[Multi] I'm your density. I mean, your destiny.

  • Trådstarter Deleted member 91
  • Startdato

Lodin

Der Waaaah
#21
Vel jeg ruller det som jeg tror er tank. Da kan jeg skyte kuler på folk. Men så er jeg dårlig i spillen. :sukk:
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#22
Nabbe kan altså spille på samme server på PS4 sammen med Lodin som har Boner?
 
Sist redigert:
#25
Hmm enig at det virker litt stusselig å løpe rundt alene... Hvor finner jeg den SG klanen, eventuelt mulig med en oversikt over hvem fra SG som spiller...

Blir mest kveldstid på meg, og sporadisk spillsesjoner, men greit å ha noen alternativer ihvertfall
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#27
VAULT OF ASS
Beneat penis, evil stirs.

Har løst tel å spelle altså.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#29
Elendige anmeldelser til nå. Jeg var skråsikker på at Polygon var langt nede i lomma til Bungie etter å ha bombardert siden sin med Destiny-nyheter/reklame de siste ukene, men jaggu dunket de ikke til med en 6/10 (...som vi alle veit tilsvarer slakt i spillkretser. 10/10 or bust).

Gerstmann var også veldig lunken i siste bombcast. Jeje. Jeg har likt det veldig godt de timene jeg har spilt. Har dessverre ikke tid til å dedikere så mye tid til det. Ble skremt når jeg så Nicholas allerede dinga over level 20 to-tre dager etter slipp.
 

Nabbe

Har fin hatt.
#30
Har det gøy med det jeg og, men det er ikke akkurat vanskelig å se at det her ikke lever opp til de latterlige forventningene de har bygd opp. Destiny skulle liksom være et stort, åpent FPS med et snev av RPG, krydret med sømløs multiplayer og hauger av awesome loot. Det leverer litt sånn halveis på alle de punktene. Områdene er utvilsomt store og åpne, men det at man mellom hvert oppdrag må ut i menyen igjen (eller ut i verdensrommet da) får det hele til å føles mer oppstykket enn nødvendig. Når det gjelder ... ferdighetstrær ... og alt det der, så ... tja... det er ikke stort annet enn ett veldig linært et. Ev. to, om man regner med subclass som ikke unlockes før level femten eller så. Er ikke akkurat sånn at jeg sitter og lurer på hva jeg skal legge et skillpoint i, for det er aldri mer enn én mulighet. Lootet på sin side er veldig opp og ned. Hender jeg får noen fete våpen eller armor, men samtidig så har jeg liksom funnet det som funker, og dermed blir enhver oppgradering stort sett bare samme gønnern med bedre stats. Byttet til hand cannon ganske tidlig, og siden har jeg ikke brukt noe annet som primary. Det beste lootet har jeg uansett fått i PvP uten at jeg helt skjønner hvorfor. Angående multiplayeren og hvor sømløs den er, så er den det ... til tider. Synes det er synd at jeg ikke bare kan fortsette inn i story-oppdrag med dudes jeg møter tilfeldig på veien uten å måtte invitere dem til spillet mitt. Om ikke det skal være mulig, så burde det i alle fall være matchmaking for de oppdragene sånn at man kan spille dem med folk andre folk litt lettere, for det er jævlig mye mer gøy enn å spille med en eller to andre enn å spille helt alene.

Men ja, jeg liker det uansett, uten at jeg helt klarer å sette fingeren på hvorfor. Skytinga er ålreit? Det ser ålreit ut? Jeg er en sucker for spill med loot og fiender som blør tall? Jeg har ikke spilt meg drittlei FPS-er ennå? Vet ikke helt. Har i alle fall en Hunter på lvl. 19 nå. Kaster kniver på dicks og skyter dem i trynen. Eier. Har kommet meg til Venus, brukt altfor mye tid i free roam, gjort noen få strikes, spilt en håndfull runder i PvP-dillet ... så, ja. Får se hvor lenge dette holder tak i meg, men foreløpig har jeg fortsatt den del greier jeg ikke har gjort ennå, så jeg klarer vel å tyne noen timer til ut av det.
 
