I nærheten av en tomat (PS4, PC) [Nier Automata]

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#21
Pre-load er i gang, bare nevner det. Rett under 30GB å laste ned.
 

Lodin

Der Waaaah
#22
Noen av cheevosene går ut på hvor mye funbux man har. Disse funbuxa kan man kjøpe på PSN. Man kan altså betale for cheevos og det er jo no nytt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#23
Den saken jeg leste nevnte at det var snakk om in-game-spenn som spesifikt ikke kunne kjøpes på PSN men som var rimelig lette å samle opp gjennom vanlig spilling, men men. Finner ingenting om at man kan kjøpe spenn på PSN nå heller.
 
#24
Kan bekrefte at dette er noe man gjør med in-game penger. Det gjelder faktisk alle trophies som ikke er relatert til historien, og butikken er nesten umulig å unngå. De fleste burde ha råd til å kjøpe alt sammen når de kommer så langt (hvis de selger litt ting), men hvis ikke kan man laste opp lagringen på en sky og gjøre det i runder, siden butikken lagrer etter hvert kjøp.

Ifølge Taro Yoko har de tatt med dette fordi folk klaget over at man måtte grinde absurd mye for trophies i det originale Nier og sånt. Det hele er sikkert veldig tongue-in-cheek, men jeg tror kanskje det er et mellomsegment som blir litt forsømt her hvis man skal følge den logikken. Liksom vi som hverken gidder grinde gratis eller fortløpende vurderer å få oss selv lobotomert for OCD ... Synes ikke det er verdens ende da. Trophy-vanskelighetsgraden har jo alltid variert vilt mellom spill.
 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#25
For dere som spiller på PC er det en greie som kanskje kan være greit: Fix Automata Res fikser... ja, du skjønte det. Noe som også er viktig å påpeke, er at du kan stille på kvalitetsinnstillingene på global illumination, noe som tydeligvis var opphavet til en del seriøse framedrops for enkelte uten at det forringer bildekvaliteten noe nevneverdig. Fikk litt jevnere ytelse selv, uten at jeg var plaga av framedrops tidligere, men spillet stopper fortsatt opp i et kvart sekund innimellom (dette med å programmere for flere kjerner er ikke så lett, ass). Uansett verdt en mys, det er med flere forbedringer også så jeg har ikke tenkt å slå det av med det første.

E: Har tenkt å skrive litt mer om det seinere (når jeg har skrevet litt mer om det jeg skulle skrive litt mer om seinere forrige gang), men ja, anbefales. Det er jævlig bra, og døyver noen av Zelda-abstinensene.
 
#27
Nier-politiet on the scene! Hvis man trykker seg ut av det etter å først ha gått med på det får man mer eller mindre beholde kaken ooog spise den. Ellers er det jo egentlig lett å jukse seg ut av konsekvensene. Men ja, haha.
 
#28
Fix Automata Res gjorde det mulig å kjøre spillet i 21:9, for de som har en slik skjerm og frustrerer seg over hvor sjeldent spill har god støtte for det. Nå venter jeg bare på en fix som gjør at de pre-rendra cut scenene kjører stabilt :ehm:
 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#29
Første DLC annonsert, med nye kostymer og Colosseum-modus. Ikke overraskende får man muligheten til å dresse opp 2B som Kaine og Nier fra det første spillet, mens 9S stakkar må se ut som unge Nier. Jaja.

I det minste er to av de bekreftede bossene i Colosseum disse to gærningene:



Det er da Yosuke Matsuda og Kenichi Sato, sjefene for henholdsvis Square Enix og PlatinumGames. :ehm:

Her, ta en video:

 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#30
Æsj, det er så mye jeg vil skrive om dette men jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Oppsummert kan jeg vel si at jeg ser kritikken folk har for mange av de individuelle elementene, men det at de i det hele tatt prøver seg på så mye uvanlig design er i seg selv en stor del av opplevelsen for meg. Det er så mange idéer her som bare kunne kommet etter "hadde det ikke vært kult hvis- " og som vanligvis ville blitt skutt ned fordi spill skal vanligvis ikke fungere slik.

Da er det også naturlig at det jeg synes er det trøtteste i spillet er når det faller tilbake på gammel og kjent design hvor en npc ber deg om å gjøre greia som blir markert på kartet uten at jeg klarer å finne noe underliggende verdi i verken dialog eller utforming av selve oppgaven. Det er gøy spilling og jeg har ikke noe i mot slikt i seg selv, men det skuffer litt når du putter på skjultemeninger-brillene og prøver å tolke viktige ledetråder før du innser at nei kanskje dette bare var en meningløs filler-quest uten sammenheng eller betydning.

Det blir uansett det meste jeg har av kritikk til et spill jeg ellers er oppslukt av. Jeg digger følelsen av at det er noe som ikke stemmer med verdenen. Kampsystemet er Bebynetta - desto når du omsider får kjøpt plugins til witch time og dodge offset. Oppgraderingssystemet er et spill i seg selv og jeg tok meg selv i å tenke at "nå har jeg brukt en time på å koke sammen disse perfekte pluginsene jeg egentlig ikke trenger" men at det likevel var greit siden jeg koser meg mer enn nok i fuse- og chipset-skjermene.

Terningkast: Skulle selge rask jeg ikke trengte og trodde OS [2] betydde at jeg hadde to så jeg solgte en / 10
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#31
:hug:
http://www.dualshockers.com/hideki-kamiya-thanks-yoko-taro-saving-platinumgames-nier-automata/
PlatinumGames Co-Founder Hideki Kamiya expresses his gratitude to NieR: Automata Director Yoko Taro.

Kamiya-san mentions that NieR: Automata‘s success “brought to PlatinumGames a different fanbase, staff growth, a success story, an increase in excellent job applicants and a great benefit.” He then continues mentioning that “it’s not an exaggeration to say that PlatinumGames was saved by Yoko Taro.” “I cannot thank him enough” he concludes.
 

Lodin

Der Waaaah
#32
Har spilla litt av dette nå og... eh.
Selve gameplayet når man denger robutts, løper rundt som en tulling og man får gunne med mech, det er fett som faen.
Gameplayet eier, men så må jeg leve med denne storyen som er mer anime enn jeg takler.

At baddiene er Sephiroth og broren hans er for dumt.

Da jeg starta run nummer to og det bare var hele greia igjen som 9S holdt jeg på å slenge meg i bakken.
Men så innså jeg hvor fett det er å hacke ting og ting i historien begynner å endre seg.

Jeg fortsetter å spille, men jeg er ikke sikker på om jeg liker det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#33
Da gjør du det riktig.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#34
Ja uff, vet ikke om jeg hadde giddet å spille ng+ som han unlockable karakteren. Bryr meg ikke sååååå mye om achievements liksom.
 

Lodin

Der Waaaah
#35
Ok, driver nå med tredje run og storyen har nådd det punktet hvor mange animuer har holdt på for lenge og blir batshit bananas. Jeg aner ikke hva som dukker opp rundt neste hjørne og jeg elsker det. :yoshi:
En av hovedgrunnene til at jeg gidder spille dette var fordi jeg var klar over at det kom til å skje.
 

Lodin

Der Waaaah
#38
Har sett Let's play av Drakengard 1 og 2 samt hørt litt om spillet på diverse paddekast så jeg var fullstendig klar over at å runne det kun en gang bare var tull. Takket være Platinum virker det dog som dette er første spillet til Yoko Taro som faktisk er gøy å spille.

Regner dog ikke med å få alle sluttene for siste biten er sikkert noe tilsvarende å spille Dance Dance Revolution mot ei diger naken gravid dame over Tokyo.