Hvem spiller Tibia?

Jeg spilte Tibia selv en stund, før jeg gikk lei og avinstallerte det. Jeg var vel på det høyeste oppe på level 17-18. Jeg spilte på Valoria. Mulig jeg kommer til å laste ned spillet igjen ved en senere anledning, jeg vet ikke.

Sisamez spiller fremdeles aktivt. Han spilte en god del for noen uker sida, tror han gjør det fremdeles. Han går under nicket «Sisamez» på Tibia også. Han er vel level 24, hvis jeg ikke husker feil. Sisamez spiller også på Valoria-serveren.

SeaDog spillte det en del. Han fikk kontoen sin hacket to ganger og nå gidder han ikke lenger.

C

cloud_fan3

Gjest
Er det ingen som spiller runescape da?
Jeg liker ihvertfall det mye bedre.

Kan jeg overta dette topicet ved aa sp0rre:

"Hvem spiller Ragnarok Online?"

Og Rube, pell deg paa, jeg er paa level 22 naa ;_;

Om noen eventuelt spiller Ragnarok Online, oppgi server, sted, job, navn og level?

Min karakter:
  • Navn: Vairu.
    Server: Loki.
    Job: Swordsman.
    Level: 24.

er så drit lei slike topics, hvorfor kan dere ikke poste litt info?
jeg for min del har aldri hørt om spillet, og er lei av å googlè hver eneste gang det er en tråd om kan potensielt innteresere meg.

Aurelius:

Tibia er et gratis MMORPG som man kan laste ned fra nettet. Det er pur 2d, værre grafikk enn på de fleste SNES spill, men allikevel er den nokså koslig. Tibia kan lastes ned fra http://www.tibia.com. Det finnes mange forskjellige servere, og de fleste har maks 750 (eller var det 850?) spillere online - og dette antallet spillere er nesten alltid online, som gjør det vansklig for "ikke-betalende-spillere" å få spilt spillet.

Spillere som dog betaler, slik som Sisamez gjør, har noen ekstra fordeler - de kan gå flere steder enn de ikke-betalende, de har flere utseender på karakteren sin å velge mellom, de kan få sterkere våpen (tror jeg), og de kommer seg inn på spillet, uansett antall spillere online.

Jeg for min del liker Ragnarok Online mye bedre. Om dere skal spille det, last det ned fra http://iro.ragnarokonline.com =D

Valan, du liker RO bedre bare på grunn av grafikken. Jeg foretrekker helt klart Tibia fremfor Ragnarok Online, men også Ragnarok Online er veldig morsomt.

Selv om oppsettet i de to spillene er svært forskjellig er det samtidig veldig mye som er likt. Verken RO eller Tibia har noen form for historie, hele poenget er å gå rundt og drepe monstre. Dette høres nok repetivt ut, og det er det også. Allikevel blir man lett bitt av basillen. Spesielt verdenen i Tibia er svært underholdende å utforske. Det er enorme arealer, et stort antall monstre og et minst like stort antall gjenstander og våpen.

Tibia er i utgangspunktet et gratis spill. De aller fleste som spiller betaler nok ikke. Men som Valan sier får de som betaler en del fordeler. De kan logge seg på til enhver tid, noe som ofte kan være vanskelig for vanlige spillere i og med 850-spillersgrensa, de kan lære eksklusive magier, besøke andre områder etc. Men selv om man ikke betaler er Tibia morsomt. Ragnarok Online er i bunn og grunn et spill man må betale for å spille. De aller fleste spillerne bruker de to offisielle serverne i spillet. Her er de 14 første dagene gratis, men for å fortsette å spille må man betale en viss sum. Det finnes også en rekke uoffisielle servere. Jeg har ikke spilt på noen av disse, men jeg har hørt noen si at disse har en tendens til å være fulle av bugs.

Jeg vil anbefale Tibia, men begge spillene er artige.

Edit: Og Runescape har jeg ingenting til overs for.

HAdde jeg sett svarene hadde jeg informert raskere.
Det er 850 spillere på hver server.

Kan noen fortelle meg litt om Ragarok ONline? mange players?gratis?

Opprinnelig skrevet av Rewynn@06.08.2004, 16.18
HAdde jeg sett svarene hadde jeg informert raskere.
Det er 850 spillere på hver server.

Kan noen fortelle meg litt om Ragarok ONline? mange players?gratis?
83693​
Kan du ikke i alle fall ta deg tid til å lese svaret rett over innlegget ditt?

Kult at folk svarer for meg. :)

Ja, jeg spiller Tibia. Relativt aktivt også.
Ja, jeg er på Valoria.
Ja, jeg er på level 24.
Ja, jeg er premium.
Ja, jeg får fordeler. Disse er å reise til nye steder, ta oppdrag andre snyltere ikke kan ta, kjøpe mer magi, og å få en promotion. Selv har jeg ikke kjøpt promotion ennå, men det spares til. En promotion gjør at du for det første kan lære enda flere magier, for det andre mister du mindre experience når du dør, for det tredje får du fortere HP og MP når du spiser mat.

Rewynn: Er det ikke litt kjipt å spille på Antica? Der er jo alle mye bedre... Bubble er satanmeg level 188 - om hun ikke er høyere nå? Kjenner du forresten en som kaller/kalte seg Intron? Kjenner ham IRL (Hihi, Tibia-lingo, nesten. Ja, vet det brukes ellers også, men jeg har det da derfra...), ser du... Er usikker på om det er ham.

Redigert
Jeg er forresten Knight og holder for øyeblikket til i Carlin, selv om Darama er det klart beste levle-stedet for meg nå. :)

Til de som om mulig tror terrenget er ulikt i de forskjellige verdenene: Think again.

Rube: Ikke slutt å spille, jeg har også drept en drage. :) We can kill 'em together!

C

cloud_fan3

Gjest
bahamuth110.
Men har noen hørt om paranoia online.
Det er fåretrekke fremfor ragnarok.

Som locolennon sa, jeg har spillt dette spillet en del, og har vært så høy som lvl 41 knight, har drept det meste og også blitt hacket. for dem som ikke har opplevd den følelsen, det suger :tommelned:

Men jeg har prøvd litt på en ny verden( Xantera )

Lvl 14 for øyeblikket og nettop blitt hacket(enda en gang :p)
Navnet er Zentoro.

Du skifter vel passord når du blir hacket?

Bli med på Valoria!

Hva hunter du når du er på level 30+? Jeg driver i alle fall på med rotworms på Darama. Er urgenialt der.

jeg har prøvd det meste når jeg har blitt hacka, men endelig fikk jeg skifta email, så jeg blir nok ikke hacket igjen tenkte jeg.Men det ble jeg nå nettop, jeg fant nettop et downloader virus i systemet mitt da, så det er nok grunnen.

lvl 30+ Levla jeg Veldig mye på Beholders. jeg vil anbefale 4x spawn i venore (black knight house).
jeg levla der til lvl 40 for det meste faktisk ^^

har du vært i amazon camp? nord for Venore?, da går du i allefall gjennom et lite hus med et par slimes under. det er black knight house.

Det er det eneste stedet der det spawner black knights, og nei de er ikke lette og ta( du må være lvl 50 for å ta dem minst siden det er en lvl 50 experience door der). men på lvl 50 er de ganske vanskelige å ta for en knight :).

du trenger bare kansje denge slimes, skeletons og så kommer the beholders :)