Hvor skal jeg bestille?

#1
Tar iniativ til dette emnet da jeg vet at mange er usikre og uvitende når det kommer til bestilling av spill og diverse over nett. Ser at den amerikanske dollarkursen er veldig lav for tida. Under 5,2 hvis jeg leste riktig. Det betyr at i stede for å kjøpe et spill i en norsk butikk og måtte punge ut med opptil 600 kroner, kan du få et fra USA til halvparten av prisen i Norge! :O

Poenget med tråden er å tipse andre medlemmer på forumet hvor de kan kjøpe nye spill billigest. Jeg er selv interessert i å vite hvor GTA Exclusive SuperMega Collectors Edition er billigest. Frakt er vel også noe å tenke på, for i GTA CE får man med masse greier. Hvor har dere bestilt pakken?

Håper denne tråden kan være til hjelp.
 

Halky

Veteran bruker ;)
#2
Ehm er det ikke det den røverkjøp tråden handler om a? Som også ligger her inne på kjøp/salg delen?
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#3
Tja, tenker vi gir det en sjanse, selv om røverkjøp-tråden besvarer noen av de samme spørsmålene.
 
#4
GTA IV: CE kommer ikke her til lands etter hva jeg har fått meg meg. Mulig EBGames tar den inn. Ettersom vi ikke vet om spillet blir regionfritt enda, ville jeg ikke bestilt fra USA før noen kan bekrefte saken. Da står vi igjen med Amazon UK, men det vil langt fra bli en billig affære.
 

K999

Keystone State Of Mind
#5
Er det ikke slik at USA ikke sender spill (underholdning) til Norge? Utenom eBay og ellers diverse musikk/dvd-er, eller tar jeg helt feil nå? Er hvertfall defor jeg enda bruker VGplus.ca, selvom US dollaren er lavere enn CA dollaren.
 
#6
GTA IV: CE kommer ikke her til lands etter hva jeg har fått meg meg. Mulig EBGames tar den inn. Ettersom vi ikke vet om spillet blir regionfritt enda, ville jeg ikke bestilt fra USA før noen kan bekrefte saken. Da står vi igjen med Amazon UK, men det vil langt fra bli en billig affære.
Hmm. Skjønner.

Hva om vi sier GTA IV Standard edition da? :D
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#7
Da har vi fortsatt usikkerheten rundt om det vil bli sonefritt eller ikke, og muligheten til å kjøpe fra VG+.com hvis det blir det. Hvis ikke er det vel like greit å kjøpe i Norge, ettersom få/ingen europeiske nettbutikker sender portofritt.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#8
Er det ikke slik at USA ikke sender spill (underholdning) til Norge? Utenom eBay og ellers diverse musikk/dvd-er, eller tar jeg helt feil nå? Er hvertfall defor jeg enda bruker VGplus.ca, selvom US dollaren er lavere enn CA dollaren.
Du kan velge å betale i US Dollar på VG+. Dersom de justerer prisene sine etter inflasjon betyr det lite, men sjekk en valuttakalkulator og se om det er noe å spare!
 
#9
Hm. Rart om GTAIV CE ikke kommer til norge da jeg har forhåndsbestilt det på nevnte EB Games.
 
#10
Det er ikke rart, det betyr bare at de enten ikke er helt oppdaterte, eller at du forhåndsbestilte før det ble bestemt at den ikke skulle komme her.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#11
Amazon selger standard edition for £34.99, men man må vel kanskje handle for mer for å slippe porto til Norge. Toll går vel fortsatt an å snike seg rundt med dem? Play-Asia har forøvrig merka spillet som ikke sonefritt, men det er vel ikke nødvendigvis sikkert for det.
 
#12
jeg forhåndsbestilte for en uke siden. står gtaiv collectors ed på kvitto. så de har det i systemet...og min eb har veldig sjelden tatt feil.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#13
Denne tråden burde være et greit sted å spørre. Jeg tror jeg skal la Gamecuben min bli i Norge så brødrene mine kan få litt glede av den, men jeg har Wii-en og fire GC-kontroller her i england. Med Freeloader er det også en rekke GC-spill jeg kan importere, så alle regioner er aktuelle.

Spørsmålet mitt er, hvilke spill fra GC-generasjonen bør jeg ha spilt og hvor kan jeg bestille dem billig?

Av de store tittelene har jeg spilt Wind Waker, Sunshine, prime (selv om det ikke falt i smak, bør jeg prøve igjen?), REmake, RE0, RE4 og Twilight Princess har jeg til Wii, Melee, Starfox Adventures... Prøver å komme på flere. Hva anbefaler folket og hvor anbefaler dere å bestille?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#14
Kikk rundt i noen spillsjapper og se om de har Eternal Darkness inne. Hvis de har spillet, så er det billig, garantert. Grafikken begynner å bli temmelig utdatert, men stemningen som skapes av dyster atmosfære og knallbra bruk av lyd er ren uovertruffenhet.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#15
Jeg hadde det, men syntes all den flashy magien distraherte fra stemninga. Ellers et bra spill, men tror aldri jeg klarte den bossen man kommer til med en gang man kommer inn i et indianertempel eller noe.
 
#16
The Twin Snakes :elsk:
 
#17
Denne tråden burde være et greit sted å spørre. Jeg tror jeg skal la Gamecuben min bli i Norge så brødrene mine kan få litt glede av den, men jeg har Wii-en og fire GC-kontroller her i england. Med Freeloader er det også en rekke GC-spill jeg kan importere, så alle regioner er aktuelle.

Spørsmålet mitt er, hvilke spill fra GC-generasjonen bør jeg ha spilt og hvor kan jeg bestille dem billig?

Av de store tittelene har jeg spilt Wind Waker, Sunshine, prime (selv om det ikke falt i smak, bør jeg prøve igjen?), REmake, RE0, RE4 og Twilight Princess har jeg til Wii, Melee, Starfox Adventures... Prøver å komme på flere. Hva anbefaler folket og hvor anbefaler dere å bestille?
Spørs hvor lenge du prøvde prime, men det må spilles en stund før man får virkelig glede av det. Synes heller det ikke var all that de første timene.

Spill jeg mener du bør få spillt andre enn de du har nevnt er: Luigis mansion og Pikmin. Førstnevnte er et av de mest undervurderte spillene i forrige generasjon, det fikk en del trekk i anmeldelser pga. det er veldig kort, og folk har vel da avfeid det som middelmådig, men jeg og de to andre jeg spillte igjennom det med (de 5-6 timene det tok) synes det var et utrolig morsomt spill med veldig mye sjarm. Det var også i sin tid veldig teknisk overbevisende, med veldig bra lyssetting, fysikk og partikkelsystem. Får du tak i det billig er det lett verdt en gjennomspilling.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#18
Runna Twin Snakes, og hadde det ikke vært for at cutscene-ene var gjort totalt homo av en eller annen forbanna John Woo-frik så hadde jeg kanskje tatt vare på det. Nei, PSX-versjonen er fortsatt kongen. Mer forslag, plz :p

Luigi's Mansion og Pikmin er jo aktuelle... Skal se om jeg finner noe billig.

Edit: Liker "special features"-lista til Play.com på Luigi's Mansion:

* Classic characters
* a cool story
* tons of 3D areas
* stunning graphics
* single-player action
 
D

Deleted member 91

Gjest
#19
Jeg skjønner ikke helt hvordan man kan like MGS men mislike Twin Snakes. Hele Metal Gear-universet er jo akkurat like homo og bullshit som cutscenene i Twin Snakes uansett? Har ikke tilogmed Koijma sagt at Twin Snakes er MGS slik han egentlig hadde tenkt det? Klart det er urealistisk og megaharry, men der har du jo hele Metal Gear-serien i et nøtteskall uansett.
 
#20
Jeg anbefaler noen rollespill; Tales Of Symphonia, Paper Mario og Skies Of Arcadia. Førstnevnte er en personlig favoritt, mens Paper Mario er knallbra det og, og passer kanskje bedre om du ikke er så stor RPG fan.
Anbefaler og F-Zero, som er überfett, og hiver meg med på Luigi og Eternal Darkness.