Jurogeimers 2005 topp 50...

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Akkurat idet du trodde du hadde sett alt, kommer faenmeg Eurogamer og skriver - av alle ting - en underholdende topp 50-liste. Ja, jeg måtte sjekke to ganger jeg også.
Uansett, jeg kan jo komme med et eksempel. Dette sier Kieron Gillen om Fahrenheit: "I was chatting to someone who's never played the game, and who'd only been aware of people talking about it in serious tones about a reinvention of the adventure game and blah-de-blah. Except then his mate told him that in the end a MAIAN GOD fights THE INTERNET. Amazing!"

Her. Har du noe. Sjekk forsiden deres for mer.

Kilik

Lokal moderator
Jepp, underholdende greier. Førsteplassen blir vel Resident Evil 4? Eller Shadow of The Collosus? Eller God of War?

Ble ferdig med Fahrenheit for et par dager siden. Irriterende at de skulle fucke opp slutten. Det var faktisk veldig bra til jeg totalt mistet interessen de siste to timene av spillet...

Makan! BF2-nerding på NRK2 nå...

Lodin

Der Waaaah
Takler ikke skrivemåten til de fleste folka hos Eurogamer. Altfor pretensiøst og masete for min del. På den annen side virker det ikke som de er kjøpt og betalt som 95% av resten av spillmedia så altfor ille er de ikke. Men ikke noe for meg altså.
Skal alikevel prøve å lide meg gjennom de ti siste på lista siden Yeti har så søt avatar. :tommelopp:

GameGirlAdvance posta foresten sin top fem liste over årets trender innen spillverdenen.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
La meg gjette om Lodin har lest dagens SA-oppdatering, der Kieron Gillen ble kåret til årets mest pretensiøse og elendige spillskribent for Darwinia-omtalen sin? :D
Ikke hans feil at ikke Zack tar ironi, vel. :p

Men, ja. Jeg synes nå Jurogeimer-folka skriver forfriskende lett og ledig sammenlignet med de fleste andre omtaler som flyter i slamvannet der ute. Ikke vet jeg hvor pretensiøst det er å ta med et bilde av at avataren din i American Skåtteland er en snakkeboble det står "bæsj" i når du skriver omtale, men slik gjør de det nå over hos Jurogeimer.

Lodin

Der Waaaah
Etter å ha tenkt meg om er det sansynligvis Den anmeldelsen og Kieron som fikk meg til å misslike sida. Selv hvis fyren prøvde å være ironisk feila han grusomt fordi han egentlig ikke sier en dritt om spillet.
Ikke at jeg egentlig skjønnte så forbanna mye mer etter å ha prøvd det selv heller. Kom til andre brett hvor jeg skulle redde 150 av de pungrottene, men fordi ingen gadd å fortelle meg hvordan jeg skulle teleportere dem fra andre steder ga jeg opp (det kunne kanskje han professorgjøken nevnt for meg).
Så når jeg kom tilbake hadde ikke spillet blitt lagra så jeg fikk starte på nytt.

Dette har vel egentlig ikke noe med saken å gjøre da, men det starta med at jeg ble grinete på Darwinia for ei uke sida, for så å bli grinete av å lese SA i dag og til sist blei grinete over å tenke mer på Eurogamer.
Men det var søtt at de små jævlene har nisseluer på i disse dager da. :p

Også denne da.

Dette sier egentlig litt om hvor Something Awful er i livet altså, at de ikke kan forstå at Darwinia er best i verden og sånn.

*pusteh*

Lodin

Der Waaaah
Bæsj på dere. Dette er fra GBA oversettelsen av Final Fantasy IV.

Desuten er det vistnok et neonskilt langs Las Vegas banen i den amerikanske utgaven av DOA4 hvor det står PAK CHOOIE UNF!!!

Vi vinner såh! :p

Lodin

Der Waaaah
Og heller ikke ninjaer...

Uansett er folk nå rimelig sikre på at det er Tim Rogers sin infamøse 30 siders avhandling om hvorfor du er et undermenneske hvis du ikke onanerer i We <3 Katamari boksen din hver kveld som går av med seieren i neste oppdatering. Gjespe

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
En annen førsteplass jeg er spent på er Eurogamers. Dere vet, den lista emnet egentlig handler om?

God of War, <3 Katamari, Darwinia, RE4, og Colossus er nevnt ... Selv kan jeg ikke tenke meg hva det kan være. (Perfect Dark Zero er ikke nevnt ennå, men ... årsbeste? Not by far.)

Lodin

Der Waaaah
[Oleander]Psychonauts![/Oleander]

Colossus er heller ikke gitt ut i Europa og ikke har Nauts vært på lista som jeg kan se. :kul:

Psychonauts er hva jeg vil tippe også, ellers var det noen titler jeg savnet på listen. Synes blant annet at årets beste RPG, Jade Empire, fortjener en plass blant årets 50 beste spill. Savner også MGS 3 og Splinter Cell 3. Og når man tar seg plass til en singstar-spill synes jeg at GT4/Forza også fortjener å komme med.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Ahh, Psychnauts ja ... Er det utgitt i fåkkings Norge ennå? :/

Jeg er forresten uenig i alt Camrot sa.

Lodin

Der Waaaah
MGS3 ble uansett sluppet i fjor hvis de følger amerikanske slipplister og får dermed ikke være med. Ironisk nok...
Jade Empire derimot syns jeg godt kunne fått en plass. Vel er kampsystemet rimelig meh og mangelen på inventory bleh, men få spill gjør mulighetene til å være ond så bra. Alt fra KOTOR til Baldurs gate lar deg kun være et psykotisk og smålig rasshøl mens i JE så har man hele tiden en bakenforliggende grunn for sine snuskete handlinger.
For å si det sånn så er Empire det eneste spillet som noensinne har røska litt i hjerterøttene mine når slutten nærmer seg og man i praksis slavebinder alle følgesvennene sine og sender verden lukt til helvete. Fortjener en plass rundt 40 for det.
SC3 var derimot akkurat det samme spillet som sist så jeg overlever om det ikke blir med.

EDIT: THQ skal stå for distribueringa av Nauts her og ifølge dem ble det sluppet i november. Bare så synd at ikke en eneste butikk i hele Europa har det.
Eurogamer har forøvrig en annonse for å kjøpe Nauts gående, men den looper bare tilbake til deres egen hovedside. :ehm...:

Jeg mener å huske at MGS3 ikke nådde 2004-listen med den begrunnelse at det ikke var utgitt i europa da, og derfor burde komme med på denne listen. Men det er en mulighet at jeg tar feil... Om det så er tilfelle har de skiftet "policy" siden...

vinneren ble psychonauts, men et kvikt søk på noen nettbutikker og tothegame viser at det er utsatt til Q1 2006, februar står noen steder.

Kilik

Lokal moderator
Oi, da her jeg ingen unnskyldninger til å ikke skaffe meg Psychonauts lenger...Blir nok mitt første kjøp i 2006.

Tom om WarioWare Twisted:

"Let's give it the respect it deserves: you ELBOW PEOPLE IN THE FACE WHILE PLAYING IT. I can't wait till the Revolution lets me accidentally KILL people."

:D

Lodin

Der Waaaah
For en utrolig fin måte å starte det nye året.
Kom igjen nå Raz, gi oss en skikkelig wry!

Yay! :tommelopp:
(Jeg hater foresten ikke Eurogamer lenger.)