Invert eller "Normal"?

åssen speller du skytespilla rine?

• Invert Mouse

Stemmer: 11 31,4%
  • Normal

Stemmer: 22 62,9%
  • Jeg bare negrer rundt jeg.

Stemmer: 2 5,7%

• Totalt antall stemmer
    35

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Hvordan spiller du dine skytespill?

Invertert Fitte eller Standard Mus?

Eh.. Negrer rundt?

Anyway, har alltid vore invert. Aner ikkje kvifor, spelte aldri flysimulator då eg var liten. Om ikkje Pilotwings på SNES teller så klart.

D

Deleted member 91

Gjest
Elsker denne diskusjonen. Invert paa konsoll fordi det mekker mer sens, "normal" paa pc ettersom jeg ser mer paa det som et museinterface enn et hode jeg tipper frem og tilbake. Jepp jepp.

Klarer ikke å spille med normal, så det går i invert, gitt. Sikkert fordi jeg spilte mye flyspill da jeg var liten

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Invertert for alltid.

Drauden

SGs kollektive lillebror
Normal. Vprste jeg vet er å måtte bytte innstillinger på ørten kontrolltyper fordi de regner med at alle digger invert (Warhawk, jeg ser på deg).

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Brukte inverted helt siden descent, men byttet for et par år siden bare pga. det var så jævlig mas å ordne på det i hvert eneste jævla spill - hvis de lot deg ordne på det i det hele tatt.

Terje

mostly harmless
Har alltid kjørt normal, bortsett fra flyspill og lignende. Diskuterer ofte dette med en kompis som sverger til invert. Han mener det er mest naturlig siden du "vipper hodet" fram og tilbake. Jeg derimot ser for meg at jeg flytter på et siktepunkt, altså en markør, synlig eller ei. Er så inngrodd i dette at jeg er helt sjangseløs i spill der dette er feil.

Prata med Nicholas om det her for en stund siden. Ble forsåvidt enig i at inverted på konsoll egentlig funker ganske greit, altså greia med å lene seg bakover for å se opp, lene seg forover for å se ned. På datapese blir det litt mer tricky, kanskje fordi man beveger seg med wasd og ikke en sticke, Ikke vet jeg.

Uansett ruller jeg normal på pc og konsoll.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Brukte mange år på å ikke tenke over det, men fant ut at det er inverted på konsoll som gjør det for meg. Går på vipp bakover (dra stikka ned) for å se opp og motsatt, spiller jo ikke på PC fordi lol, men ser for meg normalt på musa er naturlig.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Elsker denne diskusjonen. Invert paa konsoll fordi det mekker mer sens, "normal" paa pc ettersom jeg ser mer paa det som et museinterface enn et hode jeg tipper frem og tilbake. Jepp jepp.
Dette argumentet her bare uten hjerneskade. FPS etterligner et hode du virrer rundt og da går det oppover hvis du drar tilbake, vettu.

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Inverted, ja. Før visste jeg ikke, så jeg måtte skru det av og på et par ganger for å finne ut hva jeg følte meg mest komfortabel med.

Jante

privileged CIS shitlord
Fun fact: Duke Nukem 3D var det første FPS med invertert mus, men da var default omvendt av det det er i dag.

...så i Duke3D inverterte jeg. :riffa:

D

Deleted member 91

Gjest
Dette argumentet her bare uten hjerneskade. FPS etterligner et hode du virrer rundt og da går det oppover hvis du drar tilbake, vettu.
Ja, det jeg mente var at det var den logikken jeg applya til konsollspill (hvorfor det ikke gjelder venstre/høyre har jeg derimot ikke et godt svar på), mens på PC så forestiller jeg liksom at jeg fortsatt beveger en musepeker selv når jeg spiller FPS-er og sånn.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Samme som Nicholas, invert på konsoll og normal på pc. Av akkurat samme grunn.