Hvor viktig er "hardocore gameren" for spillindustrien?

#1
Leste nettopp denne artikkelen på GameSpy om betydningen av den såkalte "hardcore" gameren. Spennende å få innblikk i hva ledende personer i bransjen mener om fenomenet.

Så hva tror dere? er vi en døendre rase siden spill som EA kommer med er normen istedenfor unntaket? eller bransjen fortsatt se verdien i en haug med nerder som skriver og skråler om det neste bioware spillet?
 

Kilik

Lokal moderator
#2
Jeg tror ikke nerde-geimers er noen døende rase. De er en gullgruve for spillindustrien. Vi ser jo en strøm av Buzz og Singstar-lignende spill, men det mest solgte spillet i fjor var jo tross alt World of Warcraft; et spill som krever enormt av tid og ressurser. 6-7 millioner betaler gladelig $15 hver måned for å kaste bort mangfoldig timer på spillet. Ergo: Blizzard får inn $100 mill. dollar i MÅNEDEN i abbonementsinntekter fra spillet...
 
#3
Og hvem har de å takke. Jo, oss hardcore-gamere som opplyste folket om MMORPG.

(Nei, jeg verken liker eller spiller WOW)
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#4
Jeg har vel egentlig ikke mye mer å si om saken enn de i intervjuene. (Men siden jeg er glad i min egen stemme, sier jeg det likevel.)

Det er på samme måte med spill som med annen media. Det kommer alltid til å være noen filmfantaster, litteraturelskere og kunstkritikere som ser det ingen annen ser. De er en gruppe det ikke er vits i å prøve å markedsføre seg til, for de biter ikke på markedsføring. Men om de finner ut at de liker spillet/filmen/boken/kunsten, så er det mange andre som vet at de vet hva de snakker om. Men som kanal er det tregt og usikkert, så intet selskap med hodet i behold ville satse på kun jungeltelegrafen.

Jeg tror "hard core"-gruppen vil få mindre og mindre å si etterhvert som industrien kjører i gang massive markedsføringsmaskiner rettet mot de som ikke vet bedre. Type "Se, det er spillet fra enlerannen kjent film!".
 
#5
Jeg vil tro at hardcore gamere (de som er beskrevet i artikkelen) er ganske altetende, og det vet bransjen. Hadde det kun fantes samlebånd action-sport-spill fra EA, hadde jeg nok kjøpt og spilt de spillene. I mangel av bedre tilbud hadde jeg nok likt dem og. Heldigvis har vi bedre tilbud.