Kan du finne lanserings datoen til Wii?

Rykter på nettet skal ha det til at det er 2. oktober. Høres litt tidlig ut spør du meg.

Lodin

Der Waaaah
Syns Ninty kan slutte å leke deilige. Maskina kommer når den kommer og før det gidder ikke jeg spekulere eller stresse.

Hvilket bare er rykter som ikke er verdt å bry seg med. Nintendo har enda ikke kommet med en lanseringsdato.

SITAT(Lodin @ 26.07.06, 21.02) 16764
Syns Ninty kan slutte å leke deilige. Maskina kommer når den kommer og før det gidder ikke jeg spekulere eller stresse.
[/b]
Jamen de er jo dritsexy, og de vet det selv.

Kilik

Lokal moderator
Et innlegg på bloggen Joystiq peker også på at selve navnet Wii kan bety 2.10 dersom en ser på navnet som romertall: Wii = VVII = 5-5-1-1 i romertall = 10-2, den 2. oktober ...

Det er jo lov å håpe, men den åpenbare ironien i resten av avsnittet tyder snarere på at Nintendo morer seg på bekostning av overspekulerende spillentusiaster.

2. Oktober hadde jo vært fantatiskt, og over mine forhåpninger, men som Kilik sier, tror jeg også at det er mer ironisk forøk fra Nintendo enn noen annet.

Revo-europe har ikke engang tolket den artikkelen og kom fram til dette:

"The rumour-mongerers would probably be interested to not that the only weeks without releases scheduled are October 2, November 20 and 27. As long as Nintendo chooses not to release a DS title the same week as the Wii, and assuming the Wii will (as long predicted) beat the PS3 to launch, October 2nd seems like a prime candidate. Possibly."

Lodin

Der Waaaah
Personlig blir jeg bare irritert når selskaper skal leke deilige med lanseringsdatoer på denne måten. Er nå bare å sende ut en pressemelding om at de satser på å få maskina ut i tidlig oktober, men at man aldri kan være 100% sikker. Skjønner at det sikkert gir fin hype og omtale at 100.000 nerder sitter på nettet og spekulerer, men jeg blir bare grumlete.
Dette er I love bees all over again! :argh:

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
Meh, det er jo gratis PR.

2. Oktober høres vel tidlig ut, men den er vel snart i masseproduksjon, så kanskje det har mer med fabrikkene deres å gjøre enn noe annet. De kan jo lansere tidlig, med et mindre antall maskiner, men dette er jo egentlig kun irriterende.

Valore, den avataren din har en hypnotiserende effekt jeg aldri har opplevd før. Jeg klarer ikke rive blikket mitt bort fra den..

Ah, den husker jeg godt... utrolig stilig om det faktisk kom noe slikt. Noen som vet hva sangen heter, forresten? Den fenger så smått...

Kilik

Lokal moderator
Mens vi er inne på rykter har det dukket opp specs på diverse forum som virker rimelig troverdige utfra hva man har hørt tidligere:

SITAT
- Nintendo Wii’s ‘Broadway’ CPU operates at 729MHZ with a maximum bandwith of 1.9 GB/sec.
- Nintendo Wii’s ‘HollyWood’ GPU is clocked at 243MHZ, the internal memory of it includes 3 MB of embedded graphics memory and 24 MB of high speed main memory.
- 64 MB of GDDR3 (MEM2) as the external main memory. Just like the internal memory, it can be accessed from the CPU and GPU with a maximum bandwidth of 4 GB/sec and can also store programs in the MEM2.
- The GPU of the Wii is identical to the GC’s but it is on average 1.5X faster.
- Maximum bandwidth between Hollywood and internal main memory: 3.9 gigabytes per second
- Hollywood is similar to Nintendo GameCube’s Flipper and Splash components.

Wii's Optical Disc Drive

- Opitcal Disc Drive (ODD) supports single and dual layer Wii disks, discs eject with software or button and the maximum read speed is the equivalent of DVDx6.

General Overview

- An optional wired LAN adapter that connects to a USB port is in the pipeline for users who do not possess a wireless LAN set-up currently.
- Both Wii discs and Gamecube discs can be played via an intelligent mode swap. When running in GC mode, the Wii’s CPU and GPU will lower to the respective speeds of the GC and some of the MEM2 functions as ARAM.
- Software development environment is an upgrade to the ‘Dolphin SDK’ used with the GC; the same libraries are used so developers can get up to scratch easily as well as the possibility of ports being easier.
- More than just the Nunchaku is planned as an extension. GC peripherals such as DK bongos can be used in both Wii and GC modes.

The Wii Control System

- The SYNCHRO button on the Wii controller exchanges wireless ID numbers when pressed at the same time as SYNCRHO on the Wii console. Wireless communications are only possible with consoles which have been authenticated.
- The rumble motor can be turned on and off and the intensity can be changed.
- The Wii remote has a pointer for fine movements as well as a motion sensor +/- 3.4G suitable for larger body movements, the nunchuk attachment has a sensor of +/- 2G
[/b]
Altså i bunn og grunn en Gamecube med litt ekstra boost. Dette vil i alle fall sikre 100% bakoverkompabilitet til GC i motsetning til Xbox 360 der Xbox-kompabilitet må emuleres i software med varierende resultat. Dette er jo selvsagt også milevis bak PS3 og X360-ens teoretiske hastigheter, og selve konsollen vil være omtrent like billig å produsere som GC. Denne konsollen kan Nintendo selge for 1000-lappen og fortsatt tjene penger.

Lodin

Der Waaaah
SITAT
Wii News Coming to Leipzig

It looks like the rumblings that Wii news will be breaking in Leipzig, Germany may be true. Nintendo has signed on to deliver the keynote at the Games Convention.

The keynote will be called Wii Prove Our Promise and will run for about an hour on Aug. 23.[/b]
LINKH

Der har vi noe konkret å forholde oss til og slikt setter jeg pris på. Flink Nintendo! *klø bak øret*

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(kilik @ 31.07.06, 14.07) 17515 Den båndbredden der er faen ikke noe å kimse av. Ser ut som om tradisjonen med null innlastingstid fortsetter på Wii ... kanskje den lave terskelen for utviklere vil føre til at også tredjepartsutviklere legger inn det ekstraarbeidet som trengs for å unngå innlastingsskjermer? Det er lov å håpe. :)