IP-Addresser

#1
Hei, jeg har en ip address til en som plager meg hele tida. er det mulig å finne ut hvor denne ip addressen kommer fra? eller hvem som eier den? takk
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
1: Last ned Hostname, og finn ut hvilken nettleverandør kødden bruker.
2: Kontakt leverandøren og informer dem om hvordan denne kunden de har oppfører seg, logg aktiviteten før du tar kontakt slik at du har bevis (da blir det mulig for dem å sjekke at trafikken stemmer, istedenfor å leite etter nåla i høystakken).
3: Fysakken burde så få stengt aboet sitt.
 
#3
1: Last ned Hostname, og finn ut hvilken nettleverandør kødden bruker.
2: Kontakt leverandøren og informer dem om hvordan denne kunden de har oppfører seg, logg aktiviteten før du tar kontakt slik at du har bevis (da blir det mulig for dem å sjekke at trafikken stemmer, istedenfor å leite etter nåla i høystakken).
3: Fysakken burde så få stengt aboet sitt.
[/b]
takk , men det funker ikke i XP. :(
høres ut som du har opplevd noen plager deg før.. :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4
Jo, det funker i XP. Bruker det selv. Trikset er at det kjører i konsollmodus, så det vil lukke seg etter at det er ferdig med å kjøre. For å unngå dette, trykk Start->Kjør->skriv inn "cmd" uten anførselstegn og trykk OK.
Så blar du deg fram til mappa der du har lagret Hostname (skriv "cd" uten anførselstegn, et mellomrom og så banen til mappa MED anførselstegn før og etter) og skriv "hostname <ip-adressen>" uten anførselstegn.

Og jeg har jobba for Telenor, derfor veit jeg hvordan det der funker.
 

epp

firm and correct
#7
Har du ip-adressen trenger du bare å åpne terminalvinduet (kjør-> cmd) og skriv: tracert <ip-adresse> . Du trenger ingen ekstra programmer for å spore veien. Dette funger også på netsider.
 
#8
Kan jeg få høre historien? Hvem plaget deg? :kul:
[/b]
hehe...ble ikke plaget så mye. men denne fyren prøvde å være superhemmelig supergjøk, "oh woa, jeg vet hvem du er og jeg kan sende bedkjeder og plager deg uten at du vite hvem jeg er" for en tulling sier jeg bare. lite folkeskikk i de mailen

men nå vet jeg hostname hans. hva skal jeg gjøre videre?? noe grusommer ideer?? :kul:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#9
Meld fra til gutta som lar ham være på Internett og sørg for at de revurderer den avtalen, så vinner du ganske grundig. ;)
 
#10
1: Last ned Hostname, og finn ut hvilken nettleverandør kødden bruker.
[/b]
Hvorfor ikke bare bruke nslookup (start -> run -> nslookup) og så skriv inn ipen der? Det følger med windows, er gratis, har fler muligheter enn hostname, osv osv osv. Det er dessuten mye raskere enn nslookup også.

Men hva om brukeren har en annen host tilknyttet ipen (haha.du.suger.no)? Da fungerer ikke metodene deres lenger så da foreslår jeg at du går inn på www.ripe.net og skriver inn ipen der. Da får du opp abuse-mail der du kan sende klager og lignende på samt du får annen kontaktinformasjon om internettleverandøren hans. Her ser dere resultatet når man søker på min ip som eksempel.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
Hvorfor ikke bare bruke nslookup (start -> run -> nslookup) og så skriv inn ipen der? Det følger med windows, er gratis, har fler muligheter enn hostname, osv osv osv. Det er dessuten mye raskere enn nslookup også.[/b]
Fordi hostname er enklere å bruke. Og fordi jeg ikke har oversikt over alle de sære, udokumenterte programmene som følger vedlagt med Windows og som heller burde vært en integrert del av operativsystemet. :(