IPTV på XBOX360

#1
Gamespot og VG skriver at XBOX 360 nå får støtte for IPTV. Dette er jo selvsagt en kult nyhet som øker avstanden til de andre konsollene yterligere og øker målgruppen til krysskassa betraktelig! Hva syntes dere om det? Og tror dere man eventuelt etterhvert vil måtte betale nrk-lisens for å eie en XBOX 360? Jeg tror dette kan bli kult! :)
 

Novastrum

Feminist-elitist
#3
Det er vel sånn ca. det kuleste jeg har hørt i hele dag. Det er slikt som behøves for at TV skal bli interessant igjen. Har ikke sett på TV på rundt 3 år. :)

Edit: leste nå nettopp at materialet vil være i HD - kanskje man kan forvente seg det, men det sto ikke i saken. Det er deilig.
 
#4
Nettopp, jeg tror dette kan være med på å gjøre så IPTV tar av for fullt.
 

epp

firm and correct
#5
In other news: Microsoft har løst alle verdens problemer!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
In other news: Det hender Microsoft gjør noe riktig de også.
 
#8
Kort sagt så betyr det at du kan motta TV-signal via internett. Med andre ord, man trenger ikke antenner, paraboler, og så videre. Der er heller ingen problem å bruke maskinen som videoopptaker, så lenge du har HDD. Microsoft sa for eksempel at man skal kunne ta opp favorittprogrammet sine mens man spiller over Live. :)

Dette bekrefter vel at det kommer en mye større HDD etter hvert.
 
#9
jeg skjønte sånn ca det, jeg bare tenkte at man måtte ha massiv båndbredde for å streame HD-TV stabilt`?
 
D

Doctor Downs

Gjest
#10
Mulig dette er et litt retarda spørsmål, men hvis HD krever enorm båndbredde og jeg ikke engang har en HDTV, er det sannsynelig at man vil kunne stille ned oppløsninga til 800x600 dersom man måtte ønske det? Hadde spart meg betydelig med HDD-plass også.
 

Halky

Veteran bruker ;)
#11
Høres da greit ut dette, men tror dessvere ikke vi her i Europa, eller Norge for den saks skyld, kommer til og få dette klart med det første. Det skulle vist komme i løpet av året i Danmark, men tviler på at det kommer så fort her til lands, om vi kjenner folkene rett.
 
#12
Vi har faktisk IPTV, men desverre bare en sånn boks som omkoder signalet. Så om det kommer en software update som tillater å bruke burken som en sånn boks blir jeg ganske fornøyd. Om det går ann å ha flere sånne bokser koblet til på en gang da.
 

Lodin

Der Waaaah
#15
SITAT
The service will be offered in the US thorugh AT&T's lightspeed, which provides 35Mbps in bandwidth to the home. So AT&T would replace your local cable company and ISP.[/b]
Fucking LOL. For de som ikke vet er AT&T omtrent den røtneste nettlevrandøren i statene bare såvidt banka av AOL. XD
 
#18
Telenor er vel som engler i sammenligning med AOL ihvertfall. Det er/var ihvertfall helt krise. Husker tidligere var det en del nettsider etc som ikke fungerte med AOL, uten at jeg husker hvorfor.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#19
AOL var vel de som hadde egenprodusert nettleser som de prakket på folk som hadde dem som internettleverandør, uten mulighet for å bruke andre lesere.
 
#20
Ville du hatt det hvis det var Telehor som stod for tjenesten? ^_^
[/b]
Jepp, absolutt. Jeg ser ikke på telenor som en dårlig leverandør som sådan. Grunnen til at jeg ikke bruker de nå er fordi Nextgentel tilbyr et par andre tjenester telenor henger litt etterpå (blant annet fast ip og høyere opplastingshastighet).