Jesus wept, han så prisen på Rock Band

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
En ting som er godt med den er att fingrene lettere glir fra knapp til knapp på "fretboardet", mens på GH gitarer går det i daler. Så det er "litt mer som en ekte gitar". Jeg syns den er godere på akkuratt det men resten er noe søppel.
Jeg opplever at jeg butter mot den neste knappen fremfor å gli naturlig videre sånn som med exploreren. Mulig fingar mine suger.
Ka som e gale med Rock Band-gitaren?
Hva er ikke galt med den?

Lodin

Der Waaaah
I andre nyheter er Track Pack Volume 1 ute for de som var dumme nok til å kjøpe RB til PS2 eller Wii. 400 spenn for 20 låter.
"The Kill"- 30 Seconds to Mars
"Move Along"- All-American Rejects
"All the Small Things"- Blink-182
"More than a Feeling"- Boston
"Moonage Daydream"- David Bowie
"We Care A Lot"- Faith No More
"Truckin' " - Grateful Dead
"Die, All Right!"- The Hives
"Calling Dr. Love"- KISS
"Gimme Three Steps"- Lynyrd Skynyrd
"March of the Pigs"- Nine Inch Nails
"Live Forever"- Oasis
"Crushcrushcrush"- Paramore
"Synchronicity II"- The Police
"Little Sister"- Queens of the Stone Age
"Teenage Lobotomy"- The Ramones
"Siva"- Smashing Pumpkins
"Interstate Love Song"- Stone Temple Pilots
"Buddy Holly"- Weezer
"Joker & The Thief"- Wolfmother

Jeg opplever at jeg butter mot den neste knappen fremfor å gli naturlig videre sånn som med exploreren. Mulig fingar mine suger.

Hva er ikke galt med den?

Fingra dine funker sikkert fint.
Det er vel mer en smaksak, jeg liker også att jeg slipper den kjipe klikkelyden på strumbaren.
Men nothing matters når gitaren ikke gir "overdrive" selvom jeg slår en kompis i trynet med den, og plutslig når nyser mildt så kommer det. ASS.

De gangene jeg spiller så går det mest i trommer, og da prøve og sette låter som er neger som feks tom sawyer av rush, ikke att det egentlig er SÅ vanskelig, men jeg sliter med og komme inn i runketankene til andre trommiser da alle har sin måte og runke på kan man si.

Da for faen, DA... klarte jeg tromme delen på expert.
Fikk jaggu i meg alle achievementsa for vanskelighetsgradene oppover også.

Fytti helvete hvor slitsom den The who låta er, fyren bare runker igjennom hele låta. ble nesten som og lære seg en annens Jam. forbanna slitsomt.

om noen sliter med Iron maiden på expert så fant jeg ut att han øker og sakker i tempo på forskjellige deler, det kaster deg fort av banen i en såpass slitsom låt.

K999

Keystone State Of Mind
Klarte hele tromme delen på hard, ikke så altfor vanskelig da. Men sleit litt med Maiden og Boston. Sånn 3-4 forsøk på hver så hadde jeg dem. Begynner på expert snart, skal bare klare vokal på hard, om jeg ikke bare hopper rett på expert først. :)

Jeg makter ikke og spille easy,medium eller hard på trommer, det er så dumma ned på steder så det bryter helt.

hjernen min sier : "sånn går låta, spill det du lille venn" og da spiller jeg jo låta, men på alt untatt expert så fjerner de jo flere slag som er viktige for grooven i det hele så jeg blir bare irritert.

Men ja, gled deg til den The Who låta på expert, lang møkkalåt med konstant detaljforandring i rytmen. om noen spiller den 100% med gullstjerner på expert å det hele så skal de faen i meg få en kroneis.
Jeg fikk 94% tror jeg.

Hadde en Rockband kveld igår for første gang :)
Var veldig spent på trommene og settet innfridde forsåvidt på de aller fleste punkt.
Trommesettet var derimot veldig lavt i høyde og med mine 1.90cm føltes det kanskje litt puslete.
Men ellers var det fett. Jeg er fremdeles en MEDIUM spiller på gitaren og jeg holdt meg til MEDIUM på trommene også. Det var vanskelig nok for min del.

Kveldens høydepunkt var Metallica - Blackened (som har en høy vanskelighetsgrad i seg selv).
Gitaristen på hard sleit og jeg på trommene var helt død etter den sangen.

Tøffe saker. Men jeg tror ikke at det blir noe innkjøp av RB eller GH her i gården med det første. Holder nesten at en i gjengen har det, jeg spiller så lite musikkspill når jeg er alene.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Spilte Rock Band på kinoen i går, og jeg kan bekrefte at Metallica på trommer er dødsens. I mitt tilfelle var det …And Justice For All som skapte fingersmerter. Pluss at jeg nesten ødela stemmen med å prøve å synge System of a Down - B.Y.O.B. :p

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Går vel fortsatt an å legge leia en oktav ned, vel? Sånn ellers er jeg litt snurt for at ikke

CockMcBalls

El Sabor Professional
Kjøpte Rock Band i forrige uke, og elsker det så langt. Støyen fra trommene er dog noe jeg fint kunne klart meg uten. Ser at man på f.eks eBay kan få kjøpt et utall av forskjellige matter man kan legge på trommene for å gjøre det hele litt mer levelig.
Er det noen som har sett disse mattene til salgs her i landet?

Hadde en Rockband kveld igår for første gang :)
Var veldig spent på trommene og settet innfridde forsåvidt på de aller fleste punkt.
Trommesettet var derimot veldig lavt i høyde og med mine 1.90cm føltes det kanskje litt puslete.
Men ellers var det fett. Jeg er fremdeles en MEDIUM spiller på gitaren og jeg holdt meg til MEDIUM på trommene også. Det var vanskelig nok for min del.

Kveldens høydepunkt var Metallica - Blackened (som har en høy vanskelighetsgrad i seg selv).
Gitaristen på hard sleit og jeg på trommene var helt død etter den sangen.

Tøffe saker. Men jeg tror ikke at det blir noe innkjøp av RB eller GH her i gården med det første. Holder nesten at en i gjengen har det, jeg spiller så lite musikkspill når jeg er alene.
Angående høyde, still de inn på høyeste setting.
og så matcher du det med en stol som er litt lavere da vet du, jeg foretrekker dog å sitter "over settet" slik jeg gjør i virkeligheten. Men alt kommer ann på hvordan kroppen din er når du skal slå på ting.

Jeg bruker en trommestol...sånn ordntli. og er på rundt samme høyde som deg.

Har hatt flere trommiser nede hos meg som ikke sliter noe med høyden på settet, da mener jeg trommiser som i folk som faktisk spiller trommer.

Stilla ikke inn på en dritt, var ikke mitt utstyr så jeg lot det bare være. Rockband var også nyinnkjøpt, en småfull Dirty var ikke interessert i å knekke noe første kvelden :ler:
Og så satt jeg på et lite slags bord, vondt og jævlig i lengden.
Får prøve med bedre møbler neste gang. Helst i min egen stue.

Nå burde jeg sove :gjespe:

K999

Keystone State Of Mind
Kjøpte Rock Band i forrige uke, og elsker det så langt. Støyen fra trommene er dog noe jeg fint kunne klart meg uten. Ser at man på f.eks eBay kan få kjøpt et utall av forskjellige matter man kan legge på trommene for å gjøre det hele litt mer levelig.
Er det noen som har sett disse mattene til salgs her i landet?
Du finner nok disse mattene bare i USA, en kamerat av meg har en variant av slike til PS3 versjonen, kjøpt inn i USA. Anbefales hvis du skulle bestille.

Forresten: Blackened er helt okey på hard, men expert er litt for vanskelig enda. Justice for All og Ride The Lightning er trøttende på expert men går fint. Enter Sandman er lettere på Expert enn Medium. :)

Nei, du har alt fra NIN til Judas Priest, Iron Maiden +++
Og DLC utvalget er meget tilfredstillende.

Men det er fortsatt tilfredsstillende.

Rock Band er helt krem, selv om jeg til tider har problem med å få motivert kompiser til å ta vokalen. Fortsatt ikke kommet igjennom en hel karriere, men dette tar vel litt tid. Hvor mye sånn ca for dere som har gjennomført den?

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Jeg har fista hall of fame med en kompis på ca. ti kvelder eller noe, men vi har ikke tatt _alt_ (som f.eks. neverending setlist som tar et halvt døgn å fullføre). Bare overbevis kompisa dine om at singstar er kult, eller få bassisten til å spille medium/hard og synge samtidig.

Å få alle "Big in" achievmentsa samt fullføre Endless Setlist kommer nok til å ta et par døgn med spilling.

Det var en gang vi spillte fire stykker i et band, så fikk bassisten akutt behov til å stikke, og i mangel på mikrofonstativ, teipa jeg mikrofnen til haka, mens jeg spilte bass på Expert og sang på Medium, på Enter Sandman! Det gikk faktisk overaskende bra, mest fordi det er en enkel sang å synge. :p