Hvilket FF spill ville du hatt en oppfølger til?

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Jeg vil i bunn og grunn ikke ha noen oppfølgere. Jeg synes de skal la de gamle spillene være, og heller konsentrere seg om nye spill i hovedserien. Vet ikke hva som har skjedd nå i det siste, men alle skal absolutt lage sidespill. Er så utrolig lei det.

Advent Children ser jeg frem til, men har ikke klart å glede meg så mye. Tenker liksom ikke over det noe særlig. OK, filmen kommer. Greit nok. Vet ikke hvorfor det er slik. Kan ikke noe for det.

X-2 har jeg ikke prøvd, så jeg kan ikke uttale meg.

Nei, jeg synes som sagt de skal la de gamle spillene være i fred og heller lage et nytt spill. Nå kommer jo FFXII, men jeg håper de straks setter igang produksjonen av FFXIII, og sier til folket at dette vil bli et klassisk FF, og ikke et spill hvor spilleren virkelig må dobbelsjekke om det er FF man spillet.

Har en følelse av at slutten egentlig er nær. Ikke nå med det første, men innen dette tiåret er slutt. Tiden vil vise.

Hvis et nytt oppfølgerspill absolutt skulle komme... la det bli FFX-3. Jeg vet det høres rart ut, siden jeg verken elsket eller hatet FFX og FFX-2.

Men for å gjøre det hele mye mer interessant, la det være noen hundre år frem i tid, slik at det åpner for helt nye karakterer, og helt nye byer og områder og besøke. Kanskje noen som prøver å vekke SIN til live igjen, på en eller annen måte. Men ikke la selve SIN være sisteboss, la denne personen med sine syke drømmer være "the bad guy", akkurat som i FFVI eller FFVII hvor Kefka eller Sephiroth var den ultimate drittsekken throughout the game.

Dessuten bør de bringe tilbake verdenskartet og et manuelt kontrollert luftskip.

Det er mye som kunne blitt gjort ut av et FFX-3, så lenge det er med nye karakterer og nye personer, og mange mange år frem i tid, slik at alle personene du treffer på og kjente til i FFX og FFX-2 er døde for lenge siden.

Jeg har heller ikke hatt noe mot en ny oppfølger til Final Fantasy X. Nye legendariske hendelser et par hundreår etter Sin og Vegnaguns død høres interessant ut. Ideen om splitter nye personer kunne vært en mulighet, men jeg tipper nok at Square Enix ville på en eller annen måte knyttet Tidus, Yuna eller noen andre kjente fra Final Fantasy X inn i plottet likevel. Jeg har selv begynt på en fan fiction til Final Fantasy X (kalt Final Fantasy X-3 - doh!), men har ikke skrevet altfor langt ennå. Jeg har imidlertid plottet rimelig klart, og kommer nok til å legge ut historien på FFMognet når den er ferdigskrevet. La meg bare framheve at Tidus ikke er hovedpersonen på noen måte; han kommer sannsynligvis ikke til å dukke opp i det hele tatt. Den viktigste personen kommer til å være vitterlig for de aller fleste i Spira, og motparten hans blir barsk og muligens litt av den bestialske typen også.

Egentlig hadde ikke dette noe med emnet å gjøre, tror jeg ...

Opprinnelig skrevet av Fenrir@16.05.2004, 15.20
Jeg har selv begynt på en fan fiction til Final Fantasy X (kalt Final Fantasy X-3 - doh!), men har ikke skrevet altfor langt ennå. Jeg har imidlertid plottet rimelig klart, og kommer nok til å legge ut historien på FFMognet når den er ferdigskrevet. La meg bare framheve at Tidus ikke er hovedpersonen på noen måte; han kommer sannsynligvis ikke til å dukke opp i det hele tatt. Den viktigste personen kommer til å være vitterlig for de aller fleste i Spira, og motparten hans blir barsk og muligens litt av den bestialske typen også.

Egentlig hadde ikke dette noe med emnet å gjøre, tror jeg ...
Høres spennende ut :tommelopp: !

Oppfølger til en RPG-serie som baserer seg på at det har vært avsluttende story i (opp til FF X) 100% av tilfellene, blir tullete. Neitakk.

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Oppfølger til FF= spin off

Se på FFX-2, det må være noe av den største møkka som har truffet markedet (av spill fra gode produsenter).
Dersom squareenix har noen som helst respekt og følelser for FF spillene sine så unnlater de å lage dårlige oppfølgere til de alla FFX-2.
Hvis de hadde hatt noe mer å si om historien i et spesielt spill så kunne de tatt med i det spillet.

For å svare ordentelig på emnet:

Lag heller nye spill istedenfor å sitte og presse den siste saften ut av tidligere produkter.

det kan jo være at det er masse av den saften igjen da, og da ville det vert greit med en oppfølger.....

Squaresoft var bare uheldig med FFX-2 fordi de trodde at spillet ikke var ferdig men det var det..

remake av ff 7 og 9 :kul: det hadde vært sååå rått!

Maraj

Ålø- og energiminister
Jeg ville ikke ha noen oppfølger til noen av FF spillene. DA kunne det komme til å hende at det ble lagd spill som FFX-2 ble for FFX. Det ble bare teit. Men men FFX-2 spiller jo på sex, og det er ......GØY!!!!!!!!!