John Woo + Samus Aran = Metroid the movie

#22
Tim Burton ville vært den perfekte kandidat med tenke på kulisser og den generelle visuelle stemningen i filmen. Men skal filmen inneholde et snev av action blir han plutselig feil kandidat. Personlig hadde jeg likt f.eks. Sam Raimi eller Robert Zemeckis. Sam er jo en person som takler fint all-round filmer med både action, handling og stil. Og Zemeckis - som forøvrig også er rimelig visjonær - er en mester til å levere spenning. Han lar fantasien løpe løpsk, noe som hadde vært ideelt i en Metroid film.
 
#23
Opprinnelig skrevet av CubePro@13.04.2004, 18.35
Kristina Loken (eller hva svarte hun heter, hun i Terminator 3) må jo seffern være Samus Aran da..
Jeg syntes en eventuell Metroid Prime film ville vært helt topp. Har tenke på Uma Thurman som et alternativ til Samus, men Loken er jo enda bedre suited for den rollen. Genialt! Med et konspet som Metroid verden, kan jo ikke filmen bli dårlig.
 
#24
Jeg er litt skeptisk. Men Kristina Loken hadde nok passet bra i rollen som Samus Aran. Men jeg er fortsatt skeptisk. For det første så er Samus det eneste mennesket i Metroid. Kan ikke helt se for meg en film uten dialog, og jeg kan ikke helt se for meg at de forskjellige skapningene man finner i Metroid skulle kunne snakke. Jeg lurer også på hvordan handlingen skulle blitt. Metroid er liksom et spill. Det er jo ingen direkte dialog i Metroid-spillene, så det kan bli en utfordring å lage en Metroid-film. Men hvis John Woo kan få en god film ut av Metroid-konseptet, så må jeg si meg meget godt fornøyd. Men ellers er ikke dette noe jeg ser veldig fram til akkurat. Ser på det som en liten bonus. Ser heller mer fram til Metroid Prime 2, ja.
 
#26
The Hollywood Reporter is ..reporting that John Woo has signed a deal with Nintendo which allows him to take the franchise to the big screen. Woo will be a producer on the movie along with his long time production partner Terence Chang, and Woo has the option to direct it as well. The plan is to get the first movie out before 2006.

"We are very fortunate that there is such an extensive amount of material to draw upon for the film due to there being so many iterations of the game over the years," Woo said.

The movie will center on the origins of the game's female protagonist, sexy bounty hunter Samus Aran, and relate her adventures battling the insidious life-sucking Metroids and their controlling force, Mother Brain.

"We have to assume the mainstream audience is unfamiliar with the property," Foxhoven said. "As for the rest of the film, we will stay true to the game and have Samus battling the Metroids and Mother Brain in a fight for control of the galaxy."

Chang emphasized that the popularity of these video games not only provides great source material for the film but helps with the awareness factor when the film is distributed overseas.

"Gaming is huge in both Europe and Japan and is starting to gain momentum in China -- so we are not only going to see interest domestically but also on a worldwide basis for these films," Chang said. "These properties are really going mainstream."

Woo added: "This type of story has a proven track record of success with film audiences."

This is the second attempt to bring Samus to the big screen. Warren Zide and Craig Perry of Zide/Perry Entertainment optioned the film rights for "Metroid" in January 2003 but let them expire. Tiger Hill stepped in and optioned the movie from Nintendo when it became available again.

Nintendo will unveil its eighth "Metroid" game, "Metroid Prime 2," at its E3 press conference May 11. As is typical of the video game industry, the company will be distributing limited versions of the game (referred to as a playable demo) to select industry professionals before the game ships for the GameCube platform in November.

Woo is also working on video games himself, directing the cinematics and overseeing story and character design at the Tiger Hill Entertainment development company (which has a deal with Sega). Two of the games in development at Tiger Hill will be shown at the Electronic Entertainment Expo in May.

"We are bringing in top-notch Hollywood talent to our games due to John's influence and connections," Foxhoven said. Referring to "Max Payne" and "The Getaway," among others, he added, "Many games have already borrowed from John's films, so it was a natural progression for John to work on video games himself."

På BBC news står det òg at filmen er forventa å koste meir enn $100m å produsere.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#27
Opprinnelig skrevet av zaijin@19.04.2004, 13.56
Tim Burton ville vært den perfekte kandidat med tenke på kulisser og den generelle visuelle stemningen i filmen. Men skal filmen inneholde et snev av action blir han plutselig feil kandidat.
Batman
Batman Returns
Mars Attacks
Planet of the Apes

Alle disse filmene har inneholdt mye action.
Selv om Planet of the Apes var rimelig dårlig, tror jeg han hadde klart Metroid veldig bra.

Jeg skjønner ikke hvorfor dere henger dere opp i hvor mye dialog osv. det skal være i filmen. Selv om filmen er basert på Metroid-universet, betyr ikke det at filmen må ha like proposjoner action/handling/dialog som i spillene. Den blir nok ganske sa annerledes skal dere se. Super Mario-filmen, anyone? :thumbsup:

Kristianna Loken er fin, for all del, men hun er en sugen skuespiller. Uma hadde nok vært - om ikke et veldig urealistisk ønske - en mye bedre dame i rollen som Samus. De finner nok en eller annen modell uansett..

John Wooo.. uff og uff.... :(
 
#29
En Metroid film høres spennende ut. Må si meg enig i Tim Burton, han er fantastisk på å skape stemning og forskjellige miljøer
(Bare se på The Nightmare before Christmas)
 
#30
Jeg har aldri spillt noen av Metroid-spillene (selv om jeg har GameCube), så jeg lurer på om vi noen gang får se ansiktet til Samus? Ramser dere opp navn til damer som ligner, eller som passer til rollen?
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#31
Hjelmen kommer vanligvis av i slutten av spillet. Eneste kriteriet er at skuespillerinnen bør være litt velbygd. Og blond.