Hvilket er det mest revlosjonerenede spillet?

Opprinnelig skrevet av Kilik+12.07.2004, 23.52-->
<!--QuoteBegin-Talibanan
@13.07.2004, 00.38
hva med final fantasy 1 da ?

selv har jeg ikke spilt det , men der jo det første.
74037​
Da bør man heller trekke fram første Dragon Warrior (aka Dragon Quest) som ble lansert i Japan i 1987. Det regnes som det spillet som startet hele suksessen med japanske rollespill. Serien er faktisk mer populær enn FF-serien i Japan (DQVII er det mest solgte PSX-spillet i Japan med 4-5 mill. ex)...
74049​
[/b]
Finnes ikke disse spillene på PAL? Hørtes litt intresangt ut ;) forresten etter å ha søkt litt på google så så jeg at det første ble laget i 1986 ^_^

Kilik

Lokal moderator
Dragon Warrior VII finnes på PAL til PSX. Resten av spillene tror jeg ikke har blitt lansert. En samling med Dragon Warrior I & II finnes til GBA.

Kilik

Lokal moderator
Det kommer ut i Japan neste år. Og nå som Enix har slått seg sammen med Square, er det nok en god sjanse for at det kommer til Europa...

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Litt rart at ingen har nevnt det, men av nyere spill så er jo Eyetoy er revolusjon. Har jo skapt en helt ny måte å spille på, der du faktisk er "i" spillet.
Eyetoy sin innvirkning på spillverdenen blir sikkert mer synlig senere, når det blir mer integrert i andre spill.

Vist det skjer da, selfølgelig... ^_^

The Legend of Zelda: Ocarina of Time

Dette er den første i sin serie som hadde 3D grafikk. Den mestret også den nye typen grafikk perfekt i mine øyne. Det var dette spillet som viste meg inn i en helt ny verden, noe jeg er sikker på den gjorde med mange andre også. Jeg tror veldig mange av de 3D-spillene som har kommet ut etter OoT har tatt ekstremt mye fra dette spillet som er så godt som perfekt teknisk-sett.

Ronin: Det fantes lignende programmer til web-kameraer på PC i mange år før EyeToy kom.

Jeg støtter Super Mario 64. Det er fortsatt det ultimate 3D-plattformspill i mine øyne.

Mest revolusjonerende?

Monkey Island 2. The pinnacle of adventure games.
Super Mario Bros. The pinnacle of platform titles.
Gran Turismo. The pinnacle of racing games.
Metal Gear Solid. The pinnacle of stealth'em up
R-Type. The pinnacle of shoot'em up
Street Fighter 2. The pinnacle of beat'em ups.
Civilization. The pinnacle of turn-based strategy.
Dune 2. The pinnacle of real-time strategy.

...

Det er nok av spill å velge mellom.

Mange som er nevnt, som bl.a. Metroid Prime og Super Mario 64 som jeg mener er ganske revolusjonerende. Vil også si at 007: GoldenEye revolusjonerte innen FPS på konsoll da det kom.

Jeg vil også nevne Shenmue. Det mener jeg er blant de mest revolusjonerende spillene med tanke på alle sjangerene spillet egentlig inneholder. Racing, Stealth, Action, Fighting, RPG-elementer og Adventure. Det er også et spill med ganske stor frihet (det er ikke slik at du må følge historien hele tiden - du kan godt bare vandre rundt i byen, dra på arcaden eller trene kampsport).

Jeg mener at EyeToy er et ganske så revolusjonerende spill.

Litt rart at ingen har nevnt det, men av nyere spill så er jo Eyetoy er revolusjon. Har jo skapt en helt ny måte å spille på, der du faktisk er "i" spillet.
Eyetoy sin innvirkning på spillverdenen blir sikkert mer synlig senere, når det blir mer integrert i andre spill.