Hvilken gamepad bør jeg skaffe til PC?

#1
Driver og titter på gamepads som jeg skal bruke til PC, og er nysgjerrig på hvordan erfaringer folk på forumet har med forskjellige kontroller, evt. hva dere eier/har eid og hva dere synes er best. Jeg kan tenke meg at den blir å brukes til veldig mye forskjellig bortsett fra FPS, Strategi o.l. sjangere som i utgangspunktet ikke er så konsollvennlige. Jeg føler iallfall at 360-kontrollen må være et safe valg, siden den er regna som bra fra før, men vet også at iallfall Logitech har en modell som har fått bra omtaler.
 
#2
Bruker selv 360-padden og er fornøyd, men D-padden suger som kjent så kanskje du burde prøve å finne en variant av den som fikser dette.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#3
Alternativt skaff USB-adapter til din favoritt konsoll-kontroll.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#4
Hvis du har en PS3 er det relativt greit å koble dualshocken til PC via programmet MotioninJoy. Du kan til og med stille den inn til å utgi seg for å være en xbox-kontroller for alle de teite GFW-spilla som prøver å leke deilig.

Selv bruker jeg stort sett bare gamepad på PC når jeg spiller på emulatorer, og da går det i en NES-pad med USB.
 

Lodin

Der Waaaah
#5
Jeg pleide å rocke en dualshock via USB (som gjestet forrige spillstream), men gikk over til en 360 kontroll med ledning. En av fordelene med den er at mange spill er konfigurert for den ene og alene og andre padder kan få problemer med rumble osv.
 
#6
Med mindre du har noen veldig spesifike krav så er 360 det beste valget når det kommer til nyere spill. De fleste spill støtter uten noen ekstra programvare og masse tukling og kontrollen i seg selv er ganske så digg sett bort ifra D-padda.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#7
Jeg er såpass tett at jeg ruller en Xbox 360-kontroller (trådløs, funker fjell) til de fleste kontroller-baserte spill, og en sånn fancy 360-Street Fighter IV-pad til... Street Fighter og emulatorspill. Dekker igrunn alle situasjoner, synes jeg.

Edit: Håper ingen blir støtt av at jeg redigerte trådemnet bittelitt.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#10

Synd jeg ikke har hatt noen game port på maskina på nesten 10 år... :(
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
Ikke egentlig da, d-pad-en på den der får 360-pad-en til å virke som et designmessig mesterverk. Har en sånn ett eller annet sted nedi en pappeske jeg også.
 

Lodin

Der Waaaah
#12
Har fortsatt en Sidewinder Pro plugga i via en USB-adapter og den funker som faen i alle flyspiller fortsatt.
 
#13
Bare den 4-knappers rævpaden min som fulgte med Tomb Raider fra en eller spillklubb som ikke finnes lenger er godkjent.

Fra totalt uinteressant til litt mer interessant, så anbefaler jeg classic controller pro hvis du har tenkt å bruke d-paden mye.
 
#14
Denne hadde jeg en evighet før jeg shellet ut for en 360-pad med USB:


De røde gummibitene gnagde seg inn i håndflatene og hvem var det som trodde det var en god idé å gjøre hullet styrespakene var i firkantet?? Fuckings gamestop :argh:

Roar: Classic Controller krever bluetooth, ikke sant? Bortsett fra at den er lenket fast til en Wiimote hadde den vært perfekt til emulatorings.
 
#16
Den der så ufattelig liten ut, var såvidt større enn USB-pluggen. Og æsj til ingen håndgrep på undersiden :ras:
 
#19