fall ha en Wii og Zelda.