Hvilket Zelda-spill er din favoritt?

Kleevah

Livsfarlig amatør
#21
Link's Awakening til GB, jeg har brukt sinnsvakt mange timer av livet mitt på det spillet. En salig redning på alle de lange bilturerene jeg hadde i min barndom...

Og Skonken...: Link's Awakening er primært et GameBoy-spill (GB). Det ble laget en ny versjon for GameBoy Color (GBC) som huset en ekstra dungeon samt en kamera-funksjon med støtte for GB-printeren, men dette het Link's Awakening DX.

Edit: Wow, yeti sin fav også gitt, slikt skulle man ikke tro. Men så er det ett forbanna gjennomført spill da! :tommelopp:
 
#23
Links awakening er min favoritt. Har runa det sikkert 20 ganger. Ekstremt bra gjennomført, og masse småhemmeligheter du ikke finner første gang. Tenker med glede tilbake på gangen jeg tokk med Marin til kranspilet, og da jeg fant ut at man kan stjele fra butikken. Ocarina of time kommer på en god nummer to.
 
#24
For det første så klarer jeg ikke helt å sammenligne 3D Zelda og 2D Zelda. For det andre, så liker jeg egentlig alle nesten like godt, og tror ikke jeg har noen åpenbar favoritt (annet enn at ALTTP var litt skuffende i forhold hvor populært det er).

Har også bare fullført Link's Awakening, OOT og TWW. Alle disse likte jeg egentlig like godt. Det finnes en del minus med OOT (som for eksempel er par ultra-kjedelige dungeons) og det gjør det også med TWW (fetch-quests og unødvendig mye tid brukt på seiling). Link's Awakening husker jeg ikke så mye minus på, annet enn at jeg spillte det på en GBA SP og jeg fikk vondt i nakken av å sitte så mange timer på en liten sak som det.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#26
A Link to the Past, selvfølgelig!
Det har egentlig ikke kommet noe nytt i Zelda-serien siden det spillet. At det er 3D skulle bare mangle, men gameplayet er fortsatt det gode gamle, ikke at det er noe veldig negativt.
 
#27
Jeg må bare si....at INGEN har stemt på Majoras Mask er ganske sjokkerende! Jeg syns det var et nyyydelig spill, selv om det var fryktelig vanskelig...Jeg forstår ikke hvordan man klarer det uten....hjelp...*kremt* :D Men...Det er jo fantastisk! Konseptet er nydelig, sangene er bra...Historien er kul...Elsket å svømme rundt å leke delfin som Zora-Link! :flau: Men...Goron-Link var super slitsom syns jeg....Særlig på månene...uff.... <_< Men alikevel...Majora's Mask er et bra spill, med NULL stemmer! Noen må da like det best??? :ehm...:
 
#28
Må alikevel inrømme, forresten, at jeg likte Ocarina of Time best jeg og...men NULL stemmer a gitt!!! *riste på hodet...*
 
#29
Wind Waker, faktisk. Selv om Ocarina of Time var revolusjonerende og blabla da det kom, så er det alltid Wind Waker jeg går tilbake til når jeg får lyst til å spille Zelda. Vet ikke hvorfor, men det kan ikke bety annet enn at det er det jeg liker best.
 
#30
Fram til nå har Ocarina of Time hvert min favoritt. Nydelig gjennomført. Bra grafikk, underholdende gameplay og glimrende musikk. Hvem kan glemme denne klassikeren?
 
V

Venom

Gjest
#32
Selv om du syns A link to the past er best betyr ikke det at du er skikkelig hardcore :p
Oot var best, elsket historien og det frie gameplayet.
 
#33
Jeg liker best A link to the past til SNES. Det er mitt favorittspill. Jeg har sikkert rundet det 50 ganger + og jeg er fotsatt ikke lei.

På andre plass setter jeg Wind Waker. Det er en utrolig bra stemmning i dette spillet, noe cel shadingen bidrar mye til å skape.
 
#34
Ocarina of Time, bare for å være litt orginal :p
 
#35
a link to the past til snes er min favoritt første zelda spillet jeg fikk:p
synes det var et møkka spill når jeg fikk... men et år etter jeg fikk det begyntwe jeg og spille det veldig mye :D men OoT ligger på en andre plass =)
 
#36
Opprinnelig skrevet av Snake@28.06.2004, 00.16
Fram til nå har Ocarina of Time hvert min favoritt. Nydelig gjennomført. Bra grafikk, underholdende gameplay og glimrende musikk. Hvem kan glemme denne klassikeren?
67068​
ARGHHH! ocarina of time er INGEN klasikker!

Jeg stemte feil, men mener at A link to the past til SNES er best. Det er en ekte klassiker! Stemte på alttp til GBA da, men jaja!
 
#37
Opprinnelig skrevet av Logan+09.07.2004, 16.02-->
<!--QuoteBegin-Snake
@28.06.2004, 00.16
Fram til nå har Ocarina of Time hvert min favoritt. Nydelig gjennomført. Bra grafikk, underholdende gameplay og glimrende musikk. Hvem kan glemme denne klassikeren?
ARGHHH! ocarina of time er INGEN klasikker!

Jeg stemte feil, men mener at A link to the past til SNES er best. Det er en ekte klassiker! Stemte på alttp til GBA da, men jaja!
[/b]
Ingen klasikker? Selfølgelig er det en klasikker. Jeg synes Alttp er et genialt spill det også, men den kan aldri slå Ocarina of Time.
 

Maraj

Ålø- og energiminister
#38
Oh yeeeez! Zelda, a Link to the past på GBA it is. Liker å kunne gå rundt å spille godspilelt hvor som helst. Liker også at de har lagt til lydeffekter når Link svinger sverdet. :)
 
#39
Jeg liker ikke at Link skriker når han svinger sverdet, stemmen hans er teit. Det er den eneste grunnen til at jeg liker SNES-versjonen (som er min favoritt) bedre enn GBA-versjonen. Vel... Kanskje ikke den eneste. Jeg liker knappeoppsettet bedre på SNES, men det har ikke noe særlig mye å si. Det er bare en vanesak som ikke tar lang tid å sette seg inni.
 
#40
Jeg liker absolutt A Link to the Past på SNES best.
Kanskje det har noe med at jeg er så nostalgisk (alt var bedre før, bla bla osv).