#31
God oppsummering av nabbe... Er av samme oppfatning som han...
Liker spillet men vet ikke helt hvorfor... Ikke er jeg en kjempestor fan av fps, det er kjipt å løpe rundt alene, Repetive quests(land på planet->skyt deg fram til mål->få ghostet ditt til å scanne noe->forsvar ghostet ditt mens det scanner->profit!), lange(og til tider unødvendige) loadingtider....

Ingen tvil om at dette spiller skinner mest når du spiller sammen med noen, strikes er fett og kan være utfordrende(Strikes er i praksis 3man mini"instances" i mmo terminologi) og pvp er morro...

i tillegg ser det pent ut, gameplayet i seg selv flyter fint og til nå er både loot og leveling interessant nok til at jeg fortsatt har den "må bare lvle litt til/oppgradere gear" følelsen...

Det virker som det er veldig delte meninger om spillet, og om det lever opp til forventningene.... Det må vel sies at det kommer helt an på hva du forventer.... For min del er det på ingen måter noen åpenbaring av et spill, men forhåpentligvis noe som holder meg opptatt frem til november(da er det jo jul og nyttår på en gang for spillinteresserte).

PS: til den som spurte om raids, her så er det snakk om 6mann grupper, så mindre i omfang.. Setup and nødvendighet får å få tak i det feteste gearet aner jeg ikke...
 

Nabbe

Har fin hatt.
#32
Spilt mesteparten av dagen med en kompis. Fikk han opp til lvl. 15 for å låse opp sub classene for'n, lagde nye dudes og spilte fra starten. Ble noen timer med progaming før han tok kvelden. Og så tenker jeg at jeg skal ta et story-oppdrag med lvl. 21-duden min før jeg tar kvelden selv når jeg får en invitasjon til å slenge meg på spillet til Nicholas og jeg bare "joda, jeg kan vel spille litt til".

Han dro meg med på det ukentlige striket. Som såklart bare er et av de man allerede har spilt, bare skrudd opp til elleve fordi folk som hater seg selv også skal ha noe å bruke tida si på.

En time. En hel jævla time. OG JEG FIKK FAEN MEG IKKE NOE ÅLREIT LOOT FOR DET ENGANG!

Men altså, jeg var bare én level under anbefalt, og jeg følte meg som en sårbar liten blomst. Ble jeg nær drept på ett skudd av vanlige fiender, og for å gjøre vondt verre er automatisk respawn skrudd av slik at man revives. Så ... ja. Jeg trenger bedre utstyr ass. Og mer pro e-atlet skillz.

Fullførte i alle fall. Etter tredje eller fjerde gangen med total wipe på den spider tank-saken følte jeg mest for å bare si fuck dette og baile, men det hadde kanskje vært ufint, så jeg beit tenna sammen og trucka videre. Var dog ganske snar på å komme meg til helvete vekk før jeg ble lurt med på noe mer.

ps! ville gjort igjen.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#34
Har spilt timesvis av dette i helga, og... jeg liker det? Det er lite variert, men selve kjerne-gameplayet er så jævla gøy at det går bra likevel. I tillegg er musikk og design noe av det beste jeg har sett og hørt i et spill. Når orkester-musikken dundrer i gang mens jeg har på meg det Ofisiele Playstation Hedsete (TM) under kampen mot The Gate Lord, og når man stormer et skip på Venus... da er det ståpels-tid, på den gode, gamle Halo-måten.

Jeg prøvde meg på mitt første strike på fredag, uten at jeg helt visste hva som ventet meg. Valget falt på 'The Summoning Pits' på månen, og jeg var level 12. Vi kom oss ikke gjennom døra engang inn til siste-kjempen. To timer forgjeves! Men så prøvde jeg igjen i går, og da falt beistet. Var level 15 når eg tok den.

Av kritiske ting, så synes jeg klassene og våpnene skulle vært tydeligere differensiert. Mulig man merker det senere, men forskjellene mellom en en Hunter, Warlock og Titan virker i praksis å være minimale. Og våpnene sier stort ett pang-pang, bare med ulik hastighet.

