id Software med fantasyspill

#1
Ikke akkurat nyheter fra E3, men siden dette er nyhetsemnet poster jeg det her

id Software og Fountainhead Entertainment har annonsert at dems neste spill skal være et turbasert fantasy rollespill for mobiltelefoner som lyder navnet Orcs and Elves. Dette er meget spennende da dems siste spill (Doom RPG) har vunnet diverse Game of the year-priser og lignende innen mobilbransjen.

EA's presserelease:
LOS ANGELES - May 2, 2006 - Electronic Arts Inc. (NASDAQ: ERTS) announced today the development of Orcs & Elves™, a brand new first-person, turn-based fantasy RPG, created exclusively for mobile phones by id Software™ and Fountainhead Entertainment. The game will be available exclusively to Verizon Get it Now customers on May 9, 2006 and nationwide in July.

Following the success of DOOM RPG, EA has teamed up with id Software and Fountainhead Entertainment to create Orcs & Elves, an epic adventure that utilizes the next generation DOOM RPG graphics engine resulting in rich gameplay of unparalleled depth. The title, which immerses mobile gamers in an original fantasy universe, provides a hybrid gameplay experience, combining first-person action and tactical turn-based RPG. With the help of a magical talking wand, players explore an ancient Dwarven fortress riddled with legendary beasts and untold treasures.

"We are thrilled to be working again with the brilliant team at id Software and Fountainhead Entertainment to create Orcs & Elves exclusively for mobile," said Mitch Lasky, Senior Vice President of EA Mobile. "We are committed to delivering the most innovative wireless titles and this collaboration with id Software is testament to that dedication."

"The formative computer games of my youth were fantasy games, so I am happy to finally bring one to market,” said John Carmack, founder and technical director, id Software. Orcs & Elves has been explicitly designed to play to the strengths and avoid the weaknesses of the mobile platform, with easy game play, a tight design, and a rewarding presentation of a world we think players will want to see more of."

"Creating a rich world for the mobile market where players can immerse themselves at any time or any place is truly rewarding," said Katherine Kang, CEO, Fountainhead Entertainment. "It's exciting to see games evolving on this platform."

Orcs & Elves catapults gamers into a world of sword and sorcery with over five hours of feature-rich gameplay. Players can wield eleven mystical weapons from flaming swords to powerful cross bows as they confront over thirty five vicious enemies including trolls, dark elves and the undead. In this heroic quest to save the Dwarven citadel from the forces of darkness, mobile gamers encounter secrets, treasure chests, devious traps, puzzles and mysterious characters.


Kilde: id Software.

Hva syntes dere om at store selskaper som id Software tør å satse innen et så annerledes felt enn det de vanligvis utvikler spill for? Personlig syntes jeg det er kult at id Software satser på noe annet enn first person shooters fordi de stort sett legger sjela si i det de lager og klarer å få ut et bra produkt uansett. :D
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Meh. Flere hodeskaller med edderkoppbein, eller? :p
Doom 3 var designet av Generic McScifi, og nå later det til at han har fått fyken og blitt erstattet av Generic McFantasy. Jeg mener... "Orcs & Elves"...? Hadde det blitt lansert på søttitallet ville det hørtes nytt og spennende ut, nå høres det like fresht ut som grilldress og Vikingarna.
Men bevares, kan jo være at de får noe artig ut av det. Selv om jeg har mine tvil. :p
 
#3
Hehe, jeg er delvis enig, men husk at dette er til mobil da. Det er svært få innvolverende og engagerende spill til mobil, så jeg tror dette kan bli bra. Dessuten skal man "ikke skue hunden på hårene" som det så fint heter. ;)

Jeg er i hvertfall uansett glad for at det utvikles flere og bedre spill til mobilen. Det som finnes til den nå suger stort sett bigtime.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4
Jada, helt enig med deg der. Skjønner jo at akkurat det markedet er helt i startfasen ennå, men behøver virkelig utviklerne å gå helt tilbake til spillmediets barndom for å designe spill til det, altså? :p
 
#5
Mer informasjon om spillet ligger i John Carmack sin blog.

Jeg likte spesielt godt følgende:
SITAT
I found it a very good indicator that play testers almost always lost track of time while playing. [/b]
Et mobilspill som er så innvolverende at man mister grep om tid og sted hadde virkelig vært noe! :D
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#6
Eller ikke. Har ikke videre lyst til å komme for sent til alt mulig fordi jeg sitter og spiller på mobilen. Det er nok muligens den døveste unnskyldningen på planeten, selv om den måtte være aldri så sann.