Julequissings 2022

ganon

The Boshy
#1
Ho! Ho! Ho! godtfolk og velkommen til årets adventskalender, en quiz i, du gjettet det, 24 deler! Hver dag i desember frem til jul kommer et spørsmål som må besvares innen neste spørsmål legges ut.

For hvert riktige svar putter jeg som tidligere en lapp med nicket ditt i en hatt som jeg trekker de heldige vinnerne fra etter julaften! Altså, jo flere riktige svar, jo større mulighet for premie. For å ytterligere hjelpe sjansene deres blir det kun èn premie per person!
Jeg prøver å holde det mulig for alle på ett eller annet tidspunkt så ikke fortvil om spørsmålene virker vanskelige fra tid til annen. Jeg kommer til å spørre om både nytt og gammelt. I år blir det kun spill det går i.

Som tidligere så holdes premiene hemmelige og vil finne veien til vinnerne ferdig innpakket. Vinnerne oppmuntres til å dele hva de vinner her i tråden i etterkant. Tidligere premier har vært alt fra brettspill, hjemmelagde perler, spillrelaterte bøker, VR briller og en arkademaskin.

Spørsmålene kommer også til å ha svaralternativer så det er lov å gjette, men som i alle andre quisser er googling eller tilsvarende ikke greit.

Dere svarer ved å lage en samtale og sende meg en PM med det du tror er det riktige svaret innen nytt spørsmål er lagt ut.

Jeg deler fasiten med dere hver dag når nye spørsmål dukker opp.

Under er et eksempel på den foretrukne metoden å avgi svar for at det skal gå raskt å rette i ettertid:

05.12

a

Max poengsum fra spørsmål blir 24 i år, men du kan få opptil 24 ekstra poeng ved å skrive innlegg mens quissen foregår ( 1 innlegg= 1 poeng )





Mange av oss har blitt godt kjent i Elden Ring i år og har gjerne brukt 100 pluss timer i the lands between, men

Spørsmål 1. desember:

hvor raskt kan man egentlig løpe igjennom spillet uten å bruke glitcher?

Speedrun kategori: Any% glitchless.

a. 3 m 56 s

b. 45 t 18 m 21 s

c. 15 t 51 m 29 s

d. 58 m 42 s



Under er brukernavnene til flesteparten av tidligere deltakerne:

@Lodin
@Thinaran
@Buggz
@Shinra85
@Klaymen
@Neocon
@Kleevah
@Houseman
@Terje
@SirkusMartin
@Sheffield
@Agradula
@Aslak
@Maximum
@Kyllingmannen
@imported_Dash
@Yetipants
@Morbo
@CockMcBalls
@DagV
@Bad Mongo
@Shigsy
 
Sist redigert:

Lodin

Der Waaaah
#3
Starta Eldar Vågans Fisering i går etter mye ignorering så dette veit jeg ikke svaret på.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#4
Ikke spilt, så her blir det tipping, men gøy å være igang igjen og støtter å gjøre det til en ren spillquiz!
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#5
Det eneste som gir et snev av julestemning et igang! Hoi!
 

ganon

The Boshy
#7
IMG_20221201_191410.jpg


NB! For nye deltakere er kanskje ikke melding systemet opplagt, men trykk på brev ikonet og velg start a new conversation og kall den noe julequis aktig som man kan se andre gjøre. Er ikke første gang med start problemer så det gjør ikke noe.
 
#8
Lurker inn for ekstrapoeng!

Elden Ring spilte jeg i kanskje en 15 timer før jeg møtte veggen og gikk lei. Fortsatt ikke klart å knekke FromSoft-koden tross iherdige forsøk :penga:
 

ganon

The Boshy
#9
Fasit 1. desember:

d. 58 m 42 s

Mange som tok denne.

selve løpet kan sees her:



Tiden 3 m 56 s var ikke tatt helt ut av luften, men heller tiden det tar hvis du er veldig god og knekker spillet helt. Sjekk ut dette:



Spørsmål 2. desember:

Vi skal bort fra Soulsss spillene til FromSoft og over til et annet. Dette spillet heter *noe* Souls, men hva?

quis 4.jpg


a. Crimson Souls

b. Eldest Souls

c. Titan Souls

d. Salty Souls

e. Ascendant Souls
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#10
Elsker estetikken på det der. Aldri spilt selv, men sett noen let's plays fra det og tenkt at jeg må få somlet meg til det. Kanskje det skal bli julespillet i år? Eller spillet etter Pokémon Violet
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#11
Lurer på om jeg kjøpte det og aldri spilte det...
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#12
Jeg glemte av å svare i går :penga: opptatt med jobbting.

Tjener man innleggspoeng på hele forumet eller bare i denne tråden?
 

ganon

The Boshy
#15
Det er bare å skrive innlegg som vanlig hvor de hører hjemme, uten krav om antall ord, font type eller linjeavsstand ;) Litt treg oppdatering i dag, men det ble en sen kveld med Eldritch Horror som gikk rett til helvete til slutt.

Fasit 2. desember:

b. Eldest Souls

Det skal være ganske så bra, men jeg har ikke prøvd det selv. Her er litt mer:




Spørsmål 3. desember:

Sci fi horror er poppis om dagen, og jeg vil vite hvilket spill i sjangeren dette er:

quis 3.jpg


a. Aliens: Fireteam Elite

b. The Callisto Protocol

c. GTFO

d. Routine

e. Fort Solis
 

ganon

The Boshy
#18
Fasit 3. desember:

c. GTFO

GTFO er en co-op dungeon crawler som jeg har nevnt tidligere.


Spørsmål 4. desember:

Hvilken spillkarakter cos playes her?

quis6.png


a. Issac Clarke

b. Commander Shepard

c. Alcatraz

d. Commander Keen

e. Sergeant Cortez
 

ganon

The Boshy
#20
Fasit 4 desember: b



Spørsmål 5. Desember:

Hvilken spillserie var denne karen kjent for å være god i?

IMG_20221205_094646.jpg


a. Rogue legacy

b. Super Mario

c. Dark souls

d. Fifa

e. Spelunky