Import av Kontroller

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
#1
Jeg lurte på hvor det går an å kjøpe kontrollere (må være org.) til GC biligst mulig... Hvis noen vet om en side hvor de selger dem for under 200kr så jeg slipper toll!
 
#2
Lik-sang.com: 25$
Du slipper unna toll hvis prisen for vare er under 200 n. kr., Portoen står ikke på pakken, så den betaler du ikke evt. toll for. (Testet selv)

play-asia.com: 25$
Du betaler vanligvis ikke toll, men har ikke prøvd å bestille stikker selv her. Jeg bestilte varer for 700 kr, og betalte ikke toll på de så det burde gå.

dvdboxoffice.com: 33$ Jeg har heller ikke bestilt stikker herifra, men det er ikke toll på spill.

Porto kommer selvfølgelig i tillegg. Alle priser er i amerikanske dollar.
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
#4
Har vurdert å bestille fra dvdboxoffice, er det noen som vet om noe som er hakket bedre/billigere? Vil helst unngå porto i og med at jeg ikke er så sikker på det... Gi meg evt. tips!
 

Sancti

Terrorkatt
#5
Den billigste Nintendokontrollen på DVDboxoffice er vel en sølvfarget Platinum Controller. Den koster 37 kanadiske dollar, som er omtrent 190 kroner.
Kursen på kanadiske dollar akkurat nå er 5,13 NOK. Du betaler ikke porto hvis du bestiller noe derfra.
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
#6
Opprinnelig skrevet av Sancti@16.12.2004, 08.04
Den billigste Nintendokontrollen på DVDboxoffice er vel en sølvfarget Platinum Controller. Den koster 37 kanadiske dollar, som er omtrent 190 kroner.
Kursen på kanadiske dollar akkurat nå er 5,13 NOK. Du betaler ikke porto hvis du bestiller noe derfra.
149753​
Jepp, det er jeg klar over, men jeg lurer på om det er enda bedre alternativer, får lønn den 22!
 

Sancti

Terrorkatt
#7
Den koster bare 152 i valgfri farge fra Lik-Sang, men porto på 61 kroner kommer i tillegg, totalt 213.

Fra Play-Asia kommer den på 220 med porto.

Jeg tror ikke du får tak i dem billigere enn fra dvdboxoffice hvis du er ute etter de originale, med mindre du kjøper dem brukt.
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
#8
Opprinnelig skrevet av Sancti@16.12.2004, 08.12
Den koster bare 152 i valgfri farge fra Lik-Sang, men porto på 61 kroner kommer i tillegg, totalt 213.

Fra Play-Asia kommer den på 220 med porto.

Jeg tror ikke du får tak i dem billigere enn fra dvdboxoffice hvis du er ute etter de originale, med mindre du kjøper dem brukt.
149759​
Ok, da vet jeg det :) Tusen takk for hjelpen!
De er en snil frøken, og jeg er en lat herremann :ler:
 
#9
Lett å skaffe seg slaver på dette forumet...
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#12
Sjekk pakken din Baronen, jeg føler meg overbevist om at den er merket med verdi under 200,- samt er merket vareprøve (sample). Om så er tilfelle, er det ikke Play-Asias feil, men derimot mistenksomme tollere.

(jeg må vel nok en gang nevne at jeg "lurte" Posten ved å sende dem en falsk faktura, hvilket fikk sneket pakken helt hjem til meg uten at jeg måtte betale et øre ekstra)
 
#13
Play-asia markerte min pakke med 60$ da jeg kjøpte Swan Crystal med tre spill for totalt rundt 160$, så det forekommer at de ikke setter ned prisen under 200-grensen.

Kakarlsen: Hadde du giddet og forklart litt mer detaljert hvordan du klarte å lure posten? Tenker da spesielt på dette med den falske fakturaen. :)
 
#14
Du trenger ikke importere, da.