Insecticide (PC, NDS)

Lodin

Der Waaaah
Yes, det første orntlige spillet til idiotene i Gamecock (Crackpot er utvikler) er ute og det var vel stort sett denne alle har venta på fra dem. Jeg vet ikke åssen spillet er på DS, men på PC er det ihvertfall delvis tredjepersonskyter og delvis adventure. Satt i insektbyen Troi skal man som etterforsker Chrys Liszt og partneren Roachy etterforske en bruskonspirasjon hos Nectarola Cola.
Actionbiten som man starter med er grei nok, men ikke veldig engasjerende. På første brett hopper og skyter man biller langs hustak og desarmerer bomber. De pælma det sikkert inn der for å skape litt variasjon for babby og sånn sett funker det bra. Hovedbiten er mer typisk Grim Fandangoete. I andre brett skal man lunte omkring på kontoret og samle opp bevismatriale fra medarbeiderne sine. Her skinner spillet mer siden foka er morsomt skrevet og stemmearbeidet fungerer. Typiske noir karikaturer slik vi liker dem. historien er og engsjerende nok så jeg er spent på hva som skjer videre når jeg får starta på bruskonspirasjonen.
Grafikken er ok. Ikke no fantstisk, men akkurat som Sam & Max episoden er den stilistisk sikker og det er her viktigere enn bloom og bumpmaps ut ræva. Skal heller ikke legge under en stol at det ser veldig ut som Psychonauts. ;)
Hele greia er desverre litt ammatørmessig laga, men hvis man kan overleve å ikke kunne save eller mappe knappene sine bør det gå. DS utgaven har vært ute i statene en stund, men det ser ut til å være bare actionbretta med resten fortalt som kuttescener. Til PC er det derimot delt i to til 15 dollar per episode. Spørs å se hvor lenge hver varer. Om ikke annet er del 1 utsatt en del så nummer 2 er rett rundt hjørnet. Neste måned sies det.
Det selges flere plasser, men Steam er min anbefaling.

Pew pew i actionbiten.

Stille og rolig når man etterforsker.

Heimesidå med trailar

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Testa DS-utgaven og det var akkurat som du sa, kjipe actionbrett (ikke veit jeg hvordan de er på PC, men DS-utgaven hadde krisedårlig framerate, stygg grafikk og lodne kontroller) og kuttscener istedenfor pek-og-klikk. Håper inderlig PC-utgaven er noe å satse på.

Lodin

Der Waaaah
Frameraten og kontrollen er ihvertfall helt grei på PC. Actionbitene blir da bare litt slitsomme. :p

EDIT: Og der var det runna. Jeez for no dritt sistebossen og cliffhangeren var.
Ligg unna dette her, alle sammen. Gamecock er den verste utgiveren.

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Sitter å lurer litt på denne. Største grunnen jeg er usikker er den derre mørkegrønne tonen dem bruker overalt. Mulig dem prøver å få fram en slags stemning med den, men den klikker ikke hos meg og jeg synes alt ser rimelig trøtt ut.

Lodin

Der Waaaah
Nei, Gamecock er sånn utgiver som liker å kle seg ut, gå på fylla og leke deilige. Så når de endelig må få et spill ut døra tvinger de utviklern til å kappe features, legge inn masse unødvendig dritt og korte ned på hele greia. :rant: