Sidekicken minner meg faktisk om kompisene til Sly -- sånn overkarikerte særinger vet dere. Er ellers ikke det eneste som minner meg om Sly, for foruten den åpenbare akrobatikken blir historien nemlig formidlet på samme måte; stylish animasjoner flyr over skjermen din, mens hovedpersonen rett og slett oppsummerer hva som skjedde der og da. Om det er noe særlig bra måte å fortelle en historie på kan diskuteres, men i forhold til spillets formål og innehold funker det supert. Det balanser nemlig bollefint på grensen mellom å være så tynt at du ikke bryr deg, og så omfattende at det blir ujevnt i forhold til resten av spillets tempo. Sucker Punch tar ingen sjanser, men det de gjør er gjennomført.
Ellers må jeg innrømme at InFamous var noe helt annet enn det jeg så for meg det var. Mens jeg så for meg noe GTA-lignende, fortellingsbaserte greier er i stedet dette nærmest rollespillaktig. Det du praktisk talt gjør i spillet er nemlig å frigjøre områder fra skurker, og gi elektrisitet tilbake til bydelene rundt, mens prosentene, lovordene fra sidekicken, og evnene dine blir større og større. Samtidig er det jo disse nevnte historiesnuttene, og en overraskende variert flora av sideoppdrag som sørger for at det aldri føles repterende eller formularisk. Sluttresultatet bli en slags symbiose av kickene man får av kjappe actionspill, og endorfinene man aldri går lei av å sanke opp i rollespill.
Er neppe årets tittel eller noe sånt, dette, men et gjennomført spill som jeg tipper kommer til å ende opp med en semikultstatus -- vel, det er det uten tvil. Dette er et sånt spill som om et par år kommer til å ha sitt dedikert GameFaqs-forum eneveldende dekket av tråder laget av folk som lurer på hvorfor ingen spilte det.
Konklusjon:
Aleks anbefaler :tommelopp:.