Jernpunktsikter

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jernpunktstøttekikkertsikte er litt i veien for siktinga på grunn av alt jernet, mens red dot er mindre i veien.

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Opplyste sikter som red dots, eotech og sånt forstørrer kun siktebildet bittelitt og har den fordelen over vanlige sikter at de synes godt selv under forhold der lyset ute ikke er så sterkt og at man kjapt fokuserer på målet.

Aimpoint er et bra sikte som egner seg ekstremt bra til nærstrid på 30-50 meter fordi du ikke trenger å sette forsiktet og baksiktet på våpnet i linje (og for dere som ikker skjønner det, dette tar tid...). Ikke at det er vanskelig å bruke vanlige siktemidler, men det krever bare mer trening.

Jeg har fått tafse litt på det nye våpnet mitt, HK-416, og jeg må si at Aimpoint + for-grep er nok til å skyte inner-tiere på 200 meter med relativt lite skytetrening. Dog i liggende skyting så er det best å fjerne forgrepet. Sikkert gammel vane fra min side når det gjelder AG'n.

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Jeg troooor muligens de sikter til sikting i spill her. Hadde det vært like komplisert som i virkeligheten med vindhastighet og knepping og det mer, hadde Revan sitti og grini foran torsken sin nå.

Jojo, men spill er jo så realistiske om dagen:p I spill så trenger du ikke å være en rakettforsker for å finne ut hvordan du skal sikte med vanlige sikter. Det er "pek og på tuppen av kornet der dreper jeg":p

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Jamen lista er lagt for helvete! Det ble postulert i første innlegg! DET ER SÅ JÆVLA EKTE MED JERNPUNKTSIKTE.

Nei æsj, nå begynner jeg nesten å gå lei.

God dæmn, Oma aka Icy Hot.

Øhm ja, og sånn jernpunktsikter er faen meg ekte.