IDT snakker vi om hvor dårlig maskinvare 360 har. Igjen.

Hvis feilprosenten på 360 er så lav som 16% hvordan har det seg at ca. halvparten av alle her inne som eier en har måttet sende den inn? Noen har til og med måttet sende inn flere ganger. Og hvorfor forsvarer dere at maskinen er ræva fordi man kan sende den inn til rep i et halvt år til? (for oss som kjøpte i slutten av 2006) Hva skjer når garantien går ut?

Jeg vil heller ha en PS3 som funker, men tar lang tid å få tilbake fra rep. enn en x360 som lever på lånt tid og man ikke gidder kjøpe spill til fordi man er redd at maskina ikke tåler varmeutviklingen.
Boksen jeg har nå er fra 2006 - Mai, den fungerer fortsatt like fint, selvom jeg har åpnet den osv.
så det så.

K999

Keystone State Of Mind
Jostein: Min første maskin fra februar 2006 (Solgt til en kamerat nå da.) funkerer helt flott enda. :) Og min nye maskin fra i fjor november funker også kjempeflott. Det eneste jeg har opplevd på mine nesten 3 år som xbox bruker er en ødelagt disc. :/

Har hatt min i 2 år nå uten å hatt noen problemer i det hele tatt, enda. Hadde en i 2 uker før jeg leverte den inn pga. red ring of fire, så ble det å få en ny en tilbake med en gang da det ble bytte i butikk.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Min PlayStation 1 fungerte flott i åtte år helt til jeg dro den fram i fjor for å spille Chrono Cross, og lokket hadde løsnet (sannsynligvis pga måten den var lagret). Trengte aldri å stille den på siden eller noe. :)

Novastrum

Feminist-elitist
NESen min vi kjøpte i 1992 fungerer fortsatt! Har også tre stk. SNES-er som funker, kort sagt har ingen konsoller blitt herpa, foruten den første Xboxen (1) min og 360-en min som nekter å lese visse spill. Jeg må få ut fingern og lyve om at den ikke klarer å lese noen spill, men da fikser de sannsynligvis bare disk-drevet og ikke rrod-svakheten.

Jante

privileged CIS shitlord
Bortsett fra de helvetes strømadapterene som fulgte med NES og SNES, mine fikk alltid kontaktfeil etter en stund. :argh:

Novastrum

Feminist-elitist
Bortsett fra de helvetes strømadapterene som fulgte med NES og SNES, mine fikk alltid kontaktfeil etter en stund. :argh:
QFT!!!

Heldigvis går de om hverandre, tror jeg har to fungerende. :p
Samme dealen på master system/mega drive også, forsåvidt.

Da jeg jobba på Elkjøp tok vi i mot minst 4-5 xboxer i uka, og de fleste hadde rødringa eller diskdrev som ikke ville oppføre seg lengre. Min fant plutselig ut den skulle nekte å lese plater lengre så jeg sendte den inn i begynnelsen av Desember og den kom tilbake midt i Januar. Å si at det er drøy feilprosent på 360 er jo det samme som å si at himmelen er blå. Det blir litt mye anekdotisk bevis her som det alltid vil være, akkurat som når Lodin sier ps3 er av rævva kvalitet fordi han handlet den hos cdon.com som har rævva servicerutiner og kundebehandling.

Edit: Melder meg inn i "NES-som-fortsatt-virker" klubben. Min er fra 91' og går fremdeles som ei kule. PSXen min tok kvelden etter tre-fire år, men det fiksa jeg selv med å bytte laseren, mens PS2en min måtte legge inn årene etter seks års trofast tjeneste. 360'en min holdt ut i 5 måneder. Det morsomme var at alle de tre hadde samme feil, at de sluttet å lese plater. Får håpe MS tar til vettet og investerer i noen drev som ikke er håpløst rævva og som ikke høres ut som et helikopter når de kommer med Xbox 1080 eller hva enn forslags nummer de skal bruke neste gang for å ikke virke dårligere enn konkurrentene.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så var det denna tråden igjen, ja. Var det ikke sist vi ble enige om at det var komplett meningsløst å diskutere detta her siden det ikke har noe å si verken for dem som iallfall aldri skal ha seg 360 fordi den går i stykker hele tida, eller for dem som har kjøpt en 360 og er fornøyd, eller for dem som har 360 og er misfornøyd? Jammen var det det, gitt.

Kjapt sammendrag for de som ikke fulgte med sist: Ja, det hadde vært fint om MS hadde skrudd sammen 360-ene sine ordentlig til å begynne med, men når de da ikke gadd det er det likevel fint at det tar kort tid å få fiksa dem. De som har kjøpt en 360 som er blitt sendt inn ørten ganger og likevel går i stykker er det synd på og de burde melde saken til Forbrukerrådet eller noe sånt, hva vet jeg.

Var det ikke sist vi ble enige om at det var komplett meningsløst å diskutere detta her siden det ikke har noe å si verken for dem som iallfall aldri skal ha seg 360 fordi den går i stykker hele tida, eller for dem som har kjøpt en 360 og er fornøyd, eller for dem som har 360 og er misfornøyd?

Interessert i å utdype den? Jeg tok den ikke.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ah, det er veldig enkelt. Prøv å finn en måte en diskusjon hvor vi debatterer ting som feilrate på Xbox 360, gjennomsnittlig responstid når uhellet er ute og sånt har noe som helst å si for den faktiske opplevelsen en person har av Xbox 360.

Nå tok du den. :)

Å på den måten kan man jo også si at det er nesten ingenting igjen å diskutere. I det minste når det gjelder spill og konsoller.

Ja. Jeg tok den nå.:)

NESa mi funker greit bare man gir både den og spilla en real blåsejobb eller ti!

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Det funker bra overfor kundeservicen til Sony også.

Stemmer det forresten at Microsoft bare lodder litt på GPU-en når det oppstår RRoD, som bare løser problemet midlertidig, mens den X-clamp-fix-greia noen selger er en mer permanent løsning?

Jeg vet ikke hva Microsoft gjør med maskina på service, men har hørt at de enten gir en ny boks eller en slags midlertidig fix.

X-clamp fix'en er noe du fint kan gjøre selv, ved å kjøpe inn "råvarer". Det er forsåvidt det jeg har gjort på min. Det er mye forkjellige utfall av den fix'en. Noen får den ikke på bena igjen, noen får den til å funke i noen dag/uker og de siste får den til å funke over lengre tid.
Men jeg tviler sterkt på at noen kommer til å ha en permanent fix i x-clamp metoden..

Mange har etter det jeg har lest sånn som meg; at den funker er god stund så starter boxen å fryse og etterhvert få RRoD igjen.
Derfor må jeg overhete den igjen og "få smelta loddepunktene tilsammen igjen". varer ofte 2-3 uker med mye spilling på min da.

At loddepunktene blir ødelagte er nok feil hvis man fikser den ved å overopphete maskina etterpå, de trenger gjerne over 120C for å smelte (finnes forskjellige typer som smelter på forskjellige temperaturer også), CPUen og andre chips går rett og slett til h### før den tid da silisumen ikke tåler så høy temperatur.. RRoD kommer av at M$ har påført feil mengde goop/kjølepasta på CPU i enkelte tilfeller, mange som har fiksa den ved å ta av kjøleribben på CPU og tilføre ny goop.

Ja stemmer det. Men å skrape vekk og bytte kjølepasta bør inngå i en komplett x-clamp fix.
Men hvis du mener at det er mange som kun har bytta kjølepasta og ikke utført noen andre form for ingrep og maskinen fungerer så er jo det flott. Da har ikke jeg helt oppdatert meg om dette. Er en god stund siden jeg kødda med maskinen.

Jeg kjøpte en helt ny Xbox 360 Elite for ikke så lenge siden, og solgte min 9 månders gamle 360. Den nye 360'en ble produsert i år, så jeg håper inderlig at det ikke er noe feil med den! >_<