I done fucked up

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#42
Hei dere, får endelig skrevet litt selv. Først alt Buggz har forklart i denne tråden er ganske on point så trenger ikke gjenta for mye, men først: Vært i Bergen og ganske opptatt denne uka så har ikke fått satt meg ned, slang meg på discord onsdag for å forsøke å forklare noe rundt det som ble postet men funka dårlig av alle grunner. Tok noen telefoner torsdag men Buggz sa han skulle ta seg av alt her og jeg stoler på han, det gikk også helt fint.

Så ja, Kai tok som nevnt kontakt for en stund siden, vi snakket masse men grunnen til at kontakten tok slutt var at vi uavhengig av alt ikke har noe behov for å selge forumet. Hvorfor skulle vi det? Vi har vært her like lenge som de fleste her, og ønsker det skal få leve så lenge som mulig. For å mimre litt var det ganske gøy å kjøpe forumet back in the day, med tanke på min første post her inne (i signaturen) og at vi sammen følte vi kunne gjøre noe kult for noe som betydde mye for oss. Vi ville ting skulle skje så vi forsøkte mer streamgreier, litt samarbeid med spill.no og dagv, sørge for jevnlige sosiale samlinger (skroa to ganger i året, stream med åpen invitasjon til alle fire ganger i året), månedskonsepter, vi var på Gullstikka og SpillExpo og alt var utrolig artig! Men lang historie kort: Vi ble eldre med alt det medbærer, og hadde etterhvert ikke ressurser og entusiasmen til å fortsette den samme typen satsing. Det var forsåvidt helt okay, for selv om forumet bare lever videre er jo det helt fint, for som jeg kommer tilbake til: Det som gjør oss unikt er samholdet her inne, ikke alt det andre greiene. Det koster ikke veldig mye å drive, og jeg har foreslått ny kronerulling noen ganger men ble ikke noe av, men Buggz sørget for at det gikk fint.

Så tar Kai kontakt igjen for litt siden. Han har hatt tilgang til forumet og all statistikk i et år, og er fortsatt (!) interessert i å kjøpe. Det som har utviklet seg i veldig negativ retning for meg i den perioden var personlig økonomi: Jeg har kun studentlån, og en veldig dyr Master som jeg bruker all tid på. Jeg er egentlig, for å være helt ærlig, nesten nærmere litt semi-krise men det skal gå seg til, men det hadde hjulpet å bli kvitt en chunk av kredittkortet. Det som deretter skjer er at vi snakker rundt hva han mener forumet er verdt, vi lander på 10.000 kroner og det siste jeg er involvert i er en enighet om at det er en grei pris for forumet. Det som da har forandret seg siden sist, er at jeg kan trenge penger, alt annet er som før.

Deretter blir jeg ved en tabbe utelatt fra videre kommunikasjon, og jeg ble minst like overrasket som dere da Buggz sendte meg en lenke til originaltråden. Jeg så for meg en videre gang kunne være å nettopp snakke med sentrale medlemmer, som vi hadde nevnt tidligere, og presentert situasjonen som var: Jeg er på dette tidspunktet nesten litt nødt til å selge ting, og vil godta 5000 for min andel, og det er noen som vil kjøpe den. Dagen etter brukte jeg litt tid på å ringe litt rundt: Buggz og jeg følte oss helt jævlige på grunn av situasjonen, men Fetthest tok kontakt og sa han gjerne kunne betale det samme Kai ville gi. Jeg snakket kjapt med Buggz igjen og som han skrev gikk det fint. Deretter skulle jeg ringe Kai for å forklare situasjonen, hvor jeg beskrev at å kjøpe forumet i den formen det samarbeidet har blitt presentert er en fåfengt oppgave, for han vil miste det han "betaler" for; det nevnte unike samholdet. Han forsto det, var enig, og no hard feelings.

Før jeg kom meg hjem ikveld har det skjedd litt til. Denne tråden ble laget som jeg leste ganske brisen etter Tom Waitz-løpet i går, noe som ikke var en særlig heldig opplevelse. Men Buggz er en bra fyr og da vi snakket på telefon tidligere i dag forsto han hva jeg tenkte, fulgte opp og det er all good. Samtidig har han fått tilbake entusiasme ved tanken på å samarbeide med en som ikke er totalt teknisk inkompetent, så den perfekte løsningen er at Buggz beholder sin andel, Fetthest tar over min; forumet drives videre på samme måte som vi vil, og jeg får kuttet litt på renteutgiftene. For å sitere en felles Mossing er det egentlig trist som faen å ikke lenge eie Spillegal (folk spør stadig hvordan det går med de lave gamle sopperne), men er nok en vinn-vinn-vinn-vinn-vinn situasjon, så da gjør vi det!

Tiden min strekker ikke til å være aktiv på forumet på samme måte som før, men jeg er alltid på discord og har for det meste en SG-tab åpen om det skulle være noe. Jeg har for eksempel noen veldige "artige" oppdateringer å komme med så får se om jeg får satt meg ned her en dag, men håper en del av den tidligere frustrasjonen har trukket seg noe tilbake rundt alt dette og at jeg på noen måte får til Grillegal!
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#43
Ah. Endelig begges synspunkter.
Det som er fint da. Er at det nå er enda lettere å forstå hele greia. Noe som gjør the final solution enda bedre.
Så ja. Bra jobbe folkenz. Ikke maks jobba i starten, buggz og Justincase, men dere redeemed yourselves ganske bra til sist as.
:hug:
 
#44
@Buggz Så lenge forumet blir i familien kan man bare la det ligge.

Good on you for å snu i døra Buggz, ikke at jeg har noe særlig jeg skulle sagt, men det var det eneste riktige å gjøre.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#46
Jeg liker hvor spesifikt detta er, @Buggz
IMG_20180515_080810.png