En annen ting er looten. Jeg har akkurat spilt Diablo 3 opp til level 55, og hele veien fikk man bedre utstyr, og dermed en skikkelig følelse av progresjon. Her får man aldri den wow-følelsen som man fikk i Tristram.
 

Nabbe

Har fin hatt.
#35
Våpna er for like ja, om man ser bort fra diverse perks og forskjellige tallverdier, så litt mer variasjon hadde vært fint. Trenger ikke helt å Borderlandse det opp, men noen flere våpentyper kanskje? ps! det er plass til flere våpentyper i våpendelen av det grimoire-dillet.

Angående klassene så ... tja... forskjellene ligger for det meste i super-angrepet og hvordan de hopper. Ellers så er det pang pang uansett hvilken klasse du velger, men det er klart man spiller annerledes med en hunter enn med en titan... men igjen, for å sammenligne med det der andre klasse-baserte coop-skytespillet med loot (jeg snakker om Borderlands), så er det for lite variasjon. I sistnevnte er det kun én aktiv skill som i Destiny, men det er til gjengjeld tre veldig forskjellige skilltrees som kan bygges slik man selv vil. Noe lignende det hadde vært kult.

Ellers så trucker jeg videre med en hunter på level 26. Har plukket opp en exotic bounty som praktisk talt ler av meg. Er i flere deler, hvorav den første delen var å fullføre enten et weekly heroic strike eller et nightfall strike, og det gikk greit. Nå vil spillet at jeg skal fullføre 25 strikes. Og etter det må jeg få så og så mange poeng i PvP-en. Jeg må virkelig "jobbe" for denne ene pangpangen, må jeg ikke?

Tok forresten også The summoning pits i går. Den ukentlige varianten, sammen en kompis to levels under anbefalt. På et eller annet vis var det faktisk vanskeligere enn da jeg tok det alene (to ganger til og med). Synes i grunn det striket er det vprste av dem alle. Enormt mange dicks hele tiden, lite cover og spillet prøver å tvinge deg ut av det første rommet med en shrieker så man ikke kan cheese seg gjennom. Og wizards. Jeg hater wizards.

Og jo, loot-systemet. Grrr. Jeg tenkte jeg skulle være litt dristig i går. Brukte alle mine motes of light på et exotic engram. Jeg fikk exotic chest armor.

Til warlock.

Nå skal jeg decode et legendary engram jeg fant.

...

...

Rare sniper.

ps! mcnabbemann for de som spiller.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
#37
Så hva er dommen på denne spilen? Etter at jeg har hørt ukens bombcast ble jet veldig skeptisk. Men det virker som folket (de uvaskede massene) virkelig digger dette spillet.


edit: wow 78% på Metacritic
 
#38
Bra moment til moment skyting og imponerende nettverkskode som legger grunnlaget for noe som kunne vært utrolig fett, men helheten er ødelagt av dårlig rammeverk og mangel i variasjon og mengde av innhold. Litt som Assassins Creed 1: man ser potensialet, men det føles langt ifra komplett.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#39
Enig med veldig mye av det andre sier her i tråden, og forøvrig Eurogamers anmeldelse. Gameplayloopen er sykt knall, men etter at du dinger 20 og har gjort alle oppdraga en gang eller to, er det ikke så veldig mye igjen. Spesielt ikke om du syns PvP er litt kjedelig. Det har blitt litt sånn at jeg logger på for å sjekke hvor langtekkelige dagens bounties er og om Nabbe er pålogga så jeg kan være litt til bry. Utover det er det bare å håpe på dagen random number generator-en bestemmer seg for at jeg er verdig noe annet enn grønt og blått søppel så jeg endelig kommer meg opp til 26 og kan drømme om å teste raidet. Sukk og stønn.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#40
Er det andre som har fått utnyttet spawne-hullet i Old Russia/Cosmodrome? Jeg stod der en times tid i går før jeg la meg, og det droppa blå engrams som en morknuller.

Dinga forøvrig 20 i går. What now??? Det er så mange ulike greier at jeg forstår ikke helt hva jeg skal gjøre videre. Light, Vanguard, exotic osv. Er det bare å fortsette med strikes fra playlisten og håpe på at det dropper noe med light?