Hvilken sjanger

hvilken sjanger foretrekker du mest?

  • Action

    Stemmer: 0 0,0%
  • First Person Shooter

    Stemmer: 0 0,0%
  • Eventyr

    Stemmer: 0 0,0%
  • Strategi

    Stemmer: 0 0,0%
  • Sport & Racing

    Stemmer: 0 0,0%
  • Rollespill

    Stemmer: 0 0,0%
  • plattform

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0
#1
Siden et slikt emne ikke er laget på en stund tenkte jeg det var greit med et nå.
:)
Skriv gjærne en mening om hvorfor du liker den sjangern du valgte best...
 
#2
Eventyrspill, point & click. Hvorfor? Nei, si det... Fordi det er så utrolig mange muligheter og kreativitet i de. Det er altfor få av de, dessverre.. Det siste jeg prøvde var vel Gabriel Knight 3, det var noe dritt. Broken Sword, det var spill det...og de fra Lucasarts var genistreker alle sammen. For ikke å snakke om Tex Murphy-spilla, hvor de hadde klart å kombinere den FP-synsvinkelen og de klassiske point&click-elementene på en sinnsykt bra måte.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#4
Nå skrev ikke du opp min yndlings sjanger som er slossespill, men av alle de som står der liker jeg Action best.....tror jeg :unsure:
 
#5
Jeg vet ikke hva jeg skal stemme på mellom FPS og Racing. Jeg klarer ikke å bestemme meg.
 
#7
Spiller mest Action, så det får bli det ;)
Men liker egentlig alt utenom Rollespill og de fleste Eventyr-spillene (blir for kjedelig for meg.. :p)
 
#9
Spiller vel egentlig nesten alt jeg, men favoritten er fremdeles strategi... <3
 
#10
Rollespill

Det er den sjangeren jeg foretrekker av mange grunner. Stor frihet i de fleste rollespill, noe jeg setter stor pris på. Selv rollespill som Final Fantasy, som er ganske lineære, finner jeg mye mer frihet i til å gjøre hva man vil, enn i de fleste andre sjangre.

En annen ting er at jeg liker spill med gode historier, det gir spillet litt mer mening for meg, og en grunn til å runne det.
Det er oftest en god historie i rollespill.
 
#11
Det er ikke så lett, for det spørs hvilket humør jeg er i. Liker det meste, alt utenom fotball og bilspill...Akkurat nå lader jeg opp til bikini-sesongen med Dead Or Alive:Xtreme Beach Volleyball, Splinter Cell 2, og Pikmin(med ungene),DDR. Så som sagt det kommer an på.... :cool:
 
#12
Tja, Action. Det var den meste åpne sjangeren. Alle spill inneholder jo mer eller mindre "Action" uansett. Liker så mye forskjellig uansett. Skulle jeg tatt kun én sjanger, måtte det blitt Adventure, som også er en veldig åpen sjanger. Men jeg liker spill som Shenmue, Metroid Prime, Metal Gear Solid: The Twin Snakes, Donkey Kong Country, Super Mario Bros. 3, og alle de er vel en form for Adventure (og også Action).

Nei, jeg har egentlig ingen spesifik favoritt-sjanger.



Nå fikk jeg lyst til å spille Donkey Kong Country... :king:
 
#14
Ja. Samme på meg liker variasjon..
en måned er jeg dilla på rolle spill en anen fps... action,.. strategi.
Strategi, fps/action, og rollespill har vel alltid vært en bestemt favoritt
selvom jeg noen ganger tar en pause fra alle actionspillene og begyner med noe anet..
 
#15
Action helt klart.
Den gir flest muligheter.


men nå skal jeg se på Idol,
så kan ikke skrive mer.
 
#16
Alstå, hvor blir det av alternativet; Jeg er en svensk Sado gærning! - meaning: litt av hvert.

Jeg liker nemmlig Action, FPS, Eventyr og Plattform. Sikkert mange som har flere favoritter...
 
F

Fanta Boy

Gjest
#17
Opprinnelig skrevet av Jani@30.04.2004, 16.50
Spiller mest Action, så det får bli det ;)
Men liker egentlig alt utenom Rollespill og de fleste Eventyr-spillene (blir for kjedelig for meg.. :p)
enig :)
 
#19
Synes FPS er best, jeg. :) Hvorfor? Det er det som er realistisk, voldelig, og det passer meg. Mange untak, da. Splinter Cell, for eksempel... :rolleyes: