Indeksering av spillsamlinger

Etter å ha lært DVD Profiler å kjenne begynte jeg å se etter tilsvarende løsninger for spill. Enkelt forklart: Tast EAN og bilde+masse info hentes automatisk, og du kan som bruker bidra/rette databasen, som inneholder DVDer helt fra da formatet var nytt (!)

Fant ikke noe like bra, men:

Game collector fra collectorz.com er et klient som DVDP, men der stopper likhetene spør du meg. Onlinesøk/database er begrenset det virker tungvint å legge inn samlingen her.

1UP har onlineløsning (eks.), bra når man trenger å sjekke utenå være hjemme (men hvordan ta backup av sånt?) Den ser grei og oversiktlig ut...i alle fall for nyere, amerikanske spill, men du kan ikke legge til region eller noen notater.

I IGN's medlemstjenester (eks.) kan du legge inn PAL/US/Jap og legge til evt. lokale titler/notater på en grei måte, og sånn sett "jukse" inn spill som ikke er i databasen.

"Aidji'en" leder så langt for meg da (DVDP er det dog ikke), men er det noen som har innvendinger/noe bedre?

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
1UPs indeks funker bra for meg, eneste spillene jeg ikke fant i databasen var Zelda Oracles-spilla og Magical Drop til Gameboy Color. Har et .txt-dokument på maskinen i tillegg.

Opprinnelig skrevet av Thinaran@20.03.2005, 00.00
1UPs indeks funker bra for meg, eneste spillene jeg ikke fant i databasen var Zelda Oracles-spilla og Magical Drop til Gameboy Color. Har et .txt-dokument på maskinen i tillegg.
193109​
Hva måtte du ut med for FLCL-boxsettet?

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Ser ikke hva det har med topicet å gjøre, men jeg kjøpte det på Amazon.com med en gang det ble offentliggjort, hørte det var ekstremt limited. Med andre ord, så husker jeg ikke prisen, for den dreit jeg i. :D

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Dren eneste databasen sopm har alle spillene jeg eier, er IGNs. så jef dropper alt annet.

Users.ign.com/collection/kakarlsen

oneups hadde jo masse mangler, ddet samme gjelder gamespot

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Jasså kakarlsen, for mye saltstenger igjen? :ler:

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
:flau:

Men som sagt; IGNs database er den eneste som har alle spillene jeg eier, så da holder jeg meg til den.

SHDR

Gullmedlem
Vi holder på å lage en på Spillegal også. Noen som har lyst til å være med å bygge den ..? Det er mye jobb. :flau:

Om folk gidder å submitte spillsamlingene sine til meg, er det et godt utgangspunkt. Det kommer mer informasjon om dette senere, men la oss kalle det en del av en "utvidet community-satsning". Hvis noen føler for å hjelpe, sleng meg en PM.