Ikke priskutt på PS3 i Norge,Starter Pack 1.august

Kilik

Lokal moderator
#1
Da er priskuttet offisielt annonsert av Sony (den koster $499 fra i dag). Samtidig kommer det en ny bundle: 80 GB-modell med MotorStorm for prisen av den gamle ($599).

SITAT
David Karraker has confirmed that starting today, the 60GB model of the PS3 will drop to $499. Excellent, if not entirely unexpected, news. Better still is a second announcement: that North America will be getting their hands on the 80GB model of the PS3 (to help with Sony's plans for HD movie downloads), which will be bundled with MotorStorm, and will cost $599.[/b]
Kotaku

Merk at dette gjelder kun for Nord-Amerika foreløpig.

Blir nok så importøren tar tigangeren og vi må betale henholdsvis 4990,- og 5990,- for pakkene i Norge. Bare meg eller er 1000 kr. ekstra for noen få gigabyte ekstra og et spill som nærmer seg tilbudshyllene en rimelig dårlig deal? Harddisken er jo uansett oppgraderbar... Jeg ville i alle fall ikke gått for 80 GB-pakken.
Tror i tillegg slike pakker skaper unødvendig forvirring blant forbrukerne.

Så får vi se om MS gjør noe med prisen på E3 denne uka...



Det hevdes at MS selger konsoller med tap mens Sony har gått i pluss for lengst:
SITAT
Sony can cut prices because the company has fixed production problems with a diode used in the PlayStation 3's Blu-ray disk player, said Tretton, who is based in Foster City, California. He declined to discuss costs for the console.

Clearing up the trouble made PlayStation 3 profitable several months ago, giving the company room to cut prices, analyst Doherty said. Microsoft still loses money on each Xbox 360 it sells, he said. [/b]
Bloomberg
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Hvis det siste som sies der er sant, da må vel innmaten i PS3 være noe av det skraleste som er utgitt på flere år, eller hva? :p

Sånn fra spøk til revolver, nå begynner vi å snakke her. Kjøper jeg en amerikansk PS3 nå, betaler jeg mindre enn jeg gav for Xbox 360-en min, på grunn av priskuttet og lav dollarkurs. Nesten så jeg blir fristet til å bestille en. :D
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#3
Hvis den analytikeren taler sant, så snur dette jo opp ned på den vedtatte sannheten om at bare Nintendo tjener penger. Det ville da også tilsi at Sony gjør det bedre enn MS rent finansielt sett, m.a.o. at det er Sony som vinner/tar andreplassen.
 
#4
Gode nyheter. En amerikansk PS3 kan være av interesse om det dukker opp noen ekslusive må-ha-spill til høsten. Bare synd bakoverkompabiliteten forsvant i samme slengen.
 
#5
Gode nyheter. En amerikansk PS3 kan være av interesse om det dukker opp noen ekslusive må-ha-spill til høsten. Bare synd bakoverkompabiliteten forsvant i samme slengen.
[/b]
Hm? Noe jeg ikke har fått med meg? Har 80G'n dårligre bakoverkompabilitet enn 60G'n?
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#6
Jepp, fordi en av tingene som gjør at de kan kutte kostnader er at de har tatt ut Emotion Engine-chippen som kreves for mange PS2-spill.
 
#7
Jepp, fordi en av tingene som gjør at de kan kutte kostnader er at de har tatt ut Emotion Engine-chippen som kreves for mange PS2-spill.
[/b]
Så egentlig hvor stort er hullet? Er det mange spill som ikke er spillbar? Leste noe om at firmeware oppdateringene fiksa det meste :hm:
 

Kilik

Lokal moderator
#8
Jeg vil tippe Emotion Engine-chippen er tatt ut av alle nyproduserte konsoller.

Kun 27% av PS1-spillene og og 44% av PS2-spillene fungerer uten feil og Sony har foreløpig ikke vist tegn til å forbedre dette i de siste firmwareoppdateringene. F.eks. mangler FFVII. GTA: San Andreas, GTA: Vice City Stories og Silent Hill-spillene har alvorlige problemer samt at FFXII har små problemer.
Kompatibilitetsliste
 

Terje

mostly harmless
#9
Opprinnelig skrevet av kilik
Kun 27% av PS1-spillene og og 44% av PS2-spillene fungerer uten feil
Jo, men det bør jo også sies at det er bra mange flere spill som fungerer helt greit, kun med noen visuelle bugs her og der. Og det er vel strengt talt noe man bør forvente å se når man emulerer spør du meg.

Det er selvølgelig en del spill som ikke fungerer i det hele tatt enda, men det er ikke på langt nær så ille som kritikerne skal ha det til.
 

Kilik

Lokal moderator
#10
Ikke priskutt i Europa foreløpig skal man tro de siste ryktene.

I stedet får man denne pakken:


2 spill og 1 ekstra kontroll til prisen av den gamle (€599).

Det er i alle fall hva belgiske PlayerOne nå melder.

Men ikke bekreftet altså. Sony Europe skal visstnok offentliggjøre noe fredag morgen.
 

Halky

Veteran bruker ;)
#11
Hmm, hvorfor henger Europa altdi så lenge etter USA/JAP når det gjelder priskutt og alt sånt? Tåpelige :/
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#12
Fordi vi har mer penger og er villige til å betale mer, så klart.
 
#13
Og vi er dumme og blir enkelt manipulert.

Btw: koslig at jeg er nå Sony Defence Force, er det en oppgradering fra Sonyf@anboY?
 

Halky

Veteran bruker ;)
#14
SITAT(Yetipants @ 12.07.07, 20.49) 73504
Fordi vi har mer penger og er villige til å betale mer, så klart.
[/b]
Ehm har vi virkelig så mye mere penger en Amerikanerne og Japsene? De har da nok av cash de også liksom. Hadde godt forstått det hvis det var snakk om øst europa eller østen/afrika og sånn gennerelt.

Men men ska ha meg en PS3 uansett, bare vente til prisen synker litt til så :p
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#15
SITAT(NiloPilo @ 12.07.07, 20.53) 73505
Og vi er dumme og blir enkelt manipulert.

Btw: koslig at jeg er nå Sony Defence Force, er det en oppgradering fra Sonyf@anboY?
[/b]
Ja, rådet kom enstemmig frem til at det var på tide med en forfremmelse. Gratulerer, Nilo, og bær din nye tittel med stolthet.
 
#16
Den pakka der var jo ikke så altfor ille hvis den skal koste 6000 da, med tanke på at det samme koster ca. 7500,- nå. Men litt kjipt hvis man ikke skal spille multiplayer og misliker både Resistance og Motorstorm ...
 
D

Deleted member 91

Gjest
#17
Eller hvis man ikke liker PS3, da er det ihvertfall en dårlig deal! 6000,- for en boks man aldri rører liksom!
 
#18
Ja, nå skal det ikke mye til å la være å kjøpe den da, greier du ikke det kan du bare ha det så godt.
 

Kilik

Lokal moderator
#19
Nå er ikke komplett.no kjent for å være billige akkuat, men alt dette til sammen blir i skrivende stund 7788 kr. (!) hos dem. De tar svimlende 595 kr. for Sixaxis-kontrolleren.