I spy with my little eye.... Banana bread! (SpyParty)

Shinra85

Spillegals effort emo
#23
Fikk ikke vært med idag pga stæsj, men tror absolutt morgendagen skal funke
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#24
Takk for spill igår!

Begynte på en ekstrem høy da jeg var første spionspillet mot Buggz (han var visst litt grei med meg da). Ellers var det godt å bytte til oppdrag når det grunnleggende sitter, for det Swap Statue oppdraget er litt for lett for sniper å campe på de fleste banene. Dersom Swap Statue er ett av 8 «mulige» oppdrag kan man fortsatt bli tatt på senga.

Ble sittende og spille i to timer til, ganske avhengighetsskapende. Følte jeg begynte å bli bedre på å se ujevnt movement, folk som bytter samtalegruppe litt for mye ( og alltid er den som prater).

Morsomste igår var da jeg skulle skyte Buggz og hans sediction target hoppet inn og tok kula :(
Og en random jeg spilte med som skulle bestille drink i baren. Jeg sikta på han akkurat i det drinken og gjestelisten ble lagt på bardisken. Et av oppdragene er å ta gjestelisten. Han bare står stille mens jeg sikter på han. Det går noen sekunder, denne «NPCen» mistet visst interessen i å ta drinken sin. Jeg skjønner at jeg har truffet blink, han har jææævlig lyst å stjele den gjestelisten idet han skal ta drinken. Jeg justerer siktet inn på hodet hans. Han venter og venter. Jeg venter og venter. Så jeg streifer siktet bort og rett tilbake, og jammen tar jeg ikke lømmelen på fersken mens han tar gjestelisten tross alt :D *bam*
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#25
Tenker å fyre opp spiller for første gang ganske snart. Er det noe folk evt er gira på ikveld?
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#26
Jeg er med. Har glemt headsettet mitt på jobben da, men er ingame nå. Heter for tiden Olepåskole på steam.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#28
Lite aktivitet i går, da! Skuffende greier!

Jeg spilte ihvertfall en god del videre i går – og denne gangen gikk det først og fremst i experienced mode. Jeg forsto ganske raskt at spillet er noe annerledes her, man har en sånn metronom som dukker opp på en del commands, og avhengig av hvor nærme midten man timer den, jo bedre skjult klarer du å utføre handlingen. Noen handlinger får tilogmed spesielle virkninger, som at statue swap eller purloin guestlist først utføres av neste npc. Ambassadøren har en koffert, på maps med en stasjonær bar kan du be en annen gjest stjele gjestelisten osv. Anbefaler å lese litt på Spyparty sin fandom wiki etter at man kommer dithen.

De fleste jeg spilte med var en god del bedre enn meg selv, men jeg klarte jo å holde hodet relativt hevet over vann. Det slår meg at spillet begynner å gå fra temmelig sniper-forfordelt til spy-forfordelt når du hever fra intermediate til experienced. Er forresten stort sett veldig gøy å spille med fremmede også, de fleste er veldig hyggelige og det avsløres i chatten etterpå at mange er minst like stressede som deg selv. Spilte Pub-mapet sikkert over 20 ganger med en og samme person og vi hadde lengre chatter mellom hver match. Siste gamene mine var på Balcony, som er et ekstremt lite map med kun 7 npcer, en eneste samtalegruppe og 2/3 mulige oppdrag som må gjøres. Helt sykt intenst. Jeg var sjanseløs, fordi motstanderen min klarte å legge merke til tells som å snakke når det ikke er din tur, vente for lenge med å ta en drink når servitøren står bak deg osv. Da merka jeg at jeg har en lang vei og at det holder for i kveld (klokka var også over 2).

En taktikk jeg stjal fra wikien og som faktisk funka et par ganger: når tida løper ut og du ikke har sjangs på missionene. I så fall er en siste ressort å stille seg i en samtalegruppe, utløse Banana Bread i løpet av de siste 20 sekundene. Gambiten er at sniperen blir sykt stresset for at det var det siste oppdraget og at han skyter en highlighed npc (skal visst være mer effektivt om det ikke er så mange i samtaler – det kan gjøre mistanken ennå sterkere og pushe sniper). I experienced er det jo flere oppdrag å velge mellom, så sniper er på dette punktet livredd for alt han potensielt har gått glipp av.

Hadde også en eneste vellykket rushing av oppdrag – det er utrolig hvor mange oppdrag man kan klare i løpet av de siste 30 sekundene om man bare vil. Tror det er litt det samme, om du har vært veldig forsiktig frem til da kan man håpe på at sniperen bare fokuserer på en eller annen uskyldig npc og mister coolen og oversikten.

EDIT: Åja, på Twitch er det for tiden Spyparty championships. Det er to eksperter som går gjennom spill mellom de beste og det er morsomt å se på. Titta litt på i går da de reklamerer for det i spillet. (En tanke som slo meg var at – dæven så mange feil disse proffene gjør også. Stressnivået er vel out of control.)
 
Sist redigert:

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#29
Det ble ikke noe mer gamings på meg i går, men skal definitivt ta det igjen. Jeg kjenner at dette er et spill som krever at man jobber mot en indre motstand bare for å trykke på play. Det er noe med følelsen av at alle har spilt det mer enn deg som gjør det vanskeligere å sette i gang en session mot randoms.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#30
Jeg tok spilte tutorial to ganger (en med og en uten kontroll), og testa en random da personen baila når han var spion.
Tenker at det er best å spille med kjentfolk først.

Lagt til Ole på Steam, forøvrig. Tror jeg er Shinra85 eller Christer.reitan, litt usikker. Shinra85 er iallefall login
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#31
Kjenner igjen den følelsen fra ca. alle intense online-spill, Buggz. Trickset er vel å bare hoppe i det uansett og akseptere at man gjør feil. Du kan jo filtrere motstanderne litt etter hvor mange kamper de har vunnet. Litt chatting tok ihvertfall brodden av det for meg. Omtrent alle har velvillig påpekt hva som avslørte meg, evtl. hvilke tabber de gjorde som spion. Og selv mot folk med over 350 wins klarer man å lande en seier her og der – alle bommer på en sånn tile i ny og ne.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#32


Jeg tar et dypt pust og en pille blodfortynnende, og kaster meg ut i litt spyparty i kveld. Hyggelig hvis noen vil spille :)
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#33
Jeg er på vei til utdrikningslag, ellers hadde jeg hivi meg på pc-en umiddelbart!