Ingen World Of Warcraft til Xbox360

#21
RUMOR #1: World of Warcraft is coming to the Xbox 360.

Source: A job listing on the Blizzard Entertainment Web site. .

The official story: "Microsoft does not comment on rumors or speculation."--Microsoft spokesperson; Blizzard Entertainment reps declined requests for comment.

What we heard: Part gossip, part geek-fantasy, the World of Warcraft Xbox 360 rumor has been around for a while. Prior to E3 2005 in May, scuttlebutt was rampant that Microsoft would announce the massively multiplayer role-playing game was coming to its next-gen console at its press conference. The company did indeed announce a 360 MMORPG...problem was it was Final Fantasy XI, which is already available for both the PC and PlayStation 2--hardly a system-selling title.

Were WOW to become available for the 360, though, it would be a much different story. Given World of Warcraft's popularity--it already has over 4.5 million subscribers and has been among the top five top-selling PC titles since its 2004 release--many gamers would gladly buy a 360 just to get in on the Azeroth action. Also, the PC hardware required to run the game costs several times the hard-drive enabled 360's $399 sticker price.

Enthusiasm for a 360 WOW was flared up with the recent discovery of several Blizzard job listings for next-generation console positions. The site has positions for next-gen engine programmers, next-gen tools programmers, and next-gen game physics/collision programmers.

So will the Xbox 360 be WoW-ed? It is a possibility. However, a more likely scenario was outlined this past February, when Blizzard sent out a product catalog which announced that Starcraft: Ghost was "coming soon to next generation consoles." Though a rep said the ad was a misprint and denied the long-delayed console game was in development for next-gen platforms, the game's current release window, Q2 2006, is the same as that of the PlayStation 3. Mere coincidence, perchance?

Bogus or not bogus?: Not enough information to say either way, but we're hoping not bogus.


Kilde: Gamespot
 
#22
Hvis WoW kommer på 360 slutter jeg nok en gang med PC-spilling. WoW er det eneste spillet jeg finner interessant på PC. Helt til evt. Starcraft II.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#24
Ligger ikke litt av sjarmen i et MMORPG klokken fem om natten, med husehånd, geekholdning grunnet dårlig stol og blodsprengte øyne? WOW på konsoll? Urk, communitiet er ille nok fra før.
 
#25
WoW på XBOX360 komemr til Pwne. HAter å sitte på en PC å spille. HAter å bruke tastaturet og musa. "klikk klikk".
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#26
Tenkt på at du da må sitte og holde inne stikka i den retningen du vil gå isteden? Eller at istedenfor å bare klikke på et ikon må du først få opp menyen, så bla deg frem, og så trykke for å åpne inventory og så bla frem til tingen du vil bruke? Hver bidige gang? Og hvordan skal du få skrevet noe til andre?
Ja, det der tror nok jeg også kommer til å "pwne" som du så treffsikkert sa det.
 
#28
Opprinnelig skrevet av Yetipants@17.10.2005, 14.25
Tenkt på at du da må sitte og holde inne stikka i den retningen du vil gå isteden? Eller at istedenfor å bare klikke på et ikon må du først få opp menyen, så bla deg frem, og så trykke for å åpne inventory og så bla frem til tingen du vil bruke? Hver bidige gang? Og hvordan skal du få skrevet noe til andre?
Ja, det der tror nok jeg også kommer til å "pwne" som du så treffsikkert sa det.
269770​
Okey, okey. Du haxxa megd er^^ Men men.

Men du, jeg for ikke skrevet noen poster utenom på "Nyheter og Rykter" og "Bytte,Kjøp og salg" sekjsonene. Hva skal jeg gjøre?
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#29
Tehecko, vi skjønner at du er nerd, det er vi også, men vennligst ikke la det gå utover ordforrådet ditt.
 
#30
Vel om WOW skal komme til Xbox360 og det skal bli det "samme" spillet og en kan spille på samme servere så må det komme tastatur og mus til Xbox360.

Ellers så kommer det aldri til å funke. Eller så kommer det en egen konsol versjon av WOW....hvem vet.

Men en skulle tror at Blizzard ville tjene mere penger så muligheten for WOW på Xbox360 eller PS3 for den saks skyld er nok ikke utenkelig.
 
#31
Opprinnelig skrevet av Tehecko+17.10.2005, 14.33-->
<!--QuoteBegin-Yetipants
@17.10.2005, 14.25
Tenkt på at du da må sitte og holde inne stikka i den retningen du vil gå isteden? Eller at istedenfor å bare klikke på et ikon må du først få opp menyen, så bla deg frem, og så trykke for å åpne inventory og så bla frem til tingen du vil bruke? Hver bidige gang? Og hvordan skal du få skrevet noe til andre?
Ja, det der tror nok jeg også kommer til å "pwne" som du så treffsikkert sa det.
269770​
Okey, okey. Du haxxa megd er^^ Men men.

Men du, jeg for ikke skrevet noen poster utenom på "Nyheter og Rykter" og "Bytte,Kjøp og salg" sekjsonene. Hva skal jeg gjøre?
269775​
[/b]
Omfg. Jeg har problemer med pc'n og tastaturet. Det med ordet "haxxet" var bare EN spøk.
 
#32
Kjøp nytt da, er jo ikke så vanskelig. Eller du kan gå på dynga å finne noen brukbare tastatur, kasta noen tastatur der får ikke så lenge siden. :D
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#33
Vel om WOW skal komme til Xbox360 og det skal bli det "samme" spillet og en kan spille på samme servere så må det komme tastatur og mus til Xbox360.[/b]
Øh... så du skal sitte i sofaen eller godstolen og balansere tastatur og mus i fanget eller på bordet? Med tanke på håndleddene og ryggen din bør du håpe det aldri skjer. :p
 
#34
Ikke WoW til en råtten konsoll? Så synd. Tror det hadde sugde villt med MMORPG på konsoll, ikke at jeg har prøvd det, men bare ser det for meg.
 
#35
Ikke WoW til en råtten konsoll? Så synd. Tror det hadde sugde villt med MMORPG på konsoll, ikke at jeg har prøvd det, men bare ser det for meg.
[/b]
MMORPG på konsoll kan jo være dritkult, men ikke et som WOW.
 
#36
Å sitte i sofaen med et tastatur skulle ikke være noe problem. Jeg brukte tastaturet til pso i årevis, og slet aldri med det. Hvordan det å bruke en mus hadde vært, derimot, aner jeg ikke. Høres ikke akuratt så digg ut.
 
#37
hvis wow kommer på konsoll, begynner jeg å grine. :grine: det går praktisk ikke an å finne en løsning på hotkeys osv... tror jeg. de skal være ganske geniale hvis de klarer det ihvertfall.
 
#38
Da begynner du å grine? Så ... du blir skikkelig emo når noen slipper en dårlig port du bare kan ignorere til en konsoll du bare kan ignorere? Makan.

Og angående hotkeys - de slipper ikke et MMORPG til en konsoll uten (å lansere) tastatur. Da blir plutselig ikke hotkeys så veldig vanskelig. Jeg er vel ganske genial i dine øyne nå ...? :svette: