PSone og Playstation hadde mange gode titler og er en helt spesiell maskin. Dem er viktigere for meg enn SNES og Dreamcast. Jeg har prøvd et par PSone spill i dag, bare sånn for å prøve. Det første var TOCA World Touring Cars, som jeg synes er det beste TOCA spillet i serien, med TOCA 2 på en god andreplass. Gran Turismo 1 og 2 har jo også selvsagt en helt spesiell plass i hjertet. Jeg husker ennå da jeg prøvde Gran Turismo for første gang. Final Fantasy spillene har blitt nevnt så mange ganger i forbinnelse med de beste PSone spillene, så mer er det vel ikke å si om de.
Men det andre spillet jeg prøvde i dag var Demolition Racer, og synes fortsatt det er et genialt underholdene spill.
Jeg begynner å lure på om det alltid kommer til å være sånn, men man kan jo begynne å lure. De gamle maskinene vil alltid sette et ekstra preg på oss, uansett hvilken maskin det er. Jeg har allerede nå merket nostalgiske øyeblikk med PS2 faktisk. Jeg prøvde Ridge Racer V i dag, og innså hvor enkelt og morsomt det spillet var også, men grafikken som jeg ble så imponert over når det var nytt, imponerte ikke fullt så mye i dag. SSX er jo fortsatt et konge snowboard spill, og Smuglers Run er fortsatt småmorsomt. Jeg vet at de beste PS2 spillene ennå har til gode å komme, for det var først på slutten av PSone sin levetid at de absolutt beste spillene kom (bortsett fra Final Fantasy VII som kom ganske tidlig).
Jo og til slutt. Det kommer ennå spill til Commodore 64. Et av de heter Metal Warrior, og er en serie som begynte i 1999 tror jeg, og har kommet til Metal Warrior 4 nå. Disse spillene, skal jeg være helt ærlig, er faktisk sinnsykt bra. De kan lett sammenlignes med de beste spillene på markedet når Commodore 64 var stor. Musikken er også meget bra. Jeg så også en ny demo som heter Cycle. Det er dette som kalles demoer, når man blir imponert over hva maskinen klarer og i tillegg underholde. PC-demoer i dag imponerer heller lite.