Irriterende designavgjørelser

Personlig bruker jeg høyremustast og wdr, er så forbanna teit at BF2 ikke har støtte for dette i innstillingene på "controls" (drittspill), får ikke til noe som helst med de trange wasd-std. innstillingene.

Lodin

Der Waaaah
Testa Bloodrayne 2 for noen dager siden og kan bare konkludere med at hele spillet stort sett er en irriterende designavgjørelse. Riktignok var ikke enern noe stort spill, men det hadde ei sexy vampyrkjerring, nazier i hauger og lass og masse hjernedød action. I to har de derimot endret på to av disse elementene. Naziene er byttet ut med gothervampyrer. Vel å merke er det kos å få kveste en liten emogother i ny og ne, men det kan aldri måle seg mot tidenes beste fiende, nemlig nazien. De forbanna irriterende edderkoppene fra 1 er forøvrig bytta ut med enda mer irriterende flaggermuser så her har de og feila.
Så kommer vi til den hjernedøde actionen og joda, den er der enda. Bare så synd at de og har dytta inn en masse Tomb Raider dill i spillet. En masse Tomb Raider dill de ikke har plugga og testa godt nok så det er totalt half-assed. Man svinger, hopper og spretter omkring, men det nytter bare ikke når man feiler og detter ned fordi kontrollen er for unøyaktig.
I grunn har de og feila på historien siden det denne gangen er altfor mye av den. Folk kjøper ikke dette spillet for å se ti minutter lange filmsnutter med Rayne og vampyrfaren hennes som står å gneldrer til hverandre, men det er likefullt det de får.
Ikke uventet sletta jeg dette før jeg fikk tatt andre boss og gikk å slakta noen nazier på Xbox versjonen av 1. <_<

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
SITAT(Adroon @ 27.06.2006, 17.59) 11800
Du er ikke mann før du snur tastaturet og bruker end, insert, home, og page up. :p
[/b]
Du er ikke mann før du legger tastaturet på siden og bruker komma, Alt Gr, punktum og L.

Da er du mann.

D

Deleted member 91

Gjest
Antar jeg spiller fotball på et minefelt nå, men Phoenix Wright gjør en god jobb med å frustrere meg til tider. Jeg kan til en viss grad relatere til hvor vanskelig det må være å tilpasse et spill til så mange forskjellige grader av spillere, fra folk som krever puzzles på geninivå, helt ned til allmenne analfabetiske idioter. Det er alikevel ganske irriterende å ende opp såpass mye i en situasjon hvor mitt eneste alternativ er å bla igjennom alle åstedene jeg har tilgjengelig, og "titte" på alt. Det må da være noen andre som har det like vanskelig som meg, eller er jeg bare udugelig, og helt alene i å sitte fast uten noe anelse på hva jeg skal gjøre for å komme videre? :$

Du min venn, tenker for hardt! Jeg veit ikke om du har det samme problemet som meg, men. :hehe:
Når jeg tenker for hardt kommer jeg ikke opp med de mest åpenbare løsningene men tenker bare på helt syke løsninger. Sånn er det vel med en del folk. ^^

D

Deleted member 91

Gjest
Jeg skjønner hva du mener, men det er ikke alltid det er sånn det foregår heller. Her er et eksempel (milde spoilers, antar jeg):

Dama: "Ånei! Det er noen å roter i den ene traileren!"
Meg: "Får prøve å åpne døra, da. *trykke*"
Dama: "Den er låst, vi kommer ikke inn!"
Meg: "Okay. *trykke på alt annet som kan trykkes på mens spenningsmusikken spilles hele tiden, akkurat som om det er noe jævlig viktig som skjer akkurat nå* Okay, der har jeg trykket alt. Hva faen gjør jeg nå?"

Og så må jeg backtracke og snakke med alt og alle helt til jeg snubler videre i saken. Det irriterende er at det ikke er isolerte tilfeller, men faktisk hender til stadighet. Plagsomt at sånne småting skal ødelegge hva som ellers er, og skal være, et utmerket point 'n click-spill.

Unlimited Saga:
Hele jævla spillet er fåkkt åpp! men fint cover...

Resident Evil 4:
De jævla monsterene som man må skyte på bestemte punkter får å drepe, er vel sånn ca noe av det mest idiotiske jeg har vert borti!
Først å fremst må man bruke et jævla sniper sikte får å se disse punktene, å hvis man ikke har sniper skudd (noe man ikke altid har) må man springe vekk, eller skyte vilt på tingen. å på toppen av det hele så er dette ett konsoll spill, så man har altså ikke mus, å det er bare jævla frustrerende å skyte med sniper på en ting som står rett forran deg med en treig analog stick!!
Absolutt ingenting bra med di monsterene!!

TES IV Oblivion:
Jeg elsker dette spillet, men jeg vil alikevell klage på at alle dungeons og oblivion gates er alt for like.
Og som noen andre nevnte i ett annet topic: Fiendene vokser med deg å du blir liksom ikke overpower av å levle, + at det er for lett å få tak på armor.

Zelda OOT:
Vi begynner ikke der vi sava :(

Doom 3:
Det styret med at man ikke kan holde lommelykt å et våpen samtidig.

Shadow Hearts:
Sikkert mange som er uenige, men jeg synes det der "slå på ringen" oplegget er teit, jeg vet jeg kan skru det av, men da får man jo ikke perfect, så jeg blir jo tvunget til å bruke det. Spillet hadde ver så mye besre uten d systemet!

Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth:
spring fort knapp?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg elsker at du lister opp et par ting som er lagt inn for at det skal bli en skikkelig utfordring i spillene det gjelder. Stå på. :p

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
SITAT(Yetipants @ 22.06.2006, 21.21) 11201
Du er ikke mann før du bruker PLØÆ.
[/b]
Og da med DVORAK-input. TOLD U I WAS HARDCORE!

SITAT
Doom 3:
Det styret med at man ikke kan holde lommelykt å et våpen samtidig.[/b]
Helt enig. Det er bare latterlig lite gjennomtenkt. Som om man ikke får håndvåpen med lommelykt ? Og dette skal være i fremtiden attpåtil.

Greit med utfordringer. Men de kunne løst det på en annen måte en måtte veksle mellom pistol og lommelykt. Et meget begrenset batteri hadde gjort seg.

Idiotisk avgjørelse av utviklerene, finnes knapt noen tvil om det.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Det var ganske artig i det ellers lite minneverdige Obscure. Hvis du hadde en pistol, en lommelykt, og en rull teip, kunne du kombinere dem i inventoryet for å lage pistol/lommelykt-combo. :D

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(DiRTY D @ 01.07.2006, 16.10) 12301
Greit med utfordringer. Men de kunne løst det på en annen måte en måtte veksle mellom pistol og lommelykt. Et meget begrenset batteri hadde gjort seg.[/b]
Det var bare jeg som skjønte at de gjorde det sånn for at det skulle bli litt skummelt, altså? :p

Man kan uansett få tak i en "Duct tape"-mod til Doom 3, om man syns det er helt grusomt.

"Under the crazy presumption that a roll of duct tape has to exist somewhere on the Mars facility, the Duct Tape mod sticks flashlights to your machinegun and shotgun. In order to preserve the atmosphere, these new lights are much narrower (and a little brighter) than the standard flashlight, and are only available on the basic weapons. The pistol is not equipped with a flashlight, so as not to spoil the early sections of the game."

Selv syns jeg det virker ganske stilig at man ikke kan se og skyte samtidig, litt unikt. Ikke at jeg har spillt spillet noe særlig, men.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
For å si det sånn: Det var ikke lommelykta som gjorde at jeg ikke orka å spille ferdig Doom 3.

SITAT(Yetipants @ 01.07.2006, 17.05) 12332
Det var bare jeg som skjønte at de gjorde det sånn for at det skulle bli litt skummelt, altså? :p
[/b]
Problemet var bare at det ble ikke særlig skumlere, gameplayet haltet istedet.