Hvilke slåssespill spiller du?

Lurtz

Dr. Van Nostrand
For øyeblikket så spiller jeg vel egentlig ingen slåssespill, men dersom jeg skal nevne et slåssespill jeg går 100% god for så blir det Virtua fighter 4: Evolution.
Det spillet gruser all konkurranse så overlegent at det nesten ikke er morsomt. Hvis du skal ha et slåssespill, så velger du dette dersom du skal ha the real stuff. Knallbra valuta for pengene er det også. Megadypt kampsystem, god singleplayer (til og være slåssespill) og unike karakterer (Ikke sånn som i tekken der 3 og 3 karakterer er 99% identiske). Har du mulighet for å spille ntsc så er retailen 20$. Dersom du liker slåssespill og ikke har dette, så vil jeg påstå at dette er det beste kjøpet du kan gjøre for tiden.
Når jeg spillte så brukte jeg Kage Maru. Grunnen er rett og slett at hans slåssestil passet så å si 100% med min spillestil i slåssespill. Det er ingen andre karakterer i noe slåssespill jeg har likt bedre, det er faktisk ingen som kommer i nærheten engang.

Opprinnelig skrevet av Lurtz@13.06.2004, 01.23
For øyeblikket så spiller jeg vel egentlig ingen slåssespill, men dersom jeg skal nevne et slåssespill jeg går 100% god for så blir det Virtua fighter 4: Evolution.
Det spillet gruser all konkurranse så overlegent at det nesten ikke er morsomt. Hvis du skal ha et slåssespill, så velger du dette dersom du skal ha the real stuff. Knallbra valuta for pengene er det også. Megadypt kampsystem, god singleplayer (til og være slåssespill) og unike karakterer (Ikke sånn som i tekken der 3 og 3 karakterer er 99% identiske). Har du mulighet for å spille ntsc så er retailen 20$. Dersom du liker slåssespill og ikke har dette, så vil jeg påstå at dette er det beste kjøpet du kan gjøre for tiden.
Når jeg spillte så brukte jeg Kage Maru. Grunnen er rett og slett at hans slåssestil passet så å si 100% med min spillestil i slåssespill. Det er ingen andre karakterer i noe slåssespill jeg har likt bedre, det er faktisk ingen som kommer i nærheten engang.
Nå er det flere karakterer i Tekken enn i Virtua Fighter da. Tekken 3 og Tekken 4 har 21 karakterer. I Tekken 3 er det vel egentlig kun Anna og Nina som driver samme kampsport (Assassination Techniques based on Bone Martial Arts and Akido), og Heihachi (Mishima Style Fighting Karate) og Jin (Advanced Mishima Style Karate, Kazama Style Defense), selv om sistenevnte har litt større forskjeller. Også er det Kuma og Panda. Det er vel også noen likheter mellom kampsporten til Ogre og True Ogre. Men alt i alt så finner man vel like mange unike karakterer i Tekken som i Virtua Fighter 3tb. I Tekken 4 er det vel Lee og Violet, Kuma og Panda, og Heihachi og Kazuya som har samme kampstil, ellers er det mange forskjellige karakterer der (like mange som i VF4 i hvert fall). Tekken Tag Tournament har derimot mange karakterer med lik kampstil, men der er det også 38 karakterer å velge mellom.

Dessuten er jeg uenig i at det gruser alle konkurrenter overlegent. Fordi i forhold til f.eks. Soul Calibur (ja, og Soul Calibur II) og Tekken Tag Tournament, så krever det at du spiller det mye, og mot andre for at det skal være morro. Å spille VF4:Evo alene er gørr kjedelig, og selv om man skulle finne noen å spille mot, så bør man spille mot noen som har det selv, og spiller det mye selv.

Ja, VF4:Evo er et godt spill. Og ja, spiller man det døgnet rundt, satser mye, og spiller mot de som er gode, så er det kanskje bedre enn andre slåsse-spill. Men da skal man satse mye.

Ellers kan jeg si at jeg har spilt en del VF3tb, VF4 og VF4:Evo, men har gitt opp siden få der jeg bor spiller disse spillene, og da blir det ganske kjedelig.

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Det hindrer fortsatt ikke det faktumet at Virtua fighter 4: Evolution er overlegent det beste spillet. At du har få å spille det mot osv har ingenting å si på spillets kvalitet. Grunnen til at det er så få som spiller det spillet her i Norge er fordi folk generelt har null peiling på slåssespill og det er det lite Sega kan gjøre noe med. Virtua fighter 4 suger som button mashing spill, det er derfor det er så få som spiller det. Tekken spillene og soul calibur er mye mer brukervennelig på den måten, der fungerer det til en viss grad å bare denge løs på kontrollen.

I Vf4:evo er det 15 unike karakterer. I tekken så er de mange karakterer som er altfor like hverandre. Eksempler:

Jack-Gunjack
Kazuya-Jin
Lee-Violet
Hwoarang-Baek

Dessuten så har karakterene i VF langt flere triks enn tekken karakterene. Defensetaktikkene er 100 ganger så dype. Gameplay mekanikken er også mye bedre i Vf, den føles stiv i forhold til vf.

Dersom man ikke trekker inn ting som at folk i Norge spiller heller lite Vf, så er Virtua fighter overlegent mye bedre enn de andre spillene. Vf alene er mye morsommere enn Tekken og Soul calibur II er alene. Computeren i VF har ikke helt stokk dum. I tillegg så gir quest mode en mulighet til å skape sin egen unike look på karaklteren sin.

At du har få å spille det mot osv har ingenting å si på spillets kvalitet.
Nei, men det går utover holdbarheten og underholdningen i spillet. Slåsse-spill krever at man faktisk har noen å spille med. Jeg ville aldri anbefalt VF4:Evo til noen hvis de ikke hadde andre folk å spille med (som ville satse eller var gode).

Jack-Gunjack
Kazuya-Jin
Lee-Violet
Hwoarang-Baek
Kazuya og Jin var vel like i Tekken 3 og Tekken Tag Tournament, ja (men Kazuya er vel mer lik Devil). Anyway, de er helt forskjellige i Tekken 4.
Hwoarang og Beak er kun i samme spill i Tekken Tag Tournament, og de er faktisk ganske forskjellige.
Lee og Violet er like, ja (men har spilt enormt lite Tekken 4, så vet ikke så mye om hvor like de er).
Jack-ene er vel litt like, ja.
Men husk at det er flere karakterer alt i alt i Tekken. Så selv om det er en del like, så er det mange forskjellige også.

Tekken spillene og soul calibur er mye mer brukervennelig på den måten, der fungerer det til en viss grad å bare denge løs på kontrollen.
Nja, vel... Soul Calibur har jeg spilt lite. Men det krever litt mer enn å bare denge løs på kontrollen i Tekken. Eddy er vel den eneste man kan mashe med. Men selv VF har en masher-vennlig karakter (Lei-Fei).

Og selv om VF4:Evo er enormt dypt og bra, så finner jeg det ganske kjedelig, og jeg begrunner det med at jeg har ingen folk å spille med (eneste jeg har spilt med, som faktisk har spillet, er ILiuz). Men det kan også være at jeg ikke orker et spill der man må satse skikkelig for å få noe ut av det.

Ting forandres fort, spesielt hvis man får tak i ntsc-verson ;)

Vet jeg skrev opp SFEX3 i en post her, men som mer generell SF. Men nå som ntsc-versjonen er fint brukelig for meg, så har det skutt i været ganske fort, og jeg har funnet ut (oppdaget igjen kan man vel si..) at jeg så å si ikke har visst noe om det før, med tanke på juggles og slikt. Noe jeg har satt meg mer inn i nå.
Så SFEX3 har kommet opp på høyden av fighting-spillene jeg spiller, sammen med Tekken (tag og 4) og VF.

Synes egentlig flere burde prøve å sette seg litt inn i spillet, selv om det er ett 3D Street Fighter. Er det mest geniale av dem med blant annet momentary combos og slike saker som gjør det til et litt mer avansert spill.

Jeg kan ikke si proft egentlig, men spiller bare de her jeg:

* Tekken Tag Tournament
* Tekken 4
* Street Fighter
* Dragonball Z: Budokai 1 og 2
* Virtua Fighter 4 (litt god kan jeg si)
* Mortal Kombat 3

En liten ting jeg må komentere:

Vf4:evo er det 15 unike karakterer. I tekken så er de mange karakterer som er altfor like hverandre. Eksempler:

Jack-Gunjack
Kazuya-Jin
Lee-Violet
Hwoarang-Baek
I VF er det langt mindre relasjoner enn det er i Tekken, og derfor har også Tekken flere like moves.

Jack - Gun Jack. Hva regner du med? Gun Jack er en tredje utvikling av Jack, så det er logisk at de er like.
Kazuya - Jin. Kazuya er faren til Jin, har trent Mishima-stilen, og det har Jin gjort som gal fra han var 15 år til han ble 19 år, pga at han ville hevne Jun (altså story-relasjoner er viktige..) Fra T4 så er Jin og Kaz ganske så mye forskjellige
Lee - Violet. De er ikke like en gang. Enkel å greit fordi det er samme person.
Hwoarang - Baek. Baek var treneren til Hwoarang i Tae Kwon Do, så selvfølgelig har begge sparkene som ligner veldig på hverandre (og andre er like), samme med kast.

Man kan ikke si at Tekken er vrak fordi det er like characters, og VF er bra fordi det ikke er like characters. I Tekken er storyen et ganske viktig punkt, men i VF er den ikke viktig i det hele tatt. Kanskje bare det av storyen som er til (som betyr noe for spillene) er at det kom en turnering som folk melder seg på. I Tekken dreier det seg mye mer om bare en enkel turnering...

Det er vel også noen likheter mellom kampsporten til Ogre og True Ogre.
Det er 99% like, bortsett fra at maiskongen ikke har like lange armer som T. Ogre. Ogres har for øvrig 150% damagebar i TTT, noe som er usselt. (Vet at de er svære beist, men det rettferdiger fortsatt ikke hvorfor Hwoarang har 125% damagebar)

ØgleJon: Bruker du Craig i T4? Det viste jeg ikke.

Jeg skal nå satse på: Street Fighter Third Strike og spiller litt EVO og Tekken av og til. Gammel vane er vondt å venne, og det blir litt Tekken for tiden også.

EagleJin

Bear Necessity
Duke: Er veldig få som vet det, heh. SortUlv, Cinos, NiloPilo og Hawk er de eneste som har fått "gleden" av å se en mer eller mindre gal Craig fra meg (men bare vs Law :p).

Planen framover ser helt lik ut som Dukes: Third Strike og litt EVO og Tekken nå og da. Prøver å lære meg super combo block nå, men er ikke like lett som det ser ut til å være når Daigo leker rundt i evo2k4...

Spiller mest med Alex, Ryu, Akuma og Hugo, men også litt med Dudley og Ken. Tøffere karakter enn Alex skal man lete lenge etter :D

Opprinnelig skrevet av Duke@29.08.2004, 00.39
Det er vel også noen likheter mellom kampsporten til Ogre og True Ogre.
ØgleJon: Bruker du Craig i T4? Det viste jeg ikke.

Tro meg, Eagle er gern med Craig, sikkert en av de beste i Norge, helt syk er han.... og med Kuma da, så det idag :totomleropp:

Og jo, Oger brøderne kan henge seg, de er alt for sterke. Som eagle sa, "Ground hits Deluxe"

Opprinnelig skrevet av Hyulvinji@29.08.2004, 02.00
Spiller mest med Alex, Ryu, Akuma og Hugo, men også litt med Dudley og Ken. Tøffere karakter enn Alex skal man lete lenge etter :D
94739​
Remy! Men joda, Alex er barsk som rakker'n.

Personlig satser jeg på SF. Tekken er kun mer eller minre leisure-gaming. Dessuten har jeg blitt ufattelig rusten i Tekken, noe Nilo, Hawk og Hyulvinji fikk se igår.

De characters jeg satser på er Ken, Ryu, Akuma, Alex og Remy.

Tekken Tag: Hwoarang, Baek, Eddy, Anna og Lee

Tekken 4: Christie, Lee/Violet, Marduk, Nina og Hwoarang

Virtua Fighter 4 - Evo: Lion, Goh, Brad og Sarah

Driver og lærer meg:

Soul Calibur 2: Maxi, Astaroth og Ivy

Street Fighter 3rd Strike: Ken, Elena, Alex, Akuma

Guilty Gear XX: Ky Kiske, I-No og Zappa

Har låst seg fast i en SF 3rd Strike periode nå, men spiller disse spillene ganske så ofte.

Jeg ruler heftig I dead or alive 2!!!!! Ingen over ingen vedsiden av!!!!
Hayate(Ein) Gen fu og Hayabusa(the head of the ninja is not for display!) tar jeg av med. Det har seg bare slik at DOA går mye fortere enn de fleste andre fighter games og er derfor kulere... haha, neida jeg bare liker de pene jentene og det at du kan ta imot angrep! For det er det bare Heihachi som kan i tekken og det er nesten umulig...

DOA har masse triks, kule move, genuine kampsporter og DESSUTEN DEN BESTE TAG-MODUSEN-EVAAAAAH!!!!!!!!! :D :D :D

TOUCHAAAAAAN!!!!!!!!!!!!

Opprinnelig skrevet av hidè@03.09.2004, 14.02
For det er det bare Heihachi som kan i tekken og det er nesten umulig...
DOA har masse triks, kule move, genuine kampsporter og DESSUTEN DEN BESTE TAG-MODUSEN-EVAAAAAH!!!!!!!!! :D  :D  :D
97464​
ehhh, det er ikke bare Heihachi som kan gjøre det nei, Bryan, Paul, Nina, Law, Steve, og mange fler.

DOA... :blunk: I rest my case

EagleJin

Bear Necessity
Opprinnelig skrevet av NiloPilo+03.09.2004, 15.46-->
ehhh, det er ikke bare Heihachi som kan gjøre det nei, Bryan, Paul, Nina, Law, Steve
97485​
[/b]
+ Jin, Anna, King, Marduk, Jun og Feng Wei (hehe), som jeg kommer på i farta.. Det hører ikke med i hver eneste stil å kunne reversere et angrep. Er slik DoA blir ensformig, når så mange har reversals og like angrep (enkelte skiller seg selvfølgelig ut). Blir for rart og håpløst å angripe når du har en egen knapp for reversals.

<!--QuoteBegin-NiloPilo

DOA... :blunk:  I rest my case
:D

Ja vell da... Kansje fler kan gjøre counter-throws, men det er fortsatt et slit og pulle det off. Noe mener kansje at det er teit med slåsse-spill som har enkle kombinasjoner, men sånn som DOA( DEAD OR ALIVE...apekatter..)2, så går det fett fordi det har mange combinasjoner dessuten kan man linke dem sammen som man vil!

Når jeg spiller tekken så begynner alle å syte når jeg velger Whoarang fordi han har enkle komboer(noen vanskelige også, for experts...) meeeeen
det er bare fordi han kan linke dem mer eller mindre som han vil og han har jævlig mange av dem. Han er en gjennomført karakter og det er kult å se han slåss. MEEEEN hvis du spiller DOA vill du fort legge merke til at alle karakterene der er slik. Kampene går helt villt fort, Utrolig stilige komboer, helt ville counter-throws so ALLE karakterene kan gjøre bare ved å trykke på firkant-tasten med en pil-tast!!! OG tag-modusen til DOA voldtar alle andre tag-moduser ever made!!!.........OG så har vi the bouncing breasts.... Og picture gallery.... :kul:

Jeg driter i om dere alle er super trofaste fans av tekken eller street fighter, for det går ann å prøve nye ting en gang i blandt.
Eller har dere tenkt å spille Tekken 579 og
Super turbo Street fighter XXZ Omega EX revival 12.... :confused:

+ at det er ikke noe enklere for en person å trykke counter-throws enn en annen... Hvis du sliter med det, så er du bare ræva taktisk sett, for det er det DOA handler om. Taktikk. matche motstanderens moves med de du vet han ikke kan blokkere, finne åpninger, se etter repetisjoner og.. selfølgelig harve han med heavy combos!!! :D

Opprinnelig skrevet av hidè@07.09.2004, 14.17
for det er det DOA handler om. Taktikk. matche motstanderens moves med de du vet han ikke kan blokkere, finne åpninger, se etter repetisjoner og.. selfølgelig harve han med heavy combos!!!  :D
99351​
Vel det er vel det stort sett de fleste fighter spill med handler om er det ikke. Taktikker, comboer, osv osv..

Personlig liker jeg Tekken, men har etter mye om og men (og litt spilling)forstått (endelig vil vel mange si) at VF faktisk også er et genialt spill. Det sagt så ser det ut som om T5 kommer til å matche VF4. Har spilt litt DOA også, men det fallt meg ikke helt i smak. Hver sin greie ikkesant?

Ps. Mulig du ikke spiller mot så erfarne Tekken spillere siden de syter når du velger Hwoarang. Han har noen klare svakheter som erfarne spillere vet å utnytte. Kan komboe med han i evigheter, men det er ikke dermed sagt at jeg er en selvklar vinner med han likevel.

Pps. I tekken må du forresten i tillegg til å reagere nogenlunde raskt og trykke deg ut av kast, også kunne kjenne igjen animasjonen til kastet så du vet om du skal trykke 1, 2 eller 1+2 for å komme deg ut av de.

Har en KLAR ting å si: IKKE SAMMENLIGN HWOARANG MED DOA!!!!!!
Hwoarang har mange og bra set-ups, DoA har bare mye og mer mashing som skal til. Vil man få til noe mer bare lærer man seg launchere og masher løs, tagger litt, og masher videre.
En bra Hwoarang skal langt ifra mashes på, og hvis man bare bruker de enkle sakene alene funker det ikke bra. Det bør ikke funke bra hvertfall. Han er en fyr man skal ha minst et par set-ups man kan mikse med, før man bør gi seg ut med folk som har litt peiling på Tekken